Een reizerige week - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Een reizerige week - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Een reizerige week

Door: erik

Blijf op de hoogte en volg erik

22 Februari 2024 | Thailand, Surat Thani

Hallo allemaal,

Het klopt wel dat je hier in Azië wel is wat geduld moet hebben en tegenslagen zitten bij zulke reizen altijd inbegrepen. Dat is dan natuurlijk ook een onderdeel van de reis wat je van tevoren al weet en wat het ook leuk maakt. De kunst is wel dat je altijd blijft lachen, rustig blijft en toch goed laat merken dat je het niet pikt.

Bij het vorige verslag krijg ik niet meer foto's te staan. Ik snap nog niet waarom niet, maar heb er een mail over gestuurd.

Maar zoals gezegd ben ik de volgende dag weer doorgereisd. In de ochtend ben ik na een tip van de hoteleigenaar met de pick-up ( stadsdienst bus) naar het busstation gegaan. En hier een bus geboekt. Ik was onderweg naar Nang Rong, maar moest via Buriram omdat er geen directe bussen naar Nang Rong gaan. Vanaf Buriram een minifan busje naar Nang Rong genomen. Toen ik op Google maps zag dat ik dichtbij het hotel waar ik heen wilde langs kwam heb ik gevraagd of ik eruit kon. De chauffeur vond het goed, dus dat scheelde een tuk-tuk ritje en was ik lekker op tijd in het hotel. 'S avonds lekker op de nightmarket gegeten.

De volgende ochtend heb ik een scooter gehuurd en ben ik naar het Phnom Rung historical park en Prasat Mjang Tam gegaan. Het zijn ruïnes uit de 11e eeuw en lijken wel wat op de Angkor Wat tempels van Cambodja, maar dan veel kleiner, maar zeker de moeite waard.

Vervolgens bij een straat restaurantje gegeten. En dit was super leuk, omdat niemand Engels kende. De mensen werden er gewoon zenuwachtig van. Maar met handen en voeten zijn we er uit gekomen en kreeg ik een noodles soep. Terug in Nang Rong ben ik geld gaan wisselen en dit duurde erg lang. Dit kwam denk ik vooral omdat ze hier geen toeristen gewend zijn, dus wisten ze niet hoe ze alles in moesten voeren in de computer en ook hier is Engels een probleem. Al gaf het ook veel hilarische momenten en hadden de medewerker en ik er wel lol in. Na ruim een uur was het gelukt en had ik mijn geld. Het voordeel was dat ik lekker afgekoeld was in de airco, want buiten was het die dag 37 graden.

De ochtend erna ben ik naar Bangkok gereisd. De hoteleigenaar heeft me naar het busstation gebracht en 5 uur later was ik in Bangkok. Hier met de Grab taxi snel naar het hotel gebracht ergens niet ver van het treinstation. Ik heb geen idee hoe deze wijk heet, maar ik heb er verder ook geen toerist gezien.

Ik wilde direct doorreizen naar Surat Thani, omdat ik geen zin in Bangkok had. Maar om de een of andere reden lukt dat nooit met Bangkok,omdat je altijd wel weer iets leuks tegen komt om te doen. En dat was nu natuurlijk ook het geval.

Daarom ben ik een dag gebleven. Het was wel een enorm lange volle dag. Rond 6.30 uur ben ik vertrokken vanaf mijn hotel naar de Bang Po pier. Om met de rivier taxi boot( of hoe noem je die) naar Riverside te gaan waar ik een tour had geboekt. Deze vaartocht duurde een uur en ik had zonsopkomst boven Bangkok.

Bij Riverside ontbeten op straat en vervolgens zijn we met een 7 uur durende tour naar de Maeklong trein markt en de floating markt gegaan. Erg leuk om te zien, maar wel super toeristisch.

Terug in Bangkok werden we bij het MBK center ( shoppingmall) afgezet. Hier heb ik even naar de telefoon laten kijken, want die raakt steeds oververhit en moet dan afkoelen. Ze denken dat hij bezig is met crashen, dus daar een sd kaartje gekocht en de man heeft alle foto's van de telefoon op de sd kaart gezet. Raak ik die tenminste niet kwijt als het mis gaat.

Ik was nog net op tijd om naar het Baiyoke skyhotel te gaan. Hier is een uitzichtpunt op de 77e, 83e en 84e verdieping. Kaartje gekocht en naar boven gegaan. Op de 84e verdieping draait het gangpad, zodat je gewoon kan blijven staan en een geweldig uitzicht over de stad hebt. Je mag er zo lang blijven als je wil, dus de zonsondergang bekeken. Daarna een margarita cocktail gedronken in de skybar op de 83e verdieping om vervolgens weer naar boven te gaan om de stad in het donker te zien. Het blijft gewoon mooi zulke uitzichtpunten.

Vervolgens beneden ergens wat gegeten en toen moest ik weer terug naar mijn hotel. Dit ging met de skytrain en metro en een uur later was ik weer terug in mijn hotel. Wat wel aangeeft hoe enorm groot deze stad is. Net voor 21 uur was ik terug, zodat ik nog net met de receptie die om 21 uur sluit kon overleggen, omdat ik vanmorgen vroeg zou vertrekken.

Ik had namelijk deposit geld betaald voor het pasje van de kamer. Ik kreeg het direct terug, omdat ze zo vroeg nog niet open waren. Dit vond ik dan wel weer grappig, omdat ik het pasje vanmorgen pas in kon leveren.

Vanmorgen weer om half 7 vertrokken. Ditmaal met de metro. Die een meter of 20 boven de grond zit en strak voor de deur van mijn hotel is een ingang. 2 haltes verder was ik bij het treinstation. Waar ik de trein naar Surat Tani heb genomen. Het station is mega groot, komt mooi bij Schiphol in de buurt denk ik.

Deze trein zit ik nu in en ik hoop dat ik er ongeveer 10 uur over ga doen. En dan ben ik al 1200 km dichterbij het vliegveld gekomen en zitten straks de echt lange ritten er weer op.


  • 22 Februari 2024 - 10:04

    Hilda Ter Steege :

    Tjonge Erik, respect voor je reuslust en je vermogen om overal het beste van te maken en het meeste uit te halen!!


  • 22 Februari 2024 - 16:41

    De Groentjes:

    Wat een mooie foto’s weer. Als jij weet hoe je die cocktail maakt komen wij hem bij je proeven.

    Prachtige foto ook van de drie dames. Hahaha.

    En het wegen netwerk adembenemend.

    Wat een avonturier ben je toch.


  • 25 Februari 2024 - 11:43

    Niesje Metselaar:

    Wat een belevenissen.Fijn dat alles steeds weer goedkomt. Nog heel veel genieten.We missen je wel hoor.[e-2764][e-1f9e1][e-1f49a][e-1f49b]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 52895

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: