Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van erik koekoek - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

28 December 2008 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hallo allemaal,

Ik was natuurlijk al weer vergeten om iedereen een goeie kerst te wensen, terwijl ik toch al een paar goeie wensen en zelfs een kaartje had gekregen. Maar ik hoop dat jullie een goeie kerst hebben gehad.Ik wens dan alvast iedereen al vast een goeie jaar wisseling.

Ik was dus aangekomen in Siem Reap en daar heb de volgende dag een fiets gehuurd voor 2 dagen en ben naar Angkor Wat gegaan. Daar heb ik twee dagen tempels bekeken. De tweede dag zelfs om 4.20 uur uit bed gegaan om de zonsopkomst te zien. Dat is gelukt,maar was niet echt heel spectaculair. Na twee dagen rondfietsten en tempels kijken had ik het wel weer gezien en erg veel last van zadelpijn. Dus daar ben ik maar weer mee gestopt. De dag erna ben ik met een boot naar Battambang gevaren. Er zaten alleen maar touristen op de boot en het was best gezellig. Iedereen had andere tijden gehoord over hoe lang het zou gaan duren.Uiteindelijk kwamen we op twee uitersten en we besloten dat de reis dus tussen de 3 en 9 uur zou gaan duren. Het was een erg mooie tocht en we hadden het wel gezellig. Ik zat bij een NL vrouw en een belgisch gezin op het dak van de boot. Na 8 uur varen kwamen we aan en heb ik een hotel voor 1 nacht gezocht.Na het douchen kwam ik er achter hoe erg ik was verbrand. Gelukkig heb ik er geen last van gehad. Het enige is dat ik nu een half bruin gezicht heb. Dit komt door de ped en zonnebril. Maar ja dat trekt wel weer bij.sÁvonds heb ik met de NL vrouw uit eten geweest( doen we hier iedere dag). Maar dit was het kerstmaal. Het was wel een gezzellige avond.

Ik heb alleen geslapen in Battambang en ben s'morgens direkt door gereisd naar Pursat. Daar aangekomen heb ik een hotel gezocht. Ondertussen kwam ik 2 engelsen tegen die daar wonen. Even een cola gedronken en op advies van hun naar een hotel gegaan. Die was voor mij wel goed genoeg. Ze hadden me uitgenodigd voor het kerstmaal en dat heb ik gedaan. Om 5 uur zou het beginnen. Het was echt het viestte kerstmaal ooit. Vis en botten met een beetje vlees eraan met rijst. Het was wel gezellig,en was laat in het hotel terug.

De dag erna ben ik met de bambootrain gegaan. Dit is erg leuk om te doen,omdat het best wel hard gaat. Het is gewoon 2 assen en een platform met een motor erop. We hadden de gang er vlink in toen er een koe overstak. Het ging allemaal op een haar naar goed,dus hebben geluk gehad.

En nu zit ik dan in Sihanoukville. Lekker aan het strand in een goedkoop hotel direkt aan het strand. Het plan is om hier tot na oud en nieuw te blijven. Heb hier al wat mensen ontmoet en is erg gezellig.

Nou iedereen alvast een goed 2009

Groeten Erik

  • 28 December 2008 - 09:43

    Sophia:

    :) ik moest dit keer toch wel erg lachen om je berichtje. Zadelpijn!, half verkleurd gezicht!, vieze kerstmaaltijd! haha.
    Voor jou misschien iets minder, maar voor ons erg leuk om te lezen. Wij wensen jou ook alvast een heel gelukkig 2009. En nog veel reisplezier.

  • 28 December 2008 - 11:03

    Janneke:

    Hey Erik,

    Weer mooie foto's en een leuk verhaal....wat plaag je jezelf toch met zo'n vakantie ;-)

    Nog veel plezier daar en alvast een goede jaarwisseling!!

  • 28 December 2008 - 16:02

    Ferdinand:

    He erik
    Was bijna op tijd om je prettige kerstdagen te wensen.In ieder geval wens ik je nu alvast een gelukkig 2009, voor ik weer te laat ben.KLinkt allemaal goed in dat bericht denk je er wel aan dat je op vakantie bent,met al dat fietsen, varen,treintje rijden en dineren. Rust je wel genoeg uit jongen.(haha)Je hebt trouwens ook mooie en veel foto,s meegestuurd.Nou nog veel plezier daar en zorg dat je geen kou vat,dat doen wij wel hier(min5-8 s,)nachts
    groeten,ferdinand

  • 30 December 2008 - 16:06

    Annemiek:

    hey erik

    dus je vermaakt je nog steeds erg goed aan je verhalen te merken.. je maakt zo wel heel wat mee zeg, wel leuk natuurlijk en je zit nu in Cambodja dus! tjonge is ook niet bij te houden waar je bent! ga je nog naar meerdere landen toe? en las dat je de kerstdagen ook goed door gekomen bent met een heerlijk menu van vis met botjes.. nou wij zijn heerlijk aan het gourmetten geweest met lekkere stukjes vlees dus ben niet jaloers op je haha..
    je foto's zijn wel erg mooi zeg..
    we houden je site in de gaten.

    we wensen je vanuit het koude Nederland alvast een gelukkig 2009!!

    groetjes Annemiek en de rest van de familie

  • 30 December 2008 - 16:12

    Mol :

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin daar Nog 2 maanden te gaan, en dan weer terug naar NL. Veel plezier daar en wens een gelukkig 2009. Niet te veel vuurwerk daar afsteken he :)

  • 31 December 2008 - 21:15

    JohanH:

    heej erik

    k wil je via deze weg een prettige jaarwisseling toewensen!!!

    nu weet ik niet of jij nou voorloopt met de tijd daar of juist achter whaha!

    groeten johan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 53150

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: