Mooier dan mooi - Reisverslag uit Lower King, Australië van erik koekoek - WaarBenJij.nu Mooier dan mooi - Reisverslag uit Lower King, Australië van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Mooier dan mooi

Door: Erik Koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

25 Januari 2018 | Australië, Lower King

Hallo allemaal,
Al wee bijna een week verder en hier gelukkig nog mooi weer in plaats van storm. Hopelijk is het bij iedereen een beetje goed afgelopen.

Wij zijn inmiddels weer een hele week verder en in plaats van dat we het rustig aan hebben gedaan, hebben we weer ontzettend veel gedaan.

Op de dag van aankomst in Albany hebben we het huis en de tuin van Ferdinand goed bekeken en s’avonds een afhaalmaaltijd bij Joop Thai gehaald. Het is Pad Thai geworden. De dag erna lekker rustig aan gedaan en s middags heeft Ferdinand ons Middleton beach laten zien ( blauw water en wit strand) Dit strand bij Albany ligt aan de King George Sound. Die we vanaf de weg erom heen en vanaf Mount Adelaide goed konden zien. Ook konden we vanaf Mount Adelaide Princes Royal Harbor en een klein beetje van Albany en omgeving zien. Zo toch al best wel weer veel gedaan. Het was mooi ok hier rond te kijken. Via de supermarkt terug naar huis en daar weer heerlijk gegeten met onder andeee groente uit eigen tuin.

Zaterdag zijn we er vroeg uit gegaan om naar de lokale markt te gaan. Hier verkopen boeren uit de omgeving hun producten en gaat Ferdinand altijd heen. Verder hebben Ferdinand en mamma wat klusjes in de tuin gedaan en zijn ze nog even naar Two Peoples Bay gegaan. Ik heb heerlijk in de tuin gezeten wat hier ook heel goed kan. Mamma heeft nog een pruimentaart met pruimen uit eigen tuin gebakken en ik het verslag geloof ik geschreven. Je komt hier bijna met de dagen op de loop.

Zondag hebben we lekker rustig ontbeten en zijn we een wandeling gaan maken bij de Kalgan River. Dit is heel dichtbij en hier kan je mooi wandelen. Onderweg zagen we nog zwarte roodstaart kaketoes. Heel apart dat dat hier allemaal maar zo rond vliegt. Via de camping waar Ferdinand ook een tijdje heeft gewoond zijn we terug naar huis gegaan. De rest van de dag lekker rustig aan gedaan.

Op maandag zijn we naar het Porongurup National park gegaan. Hier hebben we de wandeling naar Castle Rock gemaakt. Een wandeling die in totaal 2,5 uur zou gaan duren en ons naar een mooi uitzicht punt bracht. Een enorm plateau waarvan je heel mooi richting albany kan kijken. We konden nog hoger en met wat klimpartijen waren we op dat deel aan gekomen. Super mooi om te zien en vanaf hier konden we de Stirling Range zien. Een andere bergketen waar we later nog heen gaan. Op de heen en terugweg kwamen we nog langs de balancing rock. Een losstaande rotsblok. Toen we terug waren bij de auto zijn we door gereden naar Mount Baker, een klein plaatsje dat niet heel veel voorsteld. Hier hebben we ook nog bij een uitkijkpunt gekeken en toen weer terug naar huis

Dinsdag heeft Ferdinand klusjes om en in huis gedaan en zijn mamma en ik albany in gegaan om het plaatsje te bekijken. We hebben ons er toch maar bijna een dag vermaakt en er staan verschillende mooie gebouwen. Verder lekker gelunched en nog wat gewinkeld. En zo was die dag ook zo weer omgevlogen.

Woensdag zijn we de hele dag naar Denemarken gegaan om daar een leuke dag uit van te maken. Het dorp komt gezellig over en we hebben er even een rondje door heen gewandeld. Daarna zijn we even naar de Wilson Inlet gegaan. Dit is een de baai wat in verbinding met de oceaan staat en hier zwommen 4 pelikanen rond. Leuk om even te zien. Vervolgens hebben we een rondrit door de omgeving gemaakt en nog een bouwklus van Ferdinand bekeken. Leuk om zoiets even tr zien. Uiteindelijk kwamen we bij de oceaan uit. Eerst hebben we Greens Pool bekeken en vanaf daar Elephant rock. Dit ligt dicht bij elkaar en ik hoop dat de foto’s voor zich spreken. Het waren in ieder geval mooie rotspartijen in een prachtige blauwe zee. Daarna nog naar Madfih Bay gegaan. Vanaf het strand konden we zo door het water naar een eiland lopen. Hier hoopten we leuke meertjes op het eiland te zien, maar de golven van de oceaan waren te hoog en overspoelden dat deel van het eiland. Op de parkeerplaats snel droge kleren aan getrokken en toen bij The Lake House Denmark even koffie met gebak genuttigd. Het was een heel mooi plekje aan een meer. Na de koffie nog naar Een uitzichtpunt gegaan en toen via Denmark weer naar huis gereden.

En vandaag, donderdag , zijn we dan naar de Stirling Range gegaan. Dit is een bergketen in het verder best wel vlakke land. We hebben een prachtige rit over een gravel weg gemaakt met allemaal mooie uitzichtpunten. Onderweg kwamen we nog een varaan tegen en hier een daar nog bloeiende bloemen.

Al met al erg mooi en ik zal proberen vandaag de fotos erbij te krijgen. Maar ....... eigenlijk moet je dat met eigen ogen zien. Want ik weet niet of het op de fotos wel zo duidelijk te zien is.

Groeten Erik

• 25 Januari 2018 - 13:54

Ferdinand:

Sjonge wat mooi daar, je zal er maar wonen

• 25 Januari 2018 - 14:11

Yvonne:

Ohoh wat weer een belevenissen. Gaaf hoor.
    En neem het mooie weer maar hier mee na toe.. ik wil ook wel zon.
    Have fun nog.

• 25 Januari 2018 - 18:43

De Groentjes Uit Dedemsvaart:

Tjee, wat een wijsneus ook hé, die Ferdinand
    Maar hij heeft wel gelijk, 't is prachtig daar.
    Mooi dat je wat foto's van Denmark stuurt, en van de Stirling Ranges want die hebben wij gemist.

Hou nog even vol met genieten!!

• 25 Januari 2018 - 21:31

Sophia Reinders:

Genoeg beleefd weer, lees ik.
    Prachtige foto’s. Ik geloof het direct dat het
    In het echt nog mooier is ;-)
    Heel veel plezier nog.

• 25 Januari 2018 - 22:54

Hilda Ter Steege:

Wat een geweldige ervaring, ook voor je moeder. lijkt me. Mooi dat je het zo leuk deelt! En ja, je zal er maar wonen!

• 26 Januari 2018 - 20:18

Hetty:

Blijft mooi: die baaien met knalblauw water! En was de pruimentaart lekker? Kwam net uit de oven toen ik met jullie op Skype was en op de foto zie ik, dat jullie ervan eten. Leuk!
    Nog een week, dus nog even flink genieten van al het moois en vooral van elkaar!
    Groetjes van ons allemaal!

• 26 Januari 2018 - 22:38

Metselaar:

Erik je was al aan de dunne kant, maar als je terug bent,ben je vast nog slanker geworden Wat lopen jullie veel.Hennie moet nog maar een taart bakken.met heel veel slagroom.Veel mooie ervaringen nog.Groet van de Metselaartjes

• 29 Januari 2018 - 12:40

Hanneke:

Erg mooi allemaal daar in de omgeving van Ferdinands huis (haha jaja Ferdinand :P) als je de foto's ziet! En heel leuk om daar dan gewoon rond te lopen. Lijkt me nog steeds bijzonder. Geniet nog even flink de laatste dagen en alvast een hele goede vlucht terug.

• 01 Februari 2018 - 18:46

Hanny Zwiggelaar:

Erik en Hennie wij wensen jullie een heel goede vlucht naar Nederland .en de groeten aan Ferdinand

• 18 Februari 2018 - 23:43

Hanneke: