Onderweg naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Onderweg naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Bangkok

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

12 December 2008 | Thailand, Bangkok

Wat zijn er in een week al weer veel berichtjes binnen gekomen, erg leuk om ze allemaal te lezen.
Hier gaat het verder wel goed.En dar zo te horen ook wel?

Nou ik ben dus vanaf Kuala Lumpur naar Cameron Highland gegaan. Het was daar wel mooi, maar het grote nadeel was toch wel dat het er regende. Dat is natuurlijk ook wel logisch in het regen seizoen.En het was er ook niet echt al te warm. Ben dus iets te fanatiek geweest met het weggooien van mijn dikke trui. Ik had op het vliegveld bedacht dat ik die toch niet meer nodig zou zijn, dus daar maar achter gelaten. Achteraf niet al te slim dus. Maar ja kon ik toch niks meer aan doen.Daar hebben we 2 jungle walks gemaakt de eerste was heel mooi en de 2e was erg kort doordat we de weg niet echt konden vinden. Nadat we verkeerd waren gelopen waren we ook zo weer in het dorp. Onderweg nog wel op een uitkijktoren gestaan.Eigenlijk was hij gesloten,maar met een beetje klimwerk kon je er dus toch wel op.
Het uitzicht was in ieder geval wel mooi en daar ging het ons toch om.
Hier hebben we ook nog 2 nl meiden leren kennen. En daar zijn we dinsdag samen mee naar Georgetown (Penang) gegaan. Hier had ik ook eidelijk een kamer voor mezelf. Dat is toch wel erg lekker hoor. Het weer was hier ook een stuk beter. We hadden hier zon. En het was er overdag ruim 30 graden. Ik heb maar besloten om weer aan siesta te gaan beginnen. Dit bevalt wel goed.Overdag heb ik Georgetown bekeken. Het is wel een leuke stad met veel oude gebouwen vanuit de tijd van de engelse collonie. Gisteren nog even met Peter naar het strand geweest, maar dat was niet echt aan mij besteed. Er waren allemaal touristische dingen voor de westerse tourist te doen. Niet echt mijn ding dus.Ze voorspelden ook regen voor Georgetown, dus heb ik besloten om maar weer te vertrekken.

Na afscheid van iedereen te hebben genomen ben ik nu onderweg naar Bangkok. Na ruim 3,5 uur in een minifan busje te hebben gezeten ben ik in Hat Yai aangekomen.Dit ligt al in Thailand. Bij de grens heb ik een visum voor 15 dagen gekregen in plaats van 30. Dat hebben ze sinds kort veranderd. Is wel erg lastig, want 15 dagen is wel erg kort. Ik moet dat in Pnom Penh maar is uit zoeken hoe ik dat anders kan doen. Hier moet ik 5 uur wachten op de bus. Ik heb wel een goeie bus geboekt( hoop ik), omdat dat een rit van 12 uur word. Hij vertrekt vanavond om 6 uur en komt morgen om 6 uur aan in Bangkok.Nou dat was het dan eerst wel weer.

Groeten Uit het warme Thailand


  • 12 December 2008 - 10:51

    Sophia:

    Ah! nu toch mooi weer!
    Oma vertelde gisteren al dat je je trui weg had gedaan. En dat je nu toch wel spijt had. :) Je merkt het al wel. Oma geeft de info goed door. haha. Mooie foto's weer. Ik kijk uit naar de volgende. Groetjes.

  • 12 December 2008 - 12:07

    Sander:

    Leuk om weer te zien en te lezen!

    Jammer dat ze dat hebben veranderd (in negatieve zin) met het visum.

  • 13 December 2008 - 15:07

    Albert:

    nog veel plezier en pas goed op je zelf

  • 14 December 2008 - 14:30

    Alex:

    Ha die Erik, ouwe wereldreiziger! Alles goed an die kaante?
    Je hebt het qua weer goed voor elkaar zie ik. De foto's en het reisverhaal zijn goed op elkaar afgestemd.We wachten gewoon op je volgende verslag. Veel plezier en houd je ogen goed open in het buitenland.

  • 14 December 2008 - 20:21

    De Molle :

    Mooi dat je het daar naar je zin hebt en veel plezier in thailand.

    nog ff kijken he als je witte kerst nog uitkomt :)

    groeten uit Nwlande

  • 17 December 2008 - 18:12

    Erik Docter:

    He collega!

    Hoorde vandaag dat je een website bijhoud, mooi om een indruk te krijgen wat je doet. Zal hem in de gaten houden komende tijd. In ieder geval veel plezier daar.

    Erik Docter

  • 19 December 2008 - 20:33

    Marzena:

    Erik,

    Prettige Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar
    2009

  • 20 December 2008 - 13:20

    Hanneke:

    Hoi Erik,

    Ik kan je nog niet zo goed volgen omdat ik nog steeds geen internet heb ;) je zult dus nog niet zo vaak een berichtje van mij krijgen helaas! Ik lees iig dat je het naar je zin hebt en al veel ondernomen hebt ;) typisch erik he, meteen aanpakken en alles bekijken :P ik wens je iig een hele fijne tijd daar en als ik voor kerst niet meer op internet kom wens ik je een hele fijne kerst daar in het land ver ver van hier. ;)

    mooie foto's ook trouwens ;)

    Liefs Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 53112

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: