Salam - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van erik koekoek - WaarBenJij.nu Salam - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Salam

Door: erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

17 Januari 2014 | Indonesië, Borobudur

Hallo allemaal,

Wat al weer veel reacties, wel weer leuk om te lezen allemaal,

Maar hier dus het eerste berichtje vanuit Indonesie.
Mijn reis is zaterdag middag begonnen. Hanneke en Martin hebben me naar schiphol gebracht en nadat ik heb ingecheckt en we samen nog even wat hebben gegeten ging het vliegtuig dan toch weg. Wel met een half uur vertraging, maar dat is alleen maar een voordeel als je over moet stappen. De reis is verder goed verlopen en nadat ik op Dubai over ben gestapt ben ik met een uur vertraging eindelijk in jakarta aan gekomen. Daar de tassen opgehaald, het visum geregeld en toen naar de uitgang, waar de chauffeur van het city Icon hotel me op stond te wachten. Na een uur rijden was ik dan eindelijk in het hotel.( Jakarta is dus best wel groot)Het was inmiddels wel 25 uur later. Dus snel gedouched en nog wat gegeten en toen snel naar bed.

De volgende dag was ben ik eerst wat dingen gaan regelen. Eerst een telefoon kaart gehaald en toen naar het ziekenhuis schuin tegenover het hotel gegaan. Daar ben ik gaan vragen of je op Lombok ook malaria tabletten nodig bent. Dat moet dus wel, dus heb ik die ook direkt maar gekocht. Daarna achter op de motor naar de wijk Kota gegaan. Hier is ook het station voor de trein naar Bogor. En ik heb daar ook direkt een ticket naar Yogyakarta geboekt. Daarna ben ik nogwat historische gebouwen gaan bekijken en in cafe Batavia ( oud nederlands coloneaal gebouw) wat gegeten. Uiteindelijk was ik s' avonds weer in het hotel en ben ik op tijd naar bed gegaan.

De dag erna ben ik met de trein vertrokken naar Bogor. Hier had ik een couchsurf adres. Couchsurfen is bij lokale mensen thuis gratis overnachten. Agung haalde me bij het station op en daar begon het avontuur. Ik moest met volle bepakking achterop de motor naar zijn huis. Oef dat was wel weer even wennen. ( tenminste als je daar aan kan wennen). Ze woonden in een mooi huisje. Agung met zijn vrouw en 3 kinderen. Hij werkt in een 5 sterren hotel en zij runt een internetcafe aan huis. Dus de hele buurt komt daar om op de computer te mogen. De volgende dag bracht agung mij achterop de motor ( scooter) naar Bogor. Hier zijn we samen even naar de Botanische tuin geweest en naar de gong fabriek. Hier maken ze bronzen bellen. Het lijkt me erg zwaar werk en ook erg warm bij dat vuur.
s'Avonds ging het wat regenen en hebben we niet zo veel gedaan. Wel werd ik helemaal vol gepropt met eten.

De dag erna heeft agung me naar het dichtstbijzijnde station gebracht en ben ik met de trein naar centrum Bogor gegaan. Nu heb ik de botanische tuin is even goed bekeken. Het was erg mooi om te zien allemaal. Vooral de Mexicaanse tuin was mooi. De tuin is in 1817 geopend en heeft 15000verschillende planten en bomen.
Ondertussen even een glas juice gedronken op een mooie plek en daarna nog wat door Bogor gelopen. Donderdag moest ik nog even mee om te mounten biken en om 12 uur bracht agung mij weer naar de trein om terug te gaan naar Jakarta. Na afscheid genomen te hebben heb ik een ticket naar Kota geboekt en aan de station mensen gevraagd welke trein ik moest hebben.
Hij zei dat ik de eerste trein kon nemen, dus daar maar in gestapt. In de trein kwam iemand naar mij toe en die zei dat het de verkeerde was, dus 2 stations later weer uit gestapt.Daar heb ik toch maar besloten om naar station Pasar Senen te gaan. Hier zou mijn trein naar Yogyakarta ook vertrekken. Met hulp van de indiers ben ik er gelukkig gekomen, want zoek maar is uit hoe je daar komt, als je ongeveer 10 treinen hebt en rond de 70 stations. Na nog 2 keer overstappen was ik 2 uur later op de plaats van bestemming. Hier heb ik de grote backpack op een informatie kantoor gedropt en ben de stad nog even in gegaan. Er was namelijk een enorme shoppingmall in de buurt en enorm was die. 6 verdiepings hoog en dan ook nog is heel grote etages.

Om 21.15 uur vetrok dan eindelijk mijn trein naar Yogyakarta. Ik reisde busnis class en dacht dus lekker te kunnen zitten, nou niks was minder waar. Er zat een of andere rand in de stoel dus dat zat voor geen meter. Na 9 uur kwamen we dan ook gelukkig aan in Yogjakarta. Daar heb ik de stads bus genomen vanaf het station naar Bojor busterminal en ben ik met een oude gammele bus naar Borobudur gegaan. Hier snel een hotel op gezocht en de kleren naar de laundry gebracht. Morgen ga ik eerst even weer van hotel wisselen, want ik heb een mooiere gezien en ook nog is goedkoper. Verder ga ik vandaag denk ik niks meer doen, want de regen komt op het moment met bakken uit de lucht. Dus even een lekkere rustige middag, boekje erbij... Dat kon bij agung dan weer niet lekker relaxen. Hij kwam er dan direkt bij zitten te praten haha.

Nou dat was het dan eerst wel weer. Ik zal nog even de foto's gaan proberen.

Groetjes Erik

  • 17 Januari 2014 - 08:36

    Erik Koekoek:

    Ik zal de foto,s vanavond nog even op een andere pc proberen, wil niet op deze

  • 17 Januari 2014 - 14:34

    Martin & Hanneke:

    Heey Erik,

    Leuk dat je even wat geschreven hebt! We vonden het al lang duren dus erg leuk om even te lezen hoe het met je gaat. Zo te lezen heb je tot dit bericht geen moment stil gezeten. leuk, want op die manier zie je veel in korte tijd. Als het goed is heb je dan de laatste weken nog even mooi de tijd op te relaxen op het strand. Fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat. We zijn heel benieuwd naar de foto's maar die zullen we dan nog wel zien. Veel plezier nog he ;)

    Groetjes ons.

  • 17 Januari 2014 - 16:51

    Pa En Ma:

    Wat een mooie foto`s en wat heb je al weer veel gedaan en het couchsurfen is de eerste keer ook goed gegaan lezen we,leuk om bij de mensen thuis te komen zo maak je ook de plaatselijke bevolking wat meer mee.
    \We zij benieuwd naar de volgende nieuwsbrief.

    Groetjes pa en ma.

  • 17 Januari 2014 - 16:56

    Ineke:

    Hoi Erik,

    Leuk om al je belevenissen weer te lezen! Het is er best nog wel luxe wat ik zo op de foto's zie...

    Groetjes Ineke

  • 17 Januari 2014 - 20:34

    Martin :

    Hoi Erik,

    Wat leuk dat je weer in een nieuw avontuur bent gedoken. Je hebt in zo'n kort tijdsbestek alweer veel beleefd. Geniet van je reis en hopelijk ga je nog veel leuks zien en beleven!

    Groeten, Martin (Dijkstra)

  • 17 Januari 2014 - 21:15

    Albert Hartgers:

    Hallo Erik.Een half uur vertraging is anders een ramp maar in deze situatie niet.Het zal daar wel wat warmer zijn dan hierkoud is het niet hier 6.7 om 21.15 uur.Nog veel leuke dingen doen en lekkere sate of nasie goring eten Gr.Albert uut Schut

  • 17 Januari 2014 - 22:10

    Annemiek :

    Hey erik, leuk om wat van je té lezen wat je aan het doen bent, geniet er van je! Ik Zal nu je foto's even bekijken. Groetjes uit hollandscheveld

  • 17 Januari 2014 - 22:25

    De Groentjes:

    Hoi Erik,

    Wat weer een mooi verhaal, en wat een mooie foto's. Er is inderdaad toch wel luxe, als we de foto's mogen geloven. Het prachtige Batavia cafe, lijkt me leuk om daar een keer samen een borrel te drinken, hahahaha. Zorg dat je niet weer ziek terug komt, dus doe voorzichtig met het eten daar.
    En als rasechte bibliothecaris natuurlijk de vraag: welk boek lees je??? ;-)
    We wachten inspanning je volgend verslag af,
    groetjes van de groentjes uit Dedemsvaart.

  • 17 Januari 2014 - 22:37

    Sophia Reinders:

    Dat is toevallig. Ik dacht vanmorgen nog aan je.
    Leuk om je belevenissen te lezen. Lisa en ik zouden ook wel naar die grote shoppingmall willen. :-)
    Ik had het me daar heel anders voorgesteld. Veel armoediger.
    Maar het ziet er allemaal mooi uit. Tot de volgende keer.

    Groetjes, Sophia


  • 18 Januari 2014 - 11:08

    Ferdinand:

    Hey erik goed te horen dat je veilig bent aangekomen in m,n buurlandje, hopelijk was je wel ver genoeg weg van zuid australie om aan onze hittegolf te ontsnappen. Hadden afgelopen week 4 dagen achter elkaar boven de 40 graden en snachts maar amper onder de 30. Dit zijn echt van die dagen da je denkt had ik maar een bureaubaan, maar nee Ferdinand moet dan zo nodig huisjes in elkaar staan te knutselen op een betonvloer waar het opliep tot 45 graden in de schaduw (die daar trouwens nietwas). Met andere woorden geniet lekker van je vakantie, haha.
    Ben benieuwd of het couchsurfen ook voor herhaling vatbaar is, leuk om het verhaal te lezen en de foto`s te zien.
    Trouwens nog iets "grappigs" het schip de Batavia ligt voor de west australische kust waar het vergaan is,nou ja de overblijfselen liggen in een museum in Fremantle . En een zandstenen poort bestemd voor Batavia (Jakarta) wat in het ruim lag staat in een museum in Geraldton.
    Veel reisplezier en doe voorzigies an.

    groeten ferdinand

  • 20 Januari 2014 - 20:12

    Wilma:

    Hoi Erik,
    Leuk om je te volgen. Onze vakantie was ook super.
    Heel veel plezier nog!!!!
    Groetjes, Wilma.

  • 23 Januari 2014 - 22:51

    Marleen:

    Hey Erik,

    Zo duurde ff maar... nu heb ik ook eindelijk je verhaal gelezen en je foto's gezien... Geweldig! Leuk om te lezen.
    Ik heb me ook ff gelijk aangemeld zodat ik een mail krijg als er weer wat nieuws te lezen valt!
    Wil de verhalen niet missen!
    Fijne vakantie verder, geniet ervan en ben benieuwd naar 't volgende verhaal!

    Groetjes Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 52956

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: