Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Vientiane, Laos van erik koekoek - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Vientiane, Laos van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

29 Januari 2009 | Laos, Vientiane

Hallo Allemaal,

Wat al weer veel reacties. Wel leuk dat er steeds ook weer nieuwe mensen tussen staan.

Jullie zullen wel denken dat ik een beetje in de war ben met de titel, maar dat is niet zo. Het is al weer oud en nieuw geweest. Het chinese niewjaar is hier begonnen.

Mijn reis zou verder gaan naar de Mundulkirri province. Maar door vervoersproblemen is het Ratanakiri province geworden.
Na een hele dag in de bus zitten kwam ik in Ban Lung aan. Dit is de hoofdstad van de provincie. Onderweg had ik 2 jongens uit Zweden ontmoet. We besloten naar het zelfde Guesthouse te gaan. Toen dus de tassen uit de bus kwamen, helemaal onder en dikke laag zand. Het laadruim van de bus was dus niet echt dicht. Hebben we de tassen eerst maar afgeklopt en zijn we achter op en motor gestapt naar Tree Top Guesthouse. Het was een super mooi en relaxete plek. De volgende dag zijn we met zijn 3en aan een 3 daagse trektocht door de jungle begonnen. Het was erg leuk om te doen en na en dag lopen kwamen we s'avonds bij een kamp aan de rivier aan. Hier zouden we in een hangmat overnachten. De lokale gids had overdag al een beker van bamboo gemaakt. En s'avonds maakte hij ook nog een pijp van bamboo. Na het eten bij een kampvuur gezeten en rijstwijn gedronken. Op een gegeven moment kwam een gids van een andere groep met en handje kikkers aan lopen. Die hij boven ons kampvuur ging bereiden. Toen hij ze klaar had moesten we natuurlijk allmaal even van hem proberen en het was nog lekker ook.De volgende dag zijn we weer verder gelopen en toen blijven overnachten in een village. Hier woont de minority stam. Het was er erg gezellig. Er werd ook een sarcofaag gegeven, omdat er iemand ziek was. Dat is een hele ceremonie met veel gelach en gefeest.
Wij vinden het maar een raar gedoe, omdat er dieren worden geofferd.
De dag er na kwamen we weer terug en hebben we nog een waterval bekeken.s'Avonds zijn we nog met de gids uit eten eten geweest.

De dag er na ben ik naar Laos vertrokken. Ik ging naar Don Det. Dit is een gebied in Si Phan Don (Four Thousand Islands) Toen ik er aan kwam was ik hardstikke misselijk en was ik blij dat ik en hotel vond. Ik ben om half 5 naar bed gegaan en werd de volgende morgen pas om 8 uur weer wakker. Die dag heb ik het nog maar even rustig aan gedaan. De volgende dag heb ik een fiets gehuurd en ben naar Don Khon gefietst. Hier heb ik een waterval bekeken en ben met een bootje naar de zoet water dolfijnen in de mekong op zoek geweest. We hebben ze wel gevonden, maar ze waren wel een eind weg.

Inmiddels zit ik in Pakse, waar ik met en luxe bus naar toe ben gegaan. Gisteren kwam ik hier aan en was weer niet lekker. Toen ben ik maar naar de dokter gegaan en die gaf me medicijnen. Het gaat nu al weer een stuk beter, dus ik denk dat ik morgen met een tour mee ga naar het Bolavan plateau.

Groeten Erik

  • 29 Januari 2009 - 07:03

    Priya:

    hey

    Nou al heel veel gezien en gedaan dus. Leuk hoor. Wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet waar je een paar dagen samen mee optrekt steeds. Vervelend dat je weer niet lekker was. beterschap ermee en ik hoop dat je je gauw beter voelt zodat je lekker verder kunt reizen. Groetjes priya

  • 29 Januari 2009 - 09:40

    Thuisfront:

    Hoi

    Hebben net weer een verjaardag geviert zonder jou.
    Maar ik moet zeggen het went:p.
    Zoals wij hier lezen ben je niet veel alleen.
    Hopelijk word je nu niet steeds ziek maar dat zal nu wel weer beter gaan met de medicijnen.
    Nou veel reis plezier daar.
    En kijk je goed uit daar?
    We zien je graag terug eind febr.

    Mama.

  • 29 Januari 2009 - 10:40

    Peter:

    Nou, ik heb even de foto's gekeken en de kikkers zien er idd óverheerlijk uit!!!... Wat betreft het berichtje hierboven van het thuisfront: "eind februari graag weer terug", ja, dat is allemaal wel zo, maar ik vermaak me ook nog wel prima een maand langer in je huis hoor! Trouwens nog bedankt voor je kaart, hij heeft er krap 2 weken over gedaan. Veel plezier nog en tot de volgende keer.

  • 29 Januari 2009 - 12:26

    Groentjes:

    dag erik,
    je voelde je misselijk, nou ik leef met je mee, ik ben al 5 dagen ziek en weet dus wat je meemaakt. gaat wel weer over zullen we maar zeggen. je hebt het nog steeds naar je zin, en wat een leuke foto's weer. wij zijn het met het thuisfront eens, doe voorzichtig, maar blijf wel genieten, je bent maar één keer jong.
    we zijn bij je jongste zus op visite geweest, was erg gezellig, we zijn laat in de avond weer naar huis gegaan.
    groetjes en tot lees.
    de groentjes uit Dedemsvaart

  • 29 Januari 2009 - 13:59

    Albert:

    mooie informatie hoop dat je nog veel reis plezier beleeft en tot de volgende mail groeten uut SCHUT het is hier goed kolt blief daor maor mooi

  • 29 Januari 2009 - 15:11

    Fam Zwiggelaar:

    hey erik

    dus het griepvirus wat hier is heeft zelfs jou aan de andere kant van de wereld nog bereikt!!
    nou hoop voor je dat het snel beter gaat en dat je weer mooi kunt rondreizen
    het is wel heel makkelijk dat er een mailtje word gestuurd als er een bericht is geplaatst.. zijn we direct weer op de hoogte!
    het was weer leuk om je verhaal te lezen, alleen die kikkers aan dat stokkie... nou nee dat leek me niet wat!

    veel reisplezier nog de laatste weken!!

    groetjes Annemiek en de rest van de familie


  • 29 Januari 2009 - 22:26

    Sander:

    Leuk wederom om te zien en lezen.

    Veel plezier en succes gewenst weer!

    Groeten,

    Sander

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 53171

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: