Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van erik koekoek - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

04 Februari 2009 | Laos, Vientiane

Hallo allemaal,

Ik wist niet dat er in Nederland een griepvirus was, maar ik krijg er dus toch wat van mee. Het is inmiddels wel een stuk beter maar echt nog niet over. Toch ben ik verder gereisd, omdat ik toch wat wil zien.
Niet dat ik echt veel gezien heb, maar toch ben wel een stuk verder gereisd en dat was al een hele beleving.

Ik ben dus nog een paar dagen in Pakse gebleven, En ben daar met een tour mee geweest naar het Bolavan Plateau. Het was op zich wel een mooie tocht en we hebben 3 watervallen gezien en een koffie en thee plantage. Maar het mooiste van de tocht vond ik toch wel de zonsondergang boven de mekong aan het eind van de dag.Voor de rest heb ik in Pakse niet veel meer gedaan. Was op zich ook wel lekker relaxed.

Uiteindelijk ben ik dan toch weer verder gereisd en ik was van plan met de lokale bus naar Khun Kham te gaan. Ik zou de bus van 8 uur nemen en ze zeiden dat de bus om 6 uur s'avonds aan zou komen.
Ik reisde die dag samen met een australische. Maar toen we in de bus stapten bleek het hele gangpad vol met zakken rijst te liggen. Tussen de stoelen lag ook een zak in de beenruimte. Dat was dus zo ongeveer kruipen geblazen om op onze plek te komen.
Toen de bus eindelijk van start ging bleek er echt geen gang in te zitten. Hij reed met een gangetje van 40 a 50 km per uur. We hadden direkt al het idee dat dat een hele lange rit zou worden. Om 7 uur s' avonds zijn we in Tha Khaek maar van de bus gegaan. Het had ons wel lang genoeg geduurd. We waren dus net over de helft gekomen. Hier heb ik 1 nacht geslapen en heb toen een Sawngthaew naar Tham Kong Lo genomen. Hier was een 7 km lange grot. Ik had gelezen dat ze ook dagtochten vanaf Ban Khoun Kham gaven.De sawngthaew werd hier weer vol geladen, vooral met potten dit keer. Na een paar uur kwam ik er dus achter dat hij ook in Ban Khoun Kham stopte. Daar ben ik af gestapt en een hotel genomen.Het bleek erg duur te zijn om de dagtocht te maken, dus ik heb s' avonds alleen de zonsondergang bij Sala Vieuwpoint bekeken. Bij het hotel zeiden ze dat er dan wel weer zo'n Sawngthaew om 6 uur terug zou gaan.
Nou dat was dus niet echt helemaal waar. Om half 6 was de laatste langs gekomen en ik kon dus lopen.Het was 8 kilometer lopen en het werd al donker, dus ik kon in 1 keer ook snel wandelen. Uiteindelijk ben ik met een motor mee gelift en zo was ik dus weer terug bij het hotel.
De volgende dag heb ik de bus naar Vientiane genomen waar ik dus gisteren ben aan gekomen. Dus dat was weer een week.
Niet echt heel bijzonder, maar toch wel weer genoeg beleeft.

Groeten Erik

  • 04 Februari 2009 - 06:59

    Sophia:

    Je moet het echt een leuke uitdaging vinden, maar ik geloof dat ik het knap vervelend vondt, als dingen niet zo gaan. als dat ze bedoelt waren:( Vandaar dat ik dus waarschijnlijk ook niet van zulke reizen ga maken.:) Veel plezier nog!

  • 04 Februari 2009 - 09:08

    Groentjes:

    wat is dit, geen foto's deze keer? :( Veel plezier verder
    groetjes van de groentjes

  • 04 Februari 2009 - 09:45

    Bertine Roel:

    Hallo Erik leuk al die verhalen. Volgens mij hoort ziek zijn er een beetje bij.Wij hebben nog een bekende die we volgen op deze site en die is ook vaak ziek.Maar ja je moet er wat voor over hebben?????? toch. De groeten en veel kijkplezier.

  • 04 Februari 2009 - 11:50

    Hanneke:

    oh oh oh wat geweldig! you live in paradise man! :D het is echt heel mooi daar. En dan zie ik het alleen nog maar vanaf de foto's. het moet daar in het echt nog wel 10x mooier zijn. je bent wel echt een geluksvogel dat je daar voor 3 maand lang mag vertoeven. ik vond het erg leuk dat je me belde vorige week. Was wel heel erg verrast. zat in een overvolle bus naar werk toe dus heb niet alles kunnen verstaan maar wel het meeste. ik wens je nog ontzettend veel plezier in paradise :P maar volgens mij heb je dat niet eens nodig want het is daar sowieso geweldig.

    liefs je zusje ;)

  • 04 Februari 2009 - 20:21

    Thuisfront:

    Hallo.

    Ja wij vinden het ook jammer dat er deze keer geen foto`s bij zijn.
    Maar we gaan ze wel opzoeken op het internet.
    Zoals een sawngthaew.
    Geen idee waar je het over had.
    Maar het is dus een soort vrachtwagen.
    Ook willen wij je vertellen dat je er weer een achterneefje bij hebt.
    Het is dus een zoontje van Richard en Sofia hij heet Lennard
    Nou Erik veel plezier daar.
    Groetjes pa en ma.

  • 07 Februari 2009 - 13:40

    Alex:

    Erik, bedankt voor het kaartje. Gister viel hij op de mat. Lang onderweg geweest=> stond een stempel op van 15 januari. We wachten op je volgende fotoverslag...

  • 07 Februari 2009 - 16:46

    Helga:

    Hoi Erik.
    Wat vervelend dat je een
    beetje ziek bent.Maar zo te lezen gaat het weer een stuk beter.
    Nog bedankt voor je mooie kaart die we van je ontvangen hebben.Veel plezier nog de komende weken en hopen dat je nog veel mag zien en beleven.
    groetjes van mij en de rest van de vosjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 52868

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: