Gegokt en verloren - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van erik koekoek - WaarBenJij.nu Gegokt en verloren - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Gegokt en verloren

Door: erik

Blijf op de hoogte en volg erik

06 Januari 2024 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Eindelijk is het dan zover. Mijn reis is begonnen en nu ik even een tijdje moet wachten in een restaurantje heb ik mooi tijd hier wat neer te zetten, wat wel weer even wennen wordt denk ik.

Mijn reis begon 2 januari om 14.50 toen mijn zus me op kwam halen van huis om naar Schiphol te gaan. Ze was mooi op tijd, maar toen we wilden vertrekken was ze de autosleutel kwijt. Na een tijdje zoeken kwam ze erachter dat ze hem tussen de broekriem had gestoken, om hem NIET kwijt te raken.

Gelukkig waren we ruim op tijd en kon ik op schiphol snel inchecken.

Op mijn vlucht naar Abu Dhabi had ik gelukkig extra beenruimte. En na een goede vlucht die een half uur vertraging had kwam ik op tijd aan in Abu Dhabi. Hier had ik een overstap van 17 uur, dus mooi tijd om de stad te verkennen. Als eerste ben ik naar de Sheikh Zayed Grand Mosque gegaan. Natuurlijk met het openbaar vervoer en dit duurde nogal lang. Om 10 uur was ik er eindelijk en wauw wat een enorme moskee ( op 7 na grootste ter wereld). Na een kop koffie ben ik snel naar binnen gegaan en hier kon je uren rond lopen. Er was een gratis tour en die gaf leuke uitleg. na het bezichtigen merkte ik dat ik toch wel moe was en besloot ik hier de hele dag te blijven om ook de zonsondergang te kunnen zien. Dit laatste heb ik vanaf Wahat Alkaramy gedaan. Een memorial.

Rond half 8 met de taxi terug gegaan naar het vliegveld. Deze is net twee weken in gebruik en ziet er supermooi uit. Om 23.35 vertrok mijn volgende vlucht naar Kuala Lumpur. Deze vlucht kwam te vroeg aan en ik had goede hoop de vlucht naar Hanoi te halen. Helaas moest het zo zijn dat mijn tas als laatste uit het vliegtuig kwam en daardoor had ik de vlucht dus gemist. Gegokt en verloren dus. Snel een nieuwe vlucht geboekt en weer 10 uur wachten.

Om 23 uur kwam ik dan na een laatste vlucht van 3 uur aan in Hanoi. Ik had inmiddels wel een airport pick-up geregeld en die ston netjes te wachten om me naar Ubuntu guesthouse te vrengen. De rij duurde ruim 45 minuten. Aangekomen in het hotel kreeg ik een andere kamer, omdat ze mijn kamer al hadden verhuurd. Ze zagen het als een upgrade en wilden extra geld. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan. De kamer was ook een teleurstelling, maar als je moe bent slaap je overal. Ook zeiden ze dat de rooftop ar gesloten was ivm verbouwing. Na een heenreis van 51 uur heb ik goed geslapen.

De volgende dag heb ik mijn geboekte kamer gekregen die wel iets beter was dan de vorige, maar niet in de buurt van de foto's op booking.com kwam. Na wat gemopper van mijn kant heb ik korting gekregen.

Daarna ben ik de stad in gegaan om eerst wat dingen te regelen. Ik ben eerst op zoek gegaan naar een atm om geld te pinnen. En daarna een sim kaart gekocht. Hierna ben ik op zoek gegaan naar een stadskaart. Deze is niet eenvoudig te vinden en kwam ik vandaag per toeval tegen. In de avond lag ik weer vroeg op bed en heb een flinke nacht geslapen.

Vandaag ben ik een stadswandeling aan het maken en ik moet zeggen, het begint al weer te wennen. De drukte van de straten met de vele brommers. Het oversteken was eerst even lastig, maar ook dat al weer onder de knie. Het is een kwestie van gewoon doorlopen en hopen dat het goed gaat. Op dit moment zit ik in trainstreet te wachten op de trein.

De straat is officieel nog afgesloten, maar op een deel liepen veel mensen en ik ook. Toen de politie iedereen weg stuurde ben ik een restaurantje ingedoken en daar zit ik dit nu te schrijven.

Het is de bedoeling hier nog een paar nachten te blijven en dan naar het noorden te vertrekken.


  • 06 Januari 2024 - 07:17

    Joyce:

    Mooi verslag Erik, veel plezier daar, fijn dat je goed bent aangekomen!

    Groetjes Joyce!


  • 06 Januari 2024 - 08:35

    Sherlynn:

    “Het is een kwestie van gewoon doorlopen en hopen dat het goed gaat” Hahaha leuk!!

    Heel veel plezier


  • 06 Januari 2024 - 09:06

    Marzena:

    Hoi Erik,

    Jouw avontuur is begonnen.

    Heel veel plezier. Ik wacht met smart op je volgende verslag.

    Groetjes


  • 06 Januari 2024 - 10:03

    Hanneke:

    Nou nou dat was me de reis wel zeg!

    Hopen dat je de overkant van de straat haalt en vluchten voor de politie... heel geruststellende informatie. Dankjewel! Hahaha

    Heel veel plezier!


  • 06 Januari 2024 - 10:11

    Ferdinand En Carola :

    Echt gaaf kerel!


  • 06 Januari 2024 - 11:15

    Hilda Ter Steege :

    Mooi man. Ook hoe je omgaat met tegenslagen. Succes!! Hilda


  • 06 Januari 2024 - 16:06

    Roel Strijker:

    Hoi Erik. Mooi verhaal. Ik "reis" weer mee.


  • 06 Januari 2024 - 18:29

    Bastian En Carolien :

    Wat een leuk verslag van de eerste dagen. Op naar nog veel meer mooie dagen! Veel plezier.


  • 06 Januari 2024 - 19:21

    Eric Mol :

    Mooi om het weer te kunnen volgen, veel plezier daar en geniet van je vakantie.


  • 06 Januari 2024 - 20:03

    Groentjes:

    Groentjes,

    We hoorden je mopperen. Hahaha.

    Maar jij komt er wel.

    Leuk om je verhaal te lezen. Dan is het net of we er een beetje bij zijn. Goeie reis verder.

    Groetjes uut D'voart


  • 06 Januari 2024 - 20:20

    Remco & Nathalie :

    Goed om te lezen dat je goed bent aan gekomen ! Leuk om je verhaal te lezen

    Heel veel plezier !! En mooie dingen zien [e-38] ontdekken daar


  • 08 Januari 2024 - 11:38

    Sandra:

    Nou Erik qat een avontuur maat weer !!! Veel plezier nog en doe voorzichtig hé!! [e-1f643][e-1f604]


  • 08 Januari 2024 - 15:19

    Wouter:

    Een 'feest' van herkenning wat betreft je Hanoi belevenissen! ;)

    Ga je hierna in het noorden naar Sapa toe? Mochten je nog wat tips willen als je weer wat zuidelijker gaat dan hoor ik het wel.

    Erg leuk om vanaf het werk je belevenissen te volgen, geniet ervan. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 52872

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: