Siem Reap - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van erik koekoek - WaarBenJij.nu Siem Reap - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van erik koekoek - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Siem Reap

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

21 December 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal,

Nou wat al weer veel reacties. Leuk om dat allemaal te lezen. En Peter dat reizen gaat nou eenmaal zo, vooral als je alleen bent. Dan ben je vrij om te gaan en te staan waar jezelf wil.

Allereerst wil ik nog even diegene bedanken die me de foto's en video's cadeau heeft gegeven. Heb geen idee wie dat heeft gedaan, maar zal er goed gebruik van gaan maken.

Ik zal mijn verhaal direkt maar vanaf het begin beginnen te typen, omdat het nogal een drukke week was. Zal dus wel een lang verhaal worden.

Ik was dus onderweg naar Bangkok en zat daar 5 uur op de bus te wachten. Ik moest bij een reis agentschap wachten en daar kwam een tuk-tuk me ophalen om me naar de bus te brengen. De bus vertrok bijna een uur te laat, maar ja we gingen in ieder geval.
De volgende morgen kwam ik aan in Bangkok op de Southern busterminal.Daar heb ik een taxi naar Phra Petit genomen. Dat is een straat bij het toeristische deel van Bangkok. Hier een hotel gevonden en toen gaan ontbijten en de was naar de laundry gebracht. Toen ik terug liep naar het hotel liep ik Alfred Stuifzand tegen het lijf. Allebij helemaal verbaasd en het eerste wat je dan aan elkaar vraagt'Wat doe jij hier?'. Domme vraag natuurlijk want we waren alle twee op vakantie. Nou ja een poosje zitten praten en toen ben ik is even naar de toerist info gegaan. Daar een kaart van de stad gehaald en toen met een tuk-tuk de verschillende Buddha's bekeken. Het zou 20 Bath kosten en 2 uur duren,maar bij de laatste Buddha was de tuk-tuk zonder te betalen vertrokken. Dat werd dus lopen. Uiteindelijk toch de weg terug gevonden. De volgende dag heb ik Grand Place, Wat Pra Keaw en de Wat Pho bekeken.(wat is een tempel). Erg mooi om te zien allemaal. Daarna ben ik naar de Golden Mount gelopen vanwaar je een mooi uitzicht over de stad hebt. Toen ben ik naar het treinstation gegaan voor info en vandaar uit ben ik met de metro naar de Chatuchak Weekend Market gegaan. Daar dacht ik eerst een sigaretje te roken, maar dat mocht niet van de politie. Had bijna een boete van 1000 bath te pakken, dus maar snel weer uit gemaakt.Ik heb wel mijn 2e souvenirtje gekocht,daar ben ik wel blij mee.

Op maandag heb ik de trein naar Ayuthaya genomen. Het is een dorp waar een rivier omheen loopt. Dus een eiland. Hier viel ik ook met mijn neus in de boter. Er was deze week het lichtfestival. s'Avonds nog naar een optreden geweest. Het ging over de historie van Ayuthaya. Met allermaal gevechten. Inclusief olifanten gevecht. De Volgende dag wat tempel ruines bekeken en s'avonds naar de night market geweest.Hier kon je oude munten kopen en daarmee op de markt snacks kopen.
Ik ben natuurlijk bijna alle kraampjes af gegaan en het was allemaal erg lekker. Ik heb alleen de kraampjes met insecten over geslagen. Dat lijkt me toch niet wat.
De dag erna heb ik maar even een dagje niks gedaan,was ik wel aan toe vond ik zelf.

Donderdag morgen ben ik weer verder gereisd naar Khao Yai National park. Het oudste park van Thailand.
Om half twee kwam de trein aan in Pak Chong. En daar stonden allemaal toots te wachten om me naar hun hotel te lokken. Uiteindelijk ben ik met een stel fransen mee gegaan. Ze brachten ons naar Greenleaf Guesthouse. Hier kon je ook een jungle tour boeken. Anderhalve dag voor 1500 bath. Was best veel geld voor hier, maar heb het toch gedaan. Ik had nog net wat tijd om te eten en toen gingen we ook al weg. Om 3 uur s'middags vertrokken we. We gingen eerst naar een plek waar we konden zwemmen. Dat heb ik niet gedaan, maar anderen wel. De gids kwam daar ook met een slang aan lopen en we mochtwen hem allemaal even vast houden. Ik heb het gedaan,maar het was niet van harte.
Daarna gingen we naar een grot en liet hij allemaal beestjes zien. En toen naar een plek waar we vleermuizen uit een grot zagen komen. Het waren er 2 miljoen en het duurde dan ook een uur voor ze uit de grot waren. Erg mooi gezicht is dat.Daarna weer met de pickup terug naar het hotel. Het is hier s'avonds al weer koud,dus al weer spijt dat ik de trui weg heb gegooit( doe ik nooit weer)

De volgende dag gingen we weer met de pickup naar het park. Hier kregen we stoffen zakken om de voeten tegen bloedzuigers. We waren nog maar net in het park of we zagen al olifanten. Ik kon er alleen geen foto van maken omdat ze in het bos zaten. Daarna door gereden en een Jungle walk gemaakt. Na de lunch bracht hij ons naar een waterval die we is even goed hebben bekeken. Ineens kwam de gids aan rennen dat we naar de auto moesten want er was een olifant bij de weg gezien. En daar gingen we. De chauffeur racen en wij zaten achterop te hobbelen. Maar we hebben de olifant gezien. Wat een grote beesten zijn dat toch. Na een tijdje gingen we weer terug naar het hotel. Buiten het park ging de chauffeur vol op de rem en wij lagen dus allemaal voorin de bak.
De gids rende de auto uit(wij er achteraan natuurlijk). En daar kroop hij dan een echte piton. Hij ging het bos in, maar de gids en chauffeur haalden hem daar weer uit. Eindelijk is een echte gezien.

Zaterdag ben ik met een Zwitser en een Duitser met de bus naar Cambodja gegaan.Na 2 keer overstappen waren we in Aranya Prathet waar de grens was en we een visum konden halen. Na alle formaliteiten waren we dan toch echt in Cambodja. We hebben een taxi naar Siem Reap genomen en 3 uur later kwamen we daar aan.

En zo zit ik dus na een nogal drukke week in Cambodja en heb eerst maar is een rustdag in gelast om alles(inclusief de site) is weer bij te werken. Morgen Ga ik hier de tempels bekijken. Ik denk dat ik hier wel een paar dagen blijf

Groeten Erik


  • 21 December 2008 - 07:09

    Peter Doede:

    heey lees je verhalen het gaat dus helemaal top daarzo en wil je even melden tot ik over 5dagen naar het noorden vertrek daar ga ik ook maar heen.
    nou in ieder geval prettige reis verder
    groetjes

    ps: de plannen zijn weer gewijzigt hahahaha

  • 21 December 2008 - 10:01

    Bastian En Carolien:

    Hey Erik

    Was weer een mooi verhaal. Zijn wel een heleboel dingen die je zo beleeft in een week. Erg gaaf. Ook gaaf dat je van zo dichtbij een olifant hebt gezien. Zo doe je toch nog eens dingen die je normaal niet zo gauw zou doen zoals een slang vast houden. Erg mooi verhaal met mooie foto's en leuke video's. Veel plezier nog en tot het volgende bericht. En goede kerstdagen toegewenst. Zal daar ook wel weer heel anders zijn als hier.

    Groetjes Bastian, Carolien en Mark

  • 21 December 2008 - 13:29

    Laura:

    echt leuk om die verhalen te lezen en foto's te bekijken. Je hebt een goeie tijd zo te zien!!
    (zal ook eens een reactie plaatsen weet hoe jammer het is als mensen alleen lezen.. denk je ook waar typ ik het voor)
    voor de rest hou ik het weer bij lezen want weet nooit wat ik moet typen
    Goede vakantie verder

  • 21 December 2008 - 14:22

    Marcel:

    Prachtige dingen maak je mee! Veel plezier in Cambodja en alvast hele fijne kerstdagen gewenst.

    Hartelijke groet,
    Marcel

  • 21 December 2008 - 15:32

    Hoi Erik!:

    Wat heb je toch al weer veel gedaan en beleefd in zo'n korte tijd! Beetje rustig aan! Straks ben je al in één maand rond ipv in 3 maanden!
    We dachten trouwens dat je kerst in Thailand wilde vieren. Toch van gedachten veranderd? Hoe dan ook... wij wensen jou een hele fijne kerst en oud en nieuw (waar dat ook mag zijn)!

    Groetjes, Arthur en Hetty

    PS. Wat toevallig, dat je zo ver van huis opeens Alfred tegenkomt!

  • 21 December 2008 - 18:33

    Ineke:

    Wat grappig zeg, dat je Alfred tegen het lijf liep. Dan sta je inderdaad even raar te kijken!
    Ik heb genoten van je verhaal. Het leek een hele lap tekst, maar je schrijft op een vlotte manier. Erg leuk. En de foto's zijn ook erg mooi! Je hebt alweer veel gezien en gedaan. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.

    Ik wens je fijne Kerst toewensen.

    Groetjes,
    Ineke

  • 22 December 2008 - 13:10

    Pa En Ma:

    Hoi Erik

    Wat heb je alweer veel mee gemaakt.
    Leuk om het allemaal te lezen.
    Het internet doet het toch wel.
    Peter vertelde dat er een kabel stuk was en dat er waarschijnlijk een poosje niet geinternet kon worden met Aziatische landen.
    Maar gelukkig geld dat dus niet voor jou.
    Hier is alles goed.
    Wij wensen jou een fijne kerst en oud en nieuwjaar toe.

    Groetjes pa en ma.

  • 22 December 2008 - 13:28

    Sophia:

    Leuke foto's. Knap dat je die slang durft vast te houden. Ik zou het voor geen goud willen. Ook al is ie nog zo klein. brrrrr.:( Fijne feestdagen toegewenst van ons viertjes.

  • 22 December 2008 - 14:01

    Albert:

    je zei dat je opvakantie was maae zo te lezen heb je het drukker met van alles dan bij Donker geeft niet als je maar geniet fijne dagen gewenst en al vast een gelukkig nieuwjaar

  • 22 December 2008 - 20:01

    Oma:

    Beste Erik

    Ik wens je een heel fijne kerstdagen toe en een gelukkig nieuwjaar.
    Ik heb gelezen dat je al veel hebt gezien.
    Met mij is alles goed.
    Alleen de therapeut plaagt mij zo nu en dan.
    veel nieuws is hier niet.
    Tot ziens in het nieuwe jaar.

    oma.

  • 23 December 2008 - 15:11

    Alex:

    Genoeg beleefd de laatste dagen lees ik. Geniet maar lekker van de vakantie. Alvast prettige feestdagen gewenst!!!

  • 23 December 2008 - 19:20

    De Molle :

    Moi, zo te zien heb ie het wel noar oen zin daoro. Ie zit nu ok wel in een mooi gebied als je via google earth mee kiekt. Noar die plekkn woar ie bent eweest en heen goat. En dan nog kloagen over het weer doar,nou hier hij bijna de hele dag vorst,na de karst. Ik wens oe veule plezier en alvast een gezellige karst.

  • 27 December 2008 - 11:13

    Sandra En Alfred:

    Hey Erik...
    Wat 'n verhalen allemaal!!! Ik merk dat je erg naar je zin in hebt daar...
    Ik wou je alvast een goede jaarswisseling wensen !!! Maak het beste van!!!!

    Groetjes
    Sandra en Alfred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 53371

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: