Terug in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Terug in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Terug in Chiang Rai

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

12 December 2011 | Thailand, Chiang Rai

Hallo allemaal,

Ik kreeg nog wat reacties hoe er 24 fransen in een auto konden, nou dat kan natuurlijk nioet en ik bedoelde er ook 4 mee. Verder heb ik zeker al weer de nodige kilometers gemaakt en ik heb er deze week ook al weer heel wat bij gemaakt.

Ik ben vanaf Sam Neua, waar ik de grotten had bekeken de volgende dag weer terug gegaan naar Vientianne.

Dit werd een wilde busrit door de bergen die 18 uur ging duren. Dat was wel even schrikken.Het was een gewone lokale bus zonder luxe. De chauffeur had er direkt al zin in en hij trapte het gas ook goed in.Ik was er direkt wel achter dat het slapen deze nacht niet ging lukken. Vervolgens zetten zijn collega's ( er zat 6 man personeel op de bus) de radio ook nog aan. Luidkeels zongen ze mee, Maar na een uur kwam er rook uit de schakelaar en ging de radio uit. Ik was er eigenlijk wel blij om, want dat gebrul de hele nacht vond ik niet wat. Toen de bus naar een paar uur een toillet stop maakte kwam er alleen een schroevendraaier tevoorschijn en werd de radio provesories gemaakt. Dus ik heb de volle 18 uur muziek gehad.
De volgende morgen kwam ik vroeg aan in Vientianne en moest ik een tuk-tuk naar de stad hebben. Er was een man die dat allemaal regelde, maar dat ging niet helemaal goed. Na bijna een half uur van de ene tuk-tuk naar de andere tuk-tuk gestuurd te worden heb ik hem er is even flink op aan gesproken. Uiteindelijk had ik een kleine ruzie met de man en begon de busschauffeur zig er mee te bemoeien. Toen kon ik in eens wel met een tuk-tuk direkt naar het centrum gebracht worden. Ik was er blij van. Ik ben al niet zo'n hele grote fan van de tuk-tuk drivers meer.

In de stad had ik al snel een plekje in een guesthouse gereserveerd en ben ik na het ontbijt naar het thaise consulaat op zoek gegaan. Na een tijdje zoeken was ik er en heb ik een aanvraag voor een 60 dagen visum in gedient. Na 5 uur wachten was ik eindelijk klaar en als het goed was kon ik hem de volgende dag op halen.
En dat ging gelukkig goed. Toen ik het visum had heb ik mijn tas bij het guesthouse op gehaald en ben een lokale bus naar de friedship bridge. Daar het uitreis stempel voor Laos gehaald en daarna met een mini fan naar de andere kant gereden waar ik het stempel voor Thailand ooksnel kreeg.

Daarna ben ik in Nong Khai naarMut Mee Guesthouse gegaan. Een erg gezellige plek waar ik is lekker een dag ben gebleven en een boekje heb gelezen.
Relaxen noemen ze dat geloof ik. Dit was toch wel een plekje wat ik in Laos gemist heb.

Zaterdag heb ik s'morgens vroeg de bus naar Udon Thani genomen. Die rit duurde 1 uur. Vanaf daar ben ik met de bus naar Chiang Mai gegaan. Ja en dat was weer een ritje hoor. Deze duurde 13 uur en ik zat naast en thaise jongen. Wel leuk om daar is een praatje mee te maken. Ook hadden we onderweg nog een maans verduistering. Ik had alle tijd om dat eens goed te bekijken en het was wel leuk om dat ook eens te zien. Normaal mis ik zulke dingen toch wel

Toen we in Chiang Mai aan kwamen bood de jongen (tree is zijn naam) me aan om me even bij het hotel af te zetten. Gelukkig had ik er 1 geboekt. Maar daar was iets mis gegaan en om 11 uur s'avonds ben je dan niet echt blij. De receptie was al lang dicht en de nachtwaker sprak geen engels.Uiteindelijk heeft de beste man me toch eenkamer gegeven en heb ik naar een maaltijd op de straat heerlijk geslapen.

Zondag had ik eerst even een rustig dagje. Ik moest een paar uur wachten, want mijn nieuwe reisgenoot was nog in Bangkok. Ik had 3 jaar geleden een oud dorpsgenoot in Bangkok tegen gekomen en die gaat nu ook nog weer reizen. Ik heb hem om 11.45 van het vliegveld van Chiang Mai op gepikt. Zo en dan gaan we nu als het goed is een tijdje samen door Thailand reizen. s'Avonds ben ik nog een andere bekende tegen gekomen. Nou ja tegen gekomen we hadden het afgesproken. Het was een meisje uit Polen die ik 3 jaar geleden in Vientianne had ontmoet. Samen met haar vriend en Alfred zijn we gezellig wat gaan eten en drinken. Erg leuk om hun ook een keertje weer te zien.

Vandaag zijn we door gereisd naar Chiang Rai, waar ik ook al was geweest. We willen eigenlijk toch de gouden triangle wel even in. Maar dat zien we nog wel even. We zitten mooi in Ahka river house, waar ik al eerder was. Het kampvuur is al aan,, dus daar ga ik snel weer naar terug.

groeten Erik

  • 12 December 2011 - 11:09

    De Groentjes:

    Nou Erik, je geduld wordt wel op de proef gesteld daar in het verre land. Krijg je uberhaupt nog wel slaap, als ik dat zo lees dan schiet dat er nog wel eens bij in. Ik begrijp dat je nu af en toe ook Nederlands kunt spreken. Uit de naam Alfred en het woord dorpsgenoot, maak ik af dat het een Nederlander is. Je verleert het Nederlands dus nog niet. Wat fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van al je belevenissen. Je hebt weer veel te vertellen en te laten zien, wanneer je weet thuis bent.
    Groetjes en geniet nog maar even lekker daar in het verre verre land.

  • 12 December 2011 - 17:51

    Annemiek:

    je maakt weer lekker veel mee en genoeg gezien denk ik..
    en wat leuk dat je alfred weer tegen komt daar! want daar had je het laatst al over dat hij als het goed is ook weer ging reizen.
    nou geniet nog maar goed van je laatste weekjes daar!

    groetjes annemiek

  • 12 December 2011 - 20:16

    De Borggreves:

    Hé Erik!

    Ik kom er nu achter, dat ik bij onze vorige berichtje(s) geen naam heb opgegeven in de bovenste balk en dat daardoor de berichtjes ook niet geplaatst zijn. Balen, zeg! Maar we hebben je dus wel steeds gevolgd en geprobeerd te reageren!
    Wat heb je al weer veel gezien en meegemaakt! En wat ontmoet je toch vaak andere mensen om een stukje mee verder te reizen. Leuk, zeg! Is Alfred de zus van Petra? Wat toevallig, dat hij nu weer tegelijk met jou door Thailand reist!
    Bij ons gaat alles goed! Meike lacht de hele dag en Lauren zingt nog steeds:'Dag, kinterkaasje(sinterklaasje), daag, daag!' en 'Dank u Kinterkaasje'. Heel grappig! Ook het uitpakken van de sinterklaascadeautjes vond ze natuurlijk erg leuk.En nu op naar de kerst! Voor jou dus in Thailand!
    Heel veel plezier!
    Groetjes, Arthur, Hetty, Lauren & Meike

  • 12 December 2011 - 21:14

    Janneke:

    Hoi Erik, wat een verhaal weer. Erg leuk om te lezen en het is toch wel een heel ander wereldje daar. Veel plezier nog en hopelijk krijg je ook nog eens wat slaap. groetjes, Janneke

  • 13 December 2011 - 09:43

    Ineke:

    Hé Alfred,

    Wat grappig dat je nu met mijn broer'tje' door Thailand reist. Wie had dat ooit gedacht. Heel veel plezier daar met elkaar. (Erik, jij natuurlijk ook!)

    Groetjes (oud-klasgenoot) Ineke

    PS Erik, stuur je ook nog eens foto's met jezelf er bij op? Vinden we ook leuk om te zien.

  • 14 December 2011 - 17:27

    Helga:

    Nou wat een belevenis zeg met die busrit en je krijgt weinig nachtrust zo te lezen. Hoe hou je het vol knap hoor.Maar je krijgt toch ook nog wel ontspanning gezellig met elkaar bij een kampvuur heerlijk.Geniet er nog maar even flink van de laatste paar weekjes want voor je het weet ben je alweer in Nederland.
    Groetjes en geniet er nog maar even flink van.

  • 16 December 2011 - 12:54

    Hanneke En Martin:

    Hoi Broer,

    Zo de kerstboom is weer mooi versiert, overal zijn mooie lichtjes en het kerstdiner is gepland. Ik moet vandaag een aantal belangrijke dingen op school inleveren en dan is het zeker dat ik ga slagen voor mijn diploma in januari. Ik ben dus erg opgelucht dat het nu eindelijk zeker is dat het gaat lukken. Ik hoef nu niet meer zoveel te doen dus kan genieten van de kerstvakantie. Jij zult daar wel niet veel van kerst meekrijgen... maar ja het weer daar zal vast ook geen klachten opleveren. Geniet er nog even van! Wat gaat de tijd snel he!

    Groetjes Hanneke en Martin.

  • 22 December 2011 - 15:24

    Bastian & Carolien:

    Hey Erik

    Wat weer een belevenissen zeg. Super. Vooral de busreis. na zulke dingen heb je ook wel een dagje rust nodig of niet.
    Zijn jullie daar ook in de kerststemming? Of doen ze daar niet zo veel aan.
    In ieder geval fijne kerstdagen alvast

    groetjes en nog veel plezier
    Bastian, Carolien & kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 52868

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: