Een week lijkt hier wel een maand. - Reisverslag uit Phayao, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Een week lijkt hier wel een maand. - Reisverslag uit Phayao, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Een week lijkt hier wel een maand.

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

23 Januari 2016 | Thailand, Phayao

Hallo allemaal,

Hier dan weer een berichtje uit de warmte. Ik heb geen idee of de mug gevangen is, maar ik heb er inmiddels geen last meer van. Verder heb ik zo eigenlijk geen idee wie Sander ook al weer is, maar inmiddels wel besloten om niet naar Laos te gaan. Gewoon niet genoeg tijd voor.

Zo en nu dan maar snel verder. Het is een week geleden dat ik het laatste bericht heb gestuurd, maar voor mijn gevoel is dat wel een maand.

Het festival in CDhiang Mai is niet door gegaan. Dit omdat Floris en Daan er laat weer waren van hun dagtoer en de tuk tuk naar het feest wel erg duur was. 400 bath voor een enkele reis.
Dus s avonds maar weer lekker op de nightmarket gegeten en de volgende dag de bus naar Pai genomen.
Ik wilde de bus vanaf het station nemen en dat was nogal een stukje lopen. Maar ik had ook geen zin om door een tuk tuk driver afgezet te worden, dus toch maar gedaan.

Op het station aangekomen bleken er alleen maar minfans naar Pai te gaan en die dus maar geboekt. Het wertd weer is 1 van die helse ritten die 3 uur duurde. Uiteindelijk toch heel in Pai aangekomen en ik had snel een guesthouse net buiten het dorp. Het dorp kwam erg gezellig over en s' avonds heb ik op de walkingstreet wat gegeten. (Het koelt hier s' avonds snel af en het word erg koud hier. Lange broek en trui zijn echt wel nodig). Daar kreeg ik ook een flyer over een jam sessie in een barretje waar ik heen ben gegaan. In de bar ontmoette ik Brendan en Travis. 2 brandweermannen uit San Diego. We hebben een erg gezellige avond gehad en ik was natuurlijk weer veel te laat 'thuis'.

De dag erna heb ik een scooter gehuurd en ben ik mooi gaan rondtoeren. Het was al een oude scooter met 75000 km op de teller en veel schade. Dus foto's ervan gemaakt voor ik weg reed en op pad. Eerst naar House of Love, wat wel een mooi uitzichtpunt was, maar niet heel bijzonder. Vanaf daar een heel eind gereden om de Pam Bok waterfall te zien. Het was een hele mooie omgeving, allen de waterval was droog gevallen. Erg jammer natuurlijk. Daarna de Pai Canbyon bekeken. Dit was een heel mooi gebied waar ik wel een poosje heb rondgelopen. Nou ja lopen.... er was ook veel klauteren bij. Uiteindelijk via de memorial bridge over binnenwegen naar Pai terug gegaan. Onderweg kwam ik nog wat olifanten tegen en ben ik nog even bij Tha Pai Hotspring gestopt, maar die entree was me veel te duur. Om 4 uur was ik weer bij mijn guesthouse terug en heb ik ff lekker relaxed. Om een uur later weer op de scooter te stappen om terug te gaan naar de canyon voor zonsondergang. Halverwerge zag ik bij een restaurantje 2 bekende gezichten zitten. Daan en Floris zaten daar net wat te eten. GHestopt natuurlijk en besloten om samen naar de canyon te gaan. De zonsondergang was super mooi.
s' Avonds lekker gegeten en de kroeg nog even in geweest. Nou ja even...

De volgende dag zijn we met zijn 3 en op stap gegaan ennu reden we naar het noorden. Na een tijdje zagen we een afslag naar Sai Ngam Hot Spring en zijn we die weg ingereden. Voor 100 bath mochten we verder rijden. De hotspring was 4 km verderop. Mijn veel te lichte scooter had erg vgeel moeite met de steile weg en kwam nog maar net boven. Uiteindelijk de Hotspring bereikt. Daar bedachten we ons dat we geen zwemkleding bij ons hadden en zijn we er maar met de gewone kleren ingegaan. Het water was heerlijk warm. Na een tijdje zijn we er toch maar weer uitgegaan, omdat we ook de Lod gave nog wilden zien. Dus snel weer door gereden. Onderweg hebben we nog getankt en uiteindelijk kwamen we bij Kew Lom Viewpoint uit. Wat was dat gaaf zeg dat uitzicht. Hier hebben we ook even gegeten. De pad thai was niet erg lekker, maar ja we hebben weer wat binnen. Inmiddels was het te laat geworden om naar de gave te gaan en zijn we vanaf hier maar weer terug gegaan.Onderweg nog een paar dingen bekeken en uiteindelijk terug in Pasi direkt door gereden naar Wat Pra Tat Mae Yen ( Temple on the hill). Om nu vanaf hier de zonsondergang te bekijken. Het is en blijft mooi hoor.
s' Avonds nog even bij Daan en Floris hun guesthouse gezeten en lekker op tijd naar bed gegaan.
De dag erna ben ik alleen maar weer op de scooter gestapt. Floris is naar Chiang Rai vertrokken en Daan rijd geen scooter. Ik ben naar Lod Gave gegaan. een ridje van bijna 2 uur. Hier aangekomen ben ik met de boot rondgegaan door de grot. Het was mooi om te zien allemaal, maar niet heel bijzonder. Wel hoorden we op een gtegeven moment een harde klap. De gids wist ook niet wat het wasw, maar later kwam hij er toch achter. Er was een stalactite van het dak van de grot afgeknapt. Ik zat ineens een swtuk minder lekker in het bootje. Nou ja boot, vlot van bamboo takken.
Vervolgens daar nog wat gegeten en terug gegaan. s'Avonds nog samen met Daan en een amrikaan, 2 zwitserse meiden een argenteinse en een italiaan uit eten geweest. En op tijd naar huis gegaan.

De dag erna ben ik naar Chiang Rai gereisd Het was eerst weer 3 uur met de minifan naar Chiang Mai. Dit keer reed de chauffeur lekker rustig en op het station heb ik de bus naar Chiang Rai geboekt. 2Uur later vertrok die en om half 6 stond ik in Chiang Rai, waar ik al een hotel had geboekt. Natuurlijk is dat weer een eind van het centrum en moest ik 20 minuten lopen. De kamer was wel goed en ik ben er maar gebleven. s' Avonds even een appje naar Floris gestuurd en die bleek hier ook nog te zijn, dus daar samen mee op de night marklet gegeten. We hadden als voorafje insecten. Sprinkhanen en wormen. Ze waren overheerlijk en daarna nog wat gewoon eten gehaald. De rest van de avond daar lekker blijven hangen enondertussen ook 2 belgische meiden ontmoet.

De volgende dag heb ik een scooter gehuurd en ben een heel eind gaan rondreiden. Nadat ik een paar jaar geleden de witte tempel hier had gezien, wilde ik nu graag de zwarte zien. Het is eigenlijk Ban Daam ( Black House). Dit is ook van een kunstenaar en leuk om te zien.
Daarna door gereden naar een thee plantage en onderweg reed ik door allemaal ananasvelden. Ik ben over allerlei binnenwegen terug gereden richting Chiang Rai. Google maps op de telefoon is dan toch wel erg handig hoor. Onderweg nog een asfalt maak machine gezien. De man moest nog wel nieuwe maken, maar om er op te wachten duurde me te lang. Hij kende ook geen engels en het was dus handen en voeten werk.
Terug in Chiang Rai heb ik eerst de bus naar Phayao geboekt en ben daarna naar de night market gegaan om te eten. Hier kwam ik nog een nieuwzeelander tegen en daar samen mee gegeten.
Bij het Guesthouse nog even met een rus zitten praten. Een vrienbdelijk rus haha.

Gistermorgen ben ik weer op de bus gestapt en 3 uur later was ik in Phayao. Een leuk stadje iets ten zuiden van Chiang Rai en het ligt aan het Phayao meer. Dit is hier ook de grootste atractie. Het meer is best wel groot, maar maar 1,7 meter diep. s' Avonds de zonsondergang bekeken, die ook hier erg mooi is en vandaag ben ik rond het meer gefietst. Het is hier buiten nu zo warm dat ik mooi even de site kan bij werken.

Nou dat was het eerst wel weer. Voor morgen heb ik een bus naar Bangkok geboekt. Dus daqt word een lange rit.

Groetjes Erik

  • 23 Januari 2016 - 10:26

    Sophia:

    Weer genoeg gezien en beleefd dus

  • 23 Januari 2016 - 10:36

    Pa En Ma:

    Gelukkig geen last van de mug hopen dat het zo blijft.
    Wat heb je al veel verschillende mensen ontmoet leuk.
    En wat heb je al veel gedaan,maar voor jam sessie hoef je niet naar Thailand te gaan dat hebben wij hier ook nogal eens in de Cirkel.
    Vandaag is het hier heerlijk weer 8 gr. en veel zon.
    Erik geniet van je reis .
    Gr. pa en ma.

  • 23 Januari 2016 - 10:41

    De Groentjes:

    Wij dachten al waar blijft het volgende verslag. Maar daar is tie dan.
    Je maakt veel mee in je reis. Geen wonder dat een week een maand lijkt. ;-)
    groetjes uit een zonnig Dedemsvaart

  • 23 Januari 2016 - 18:30

    Hetty:

    O jakkes, Erik! Hoe krijg je die dikke wormen of wat het ook maar is er door!!
    Wordt ik toch enthousiaster van de andere mooie foto's en verhalen. :-)
    Fijn, dat je het zo naar je zin hebt en weer zoveel verschillende mensen ontmoet!

  • 23 Januari 2016 - 22:37

    Erik:

    Wederom een mooi verhaal om te lezen Erik :-)

  • 24 Januari 2016 - 08:57

    Eric :

    Hoi, weer een leuk reis verhaal, zo te zien geniet je er ook wel van. Mooie foto's erbij, en beter als hier met het sneeuw,vorst, ijzel en regen. Moet je hier ook maar even opzoek naar die insecten. Dus geniet er nog maar even van. Groeten Eric.

  • 24 Januari 2016 - 08:58

    Ferdinand:

    hey erik leuk om je bezigheden daar te lezen, veel plezier verder

  • 24 Januari 2016 - 21:03

    Laura:

    Leuk dat je de moeite neemt om belevenissen op te schrijven (mij lukt dat vaak niet) en groeten vanuit iets kouder klimaat mijn recor (geziennop thermometer) staat nu op -26.

  • 29 Januari 2016 - 12:28

    Ineke:

    400 bath voor een tuktuk naar dat feest in Shang Mai. Dat is wel erg veel! ...... Hoeveel is dat eigenlijk (wij hebben die munt hier niet...)? ;-)
    Heb je je lange broek en trui iig niet voor niets mee genomen.
    Kan me inderdaad voorstellen dat het wel lijkt of je al heel lang weg bent, je hebt echt veel gedaan.
    Nog veel plezier!
    Groetjes Michel en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 52993

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: