Gibbon Experience - Reisverslag uit Vientiane, Laos van erik koekoek - WaarBenJij.nu Gibbon Experience - Reisverslag uit Vientiane, Laos van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Gibbon Experience

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

21 November 2011 | Laos, Vientiane

Hallo iedereen,

Wat weer een reacties in een week tijd. En als ik het zo hoor is het bij jullie echt heeel erg koud. Ik moet daar even niet aan denken. H et voelt hier nog steeds wel koud aan hier.
En over dat water? Ik geloof echt dat ze danken voor het gevallen water. Nou ik zou ook danken dat het gestopt was met regenen. Het zijn trouwens wel de zelfde ballonnetjes die je in Nederland ook wel is ziet.

Nou ik begin gewoon waar ik gebleven ben, anders snap ik het straks zelf niet meer.

Nadat ik hier het bericht op heb gezet werd ik door het personeel uit het guesthouse uit genodigd om met ze te bbqen. Natuurlijk ben ik daar op in gegaan en het werd heel gezellig.

De volgende dag ben ik met de bus naar Chiang Kong gegaan. Na de 2 uur durende rit werd ik door een tuk-tuk naar de grens gebracht. Hier heb ik me uit thailand laten uitschrijven en ben met een longtailboot de Mekong over gestoken naar Hue Xai. De rievier is ook direkt de grens hier. Nadat ik het visum had gekregen ben ik naar een guesthouse gegaan en s'middags ook direkt naar het kantoor van het gibbon experience gegaan. Ik kon na 6 uur pas boeken en uiteindelijk kon ik woensdag met ze mee naar de waterval experience. Het dagje wachten heb ik lekker een bekje zitten lezen en wat gerelaxed.

Woensdag was het dan zover. Ik ging met het gibbon experience mee. Dit wilde ik al jaren een keer doen. We waren met 8 personen en 2 gidsen. Het begon nu om 9 uur eindelijk.
Na een veiligheids instructie werden we door een jeep naar de jungle gebracht. Na 2 uur rijden hadden we een korte stop om wat te eten/drinken.Na de stop gingen we nog een half uur 4x4en. We begonnen met door een rivier heen rijden en na nog een half hier heen en weer geschut te zijn waren we in een village. Vanaf daar hebben we een trekking van bijna 3 uur gemaakt. Dwars door de jungle heen en 4 keer een rivier door gewaad. De schoenen moesten hier echt bij uit. Uiteindelijk kwamen we bij een waterval uit, waar we nog even hebben gezwommen. Het water was echt heel erg koud, dus ik was er zo weer uit. Daarna werden er tuigjes uit gedeeld en moesten we nog een kwartier lopen naar de eerste ziplijn( kabelbaan) Dit was echt helemaal te gek. De eerste kabel was direkt al 380 meter lang. Na nog 4 keer zippen waren we bij ons treehouse aan gekomen. Hier kregen we Diner en om 9 uur lagen we op bed.

De volgende morgen was ik al om 6 uur wakker en ik had een redelijk mooi uitzicht. Om 8 uur zijn we weer naar de waterval gelopen en daar kregen we on tbijt. Na weer een trekking van 2 uur waren we bij treehgouse 5 aan gekomen. Hier kwam je met de ziplijn midden in de 'woonkamer' uit.
s'Middags zijn we de hele middag aan het zippen geweest en om een uur of 4 waren we weer terug bij ons treehouse. Er waren hele mooie kabelbanen bij. De grootste was 400 meter lang en 100 meter hoog.

De laatste dag hadden we nog 6 ziplijnen en toen nog een trekking van een uur. Onderweg hebben we de gibbons( apensoort) nog wel horen zingen. Was echt super mooi om te horen. We hebben ook nog apen gezien, maar die waren te snel voor de foto.
We werden weer met de jeep terug naar Hue Xai gebracht en daar heb ik met nog 3 anderen s' avonds foto's en video's uit gewisseld.

De dag erna ben ik met een minifan naar Luang Nam Tha gegaan Hier kwam ik om 12 uur aan en had ik snel een goed onderkomen gevonden. Ik ben hier de dag erna ook nog gebleven en ben met een gehuurde fiets naar een waterval gegaan. Diue viel alleen erg tegen. Het landschap waar ik door kwam was verder wel super mooi om te zien.

Vandaag ben ik door gereisd naar Muang Kua. Het was een bus rit van bijna 7 uur inclusief een keer overstappen.

Tot mijn verassing was hier internet en dus maar even snel een berichtje hier neer zetten.De komende dagen heb ik zeker geen internet. Morgen ga ik namelijk al weer verder met een slowboat naar Muang Ngoi Neua

Nou dat was mijn verhaal weer even en ik heb het nog super naar mijn zin hier. De foto's komen wel zo snel mogelijk, maar dat gaat me hier met dat slome internet iets te lang duren

Groeten Erik

  • 21 November 2011 - 11:02

    De Groentjes:

    Zo jij zipt er wat aan af zeg. Maar we kunnen ons voorstellen dat dit een enorme belevenis voor je is geweest.
    Jammer dat er nog geen foto's zijn. Had je geen hoogtevrees. Ik zou voor geen goud aan een ziplijn gaan hangen, Bertus wel, die is niet zo bang aangelegt. Het uitzicht zal ongetwijfeld wonderschoon zijn.
    Groetjes vanuit een zeer mistig Dedemsvaart.

  • 21 November 2011 - 11:37

    Joke Van Dalen:

    Hallo Erik,

    "k Heb net je laatste verslag gelezen. Wat zie je veel! En hoogtevrees is je vast onbekend.
    We zitten hier al dagen in de mist.
    Maar ja, dat is niet anders.
    Gisteravond zijn we met de club naar Ilona geweest, op kraamvisite. 't Was gezellig.
    Nog een fijne vakantie verder!

    Groeten, Joke

  • 21 November 2011 - 11:39

    Miranda:

    Je bent nog maar zo kort onderweg, en nu alweer zoveel beleefd. Mooi man. En de foto's... daar wachten we nog even op. Geniet er lekker van, voordat je het weet zit je weer in het koude Nederland.

  • 21 November 2011 - 15:05

    Hanneke En Martin:

    Heey Broer,

    Wat een stoer verhaal zeg. :D Klinkt echt super die gibbon experience! 100 meter hoge kabelbanen, dat lijkt me best wel spannend. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar de foto's!
    Hier gaat alles goed, het is inderdaad koud maar nog geen sneeuw dus het is nog best te doen ;) Wij zijn ondertussen druk met school en de voorbereidingen voor sinterklaas. Alles gaat zo'n beetje zijn gangetje he ;) Veel plezier nog!!!

    Groetjes Martin & Hanneke

  • 21 November 2011 - 15:48

    Pa Enma:

    Ja Jacolien je hebt het deze keer gewonnen van Sophia.Eindelijk is je wens toch in vervulling gegaan Erik.En wat een hoogte ik had nog een filmpje op het internet bekeken.Dat ging er best hard aan toe.Ik moet zeggen je hebt wel lef.
    Je leest het al steeds het is hier elke dag bijna mistig fris.Geniet erlekker van Groetjes pa en ma.

  • 21 November 2011 - 15:55

    Pa En Ma:

    Ja Jacolien je hebt het gewonnen deze keer van Sophia.Eindelijk is je wens in vervulling gegaan he Erik.Wat een lef zeg ik had vorige week nog even op het internet een filmpje er van bekeken dat ging best hard daar door die jungle.Je leest het al steeds het is hier bijna elke dag mistig en fris.Geniet er daar maar fijn van.Groetjes pa en ma.

  • 21 November 2011 - 18:07

    Sophia Reinders:

    Tjonge, ik word al moe als ik je verhaal lees. Je zipt er wat van af.
    Mij niet gezien op die hoogte.
    Ben ook zeer benieuwd naar de foto´s.

    En, helaas, mijn moeder heeft dit keer gewonnen. Zij was nu het eerste. haha.
    Nog veel plezier!

  • 22 November 2011 - 11:05

    Hanny En Annemiek:

    hey erik,

    het was weer leuk om je verhaal te lezen, en je beleefd er weer veel, en je ziet natuurlijk ook heel veel.
    wij waren ook erg nieuwsgierig naar je foto's! maar daar moeten we nog maar even op wachten dan!
    veel plezier en geniet maar van het weer daar.
    groetjes Hanny en Annemiek

  • 23 November 2011 - 15:16

    Annet Uut Assen:

    Hoi Erik, we volgen je site ook met je avonturen! Leuk met zo'n kabelbaan!! We zijn benieuwd naar je nieuwe foto's.
    Veel plezier verder!
    Groetjes van Annet uut Loon (assen) waar ja altijd de boel maait en bladblaast.

  • 23 November 2011 - 16:36

    Chantal:

    Zo, ik geloof zeker dat jij het daar naar je zin hebt! Groot gelijk!

  • 23 November 2011 - 20:42

    Hilco Metselaar:

    Ik heb de foto s gezien en het verslag gelezen. Super voor elkaar volgens mij. Goede reis verder. Gr. Hilco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 52897

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: