Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van erik koekoek - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

01 Januari 2009 | Cambodja, Preah Seihanouk

Gelukkig nieuw jaar allemaal.

Iedereen zal wel denken ,wat al weer snel een bericht. Maar dat is met een reden. Ik ga morgen naar een eiland waar ik 2 weken blijf en vrijwilligers werk ga doen.Als ik dat doe krijg ik korting op een duikcursus. Dus dat ga ik doen.
Heb er erg veel zin in en ben ook echt benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren.Alleen we denken dat er geen internet is, dus vandaar het berichtje zo vroeg

Ik zit ng steeds in Sihanoukville. Daar is ook vanalles te beleven. Ik zit hier op het moment met 2 nederlandse meiden en een deense.

Het is hier dus wel een gezellige boel. En we beleven ook wel wat.
Die nederlandse meiden liften nogal veel. Dus we hadden bedacht om naar Kep te liften en dan met de boot naar rabbit eiland te gaan. Het was eerst een beetje gedoe om Sihanoukville uit te komen maar daarna ging het wel goed. Toen we naar een paar liften met eentje mee reden achter op een klein vrachtwagentje naar een dorpje buiten Sihanuokville. Daar kregen we een lift die in 1 keer naar Kep doorging. We zaten bovenop een pickup die vol geladen was met vis.In Kampot werd de vis afgeladen en toen ging de reis weer snel door. Een paar uur later waren we in Kep. Daar stapten we af en bedankten de bestuurder. Maar die wou in 1 keer geld hebben. Hij vroeg 10 dollar per persoon. Wij wilden dat echt niet betalen, want we hadden een paar keer gevraagd of het gratis was. En dat was goed. Wij zeiden dus dat we het er niet mee eens waren en na een poosje zeiden we gewoon ok sorry maar we gaan en zijn we weg gelopen.
Daar waren zij het niet mee eens en ze haalden er de politie bij. Wij hadden echt zoiets van oh nee he. Dus daar stonden we dan aan de ene kant van de straat en de politie aan de andere kant. Verder gebeurde er niks. Tot er een man kwam die zei dat we moesten betalen,hij was de enigste die engels kon. Wij wilden dat niet. Uiteindelijk kwam er een cambodjaanse vrouw bij die het voor ons op nam en tegen iedereen die er stond flink te keer ging. Er was ondertussen al aardig wat volk bij komen staan. Uiteindelijk zei de vrouw dat als we allemaal een dollar betaalden we weg konden. Het had ons eigenlijk wel lang genoeg geduurd en we hebben dus maar betaald.

Daarna de boot naar het eiland genomen en daar heben we een hut voor 6 dollar gehuurd voor een nacht. Het was een mooi eiland en de volgende dag zijn we eiland rondgelopen. s'Middags zijn we met de boot terug gegaan en met 2 liften waren we weer in Sihanuokville. Daar nog wat inkopen gedaan voor de avond en toen terug naar het strand.

Hier was s'avonds een beachparty georganiseerd om oud en nieuw te vieren Dat was wel een gezellige boel en ik lag ook pas om 5 uur op bed. Vandaag hebben we dus niet echt veel gedaan.Nou dat was het dan eerst wel weer.


Groeten Erik

  • 01 Januari 2009 - 14:15

    Mol :

    Zo toe maar weer daar zijn ze dus ook niet zo te vertrouwen. Had die gogem dan 20 eurie cent gegeven miss was hij dan ook wel blij. We zijn naar de tent geweest, niet bij padding want die was te duur met zijn oud en nieuw feest. Was wel lekker gezellig en ook wel druk en gelukkig geen mist zoals ze het voorspeld hadden. nou veel plezier met het duiken en we wachten je nieuwe berichten wel weer af. ps niet te hard werken he gewoon op therapei basis :)

  • 01 Januari 2009 - 16:29

    Sander:

    Soms begrijpen mensen je niet en knikken of zeggen ze alleen maar 'ja' uit beleefdheid. 10 dollar per persoon is natuurlijk een absurde prijs en niet in verhouding. Één of 2 dollar misschien wel. Betalen voor een lift is op veel plaatsen buiten West-Europa vrij normaal.

    Veel plezier nog daar!

  • 01 Januari 2009 - 18:06

    Albert (katterug):

    ook de beste wensen voor 2009 en ga maar eens kijken onder water veel plezier

  • 02 Januari 2009 - 08:58

    Peter:

    Misschien lees je het wel wat laat, maar ik wil je toch nog even gelukkig nieuwjaar wensen. Ik hoop dat het duiken echt zo mooi wordt als dat het mij lijkt. Ik snap nog niet helemaal wat je nu moet doen als vrijwilliger, als je aan een schooltje moet werken en de leidinggevende daarvan heet Jan, dan moet je even vragen of hij Brigitte Kats ook kent. Nou, tot het volgende bericht. Werkze...

  • 02 Januari 2009 - 10:13

    Priya:

    hoi hoi

    Nou alweer genoeg beleefd lezen we al wel. Idd belachelijk zeg zoveel geld vragen. Nou veel plezier aankomende weken en succes met alles. Geniet ervan!

    Groetjes gert en priya

  • 06 Januari 2009 - 11:37

    Lennard:

    he erik wat een gave landen man, echt super omgeving en natuur.
    Ik vind het trouwens wel grappig dat je toch nog een beetje op[ de natuur let (die mooi groeiende bomen met die bovengrondse wortels)ik las dat je nu vrijwilligerswerk doet gaaf man, ik maak ere niet zo'n rete lang verhaal van dus groeten en nog veel plezier daar.

  • 08 Januari 2009 - 09:11

    Marcel:

    Hoi Erik,
    Beste wensen voor 2009!
    Begint in ieder geval al goed voor jou met deze schitterende vakantie. Lees met veel plezier je reisverhalen en doe ondertussen maar weer een blok hout in de haard, want het is hier koud. Jij kunt je dat wellicht maar nauwelijks voorstellen, maar in Nederland is het schaatspret en ijzel dat het nieuws bepaalt. Blijf dus nog lekker even daar.
    Hartelijke groet, Marcel

  • 11 Januari 2009 - 10:13

    Hanneke:

    Hoi Erik,

    Wat leuk dat je aan het liften bent geslagen, nou ja, op die ene van die 10 euro na gaat dat volgens mij vrij makkelijk of niet? scheelt je toch weer wat geld en het lijkt me nog leuker ook. Je beleeft dan vast meer dan als je met de bus gaat. je komt zo ook meer onder de echte bewoners van het land, dat lijkt me echt leuk. Hier gaat alles goed, alle feestdagen zijn weer achter de rug en nu is het echt winter in Nederland. Ik heb al een paar keer op het ijs gestaan, best eng want ik had nog nooit op echt ijs gestaan, alleen op ijsbaanijs :P das toch anders. nou heel veel succes met het vrijwilligerswerk,ben benieuwd wat dat inhoud. en veel plezier met duiken. ik heb wss vanaf vanavond internet op mijn kamer, dan kan ik je dus wat beter volgen ;)

    Groetjes hanneke ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 52859

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: