Eindelijk weg - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van erik koekoek - WaarBenJij.nu Eindelijk weg - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Eindelijk weg

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

05 December 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Allemaal,

Wat leuk dat er al weer zo veel reacties zijn. Gelukkig let jij goed op mn route arjan. Dan doe ik dat nu even 3 maanden niet meer.

Nou mn reis begon natuurlijk thuis. Woensdag kwamen mn vader en moeder me om 5.15 uur op halen om me naar schiphol te brengen. Daar aangekomen nog even gewacht en een paar uur later zat ik dan toch echt in het vliegtuig. Het vliegtuig had 20 minuten vertraging, maar kwam naar 12 uur geloof ik wel op tijd aan in Kuala Lumpur. Daar aangekomen viel ik van de ene verbazing in de andere. Ik had niet gedacht dat ik in zo'n superdeluxe stad terecht zou komen. We gingen op het vliegveld met een treintje naar het deel waar we de bagage konden ophalen. We is trouwens Peter en ik. Daar reis ik de komende dagen denk ik mee samen. Daarna met een soort trein naar het centraal station van Kuala Lumpur. Van daar uit met de monorail naar het centrum. We hebben een geusthouse dicht bij het winkelcentrum in de golden triangel gevonden.Het was toen ongeveer half 10 s'ochtens. Die dag hebben we niet veel meer gedaan dan slapen en wat rondhangen.
Vandaag hebben we een hele stadswandeling gemaakt. We denken tussen de 20 en 30 km.Eerst naar het vogelpark gegaan en daarna naar de Kuala Lumpur Tower gegaan. Soort euromast alleen meer dan 2 keer zo hoog. Met een lift kun je iets over de helft komen en ik geloof dat we op 267 meter stonden. Dan zie je wel wat. Echt hoog en erg mooi. Daarna doorgewandeld naar de Petronas Towers(Twin Towers van Maleisie). Het waren echt supermooie gebouwen en erg hoog. Op ruim 100 meter hoog zit nog een brug tussen de gebouwen. Hier zijn we niet op geweest. Vanavond ook nog even weer naar toe gelopen en ze zijn echt mooi verlicht. Er omheen zit ook allemaal water met ik weet niet hoeveel fonteinen. echt heel mooi om te zien. Maar ja tussen alle bedrijven door komt het nog niet echt aziatisch over. Maar daar komt morgen vast verandering in, want dan vertrekken we uit Kuala Lumpur. We vertrekken dan naar Cameron Highlands.Dus ben benieuwd.

Weten jullie ook hoe het op dit moment in Bangkok is ik hoorde hier dat er daar bommen ontploft zijn. Weet alleen niet of dat echt waar is.

Nou dat was het eerst wel weer. Ik hoop dat het wat leesbaar is, want het toetsenbord is hier wel erg goed gebruikt.De foto,s volgen een andere keer wel even, weet niet hoe dat moet. En de man die erbij zit is niet erg behulpzaam.

Groeten uit Maleisie.

  • 05 December 2008 - 14:40

    Peter:

    Yes, yes, yes, ik ben de eerste, ten minste als ik dit aan het typen ben. Dat klinkt direct al goed en het moet wel heel apart zijn om even een kijkje te nemen in zo'n hypermoderne stad (al is dat niet helemaal jouw ding). Grappig trouwens dat je een naamgenoot van mij als reisgenoot van jou hebt, dat moet vast goed komen...

    Ik heb op de journaals nog niets gehoord over bommen in Bangkok, op de journaals hebben ze het er eigenlijk alleen over dat het de goede kant weer op gaat en laten ze inpakkende betogers zien. Wel is de koning ziek en daardoor heeft hij verzuimd zijn traditionele verjaardagstoespraak te houden, maar volgens zijn zoon is hij maar een "beetje ziek".

    Nou, dat is het eerst ook van mijn kant, als ik nog iets zie of hoor over bommen in Bangkok laat ik het je weten, verder heel veel plezier in Maleisië, vooral wanneer je de natuur in gaat!

    Groet, broertje

  • 05 December 2008 - 15:05

    Sophia:

    Haha, Ik geloof dat wij achterblijvers er een sport van maken wie er het eerste op jouw berichtje reageerd. Vandaag is het me dus niet gelukt. :(
    Fijn dat je vakantie nu dan toch echt is begonnen. Ik ben zeer benieuwd naar verdere verhalen van jou. En natuurlijk je foto's!
    Veel plezier verder.

  • 06 December 2008 - 10:27

    Erik:

    Ha Erik,

    Ik heb weer een abbonnement genomen op je dagboek. :)

    Veel plezier daar!

    Gr. Erik

  • 07 December 2008 - 16:24

    De Groentjes:

    Dag Erik,
    Het is geluk je bent eindelijk weg uit Hoogeveen, al is het een andere bestemming geworden. Moedig om toch te gaan, wij hadden het allang opgegeven. Toen we lazen dat je met Peter aan het reizen was dachten we even dat je moeder zich nu zorgen moest maken om twee kinderen in het buitenland. Maar gelukkig valt dat erg mee. Goed dat Peter als eerste gereageerd had, want nu wisten we meteen dat het niet onze bekende Peter was. Heel veel plezier en kijk uit met wat je doet, veiligheid voor alles.
    Groetjes van de Groentjes uit Dedemsvaart

  • 08 December 2008 - 17:06

    Annemiek:

    hey erik

    mooi om te lezen dat je ten eerste goed bent aangekomen, en we hoorden al dat je iemand hebt waar je mee aan het reizen bent, is toch ook wel leuk kun je samen de boel verkennen daar!
    heb net even samen met mama je verhaal gelezen en je foto's bekeken, ziet er allemaal erg mooi uit vooral die torens.. tjee wat hoog zeg!

    we wensen je nog veel reisplezier daar aan de andere kant van de aardbol haha.. en houden je site in de gaten.

    groetjes van de familie Zwiggelaar

  • 08 December 2008 - 21:10

    Ferdinand:

    He broeder,
    Toch eindelijk in oosterse sferen terecht gekomen?
    Ben een beetje traag met m,n reactie maar ja je kent me wel jo.Indrukwekkende stad daar wist net als jou ook niet dat het daar zo modern is.Balen dat je in de regentijd aankwam,ik hoop in ieder geval dat de temperatuur er beter is dan hier.
    Nou je vermaakt je daar nog maar even.
    Groeten,ferdinand

  • 09 December 2008 - 14:02

    Saskia En Henk:

    de volleyballers wij hopen dat je een mooie vakantie hebt kijk uit voor bommetjes

  • 10 December 2008 - 18:06

    Miriam Lowijs:

    hallo erik

    ik wens je het allerbeste met je reizen kijk goed, en voor al heel veel genieten want zoiets maak je niet zo heel vaak mee.
    groetjes miriam

  • 10 December 2008 - 20:18

    Janneke:

    Hey Erik,

    Mooie foto's, al lijkt het inderdaad allemaal nog niet erg oosters.

    Ik ben niet zo'n schrijver, maar ik zal zeker je verhalen blijven volgen.

    Heel veel plezier daar!!!

    groetjes, Janneke

  • 11 December 2008 - 15:01

    Oom Piet:

    hallo erik al een beetje gewend aan he vochtege klimaat zal vast wat warme zijn als hier, ik hoop dat je een fijne tijd mag beleven vind het leuk om mee te genieten van je reis en je te volgen groetjes tot een volgent bericht

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 52865

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: