Een maand...... ehhh oh nee een week verder - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erik koekoek - WaarBenJij.nu Een maand...... ehhh oh nee een week verder - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Een maand...... ehhh oh nee een week verder

Door: Erik Koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

12 Januari 2018 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

En wat al weer een reacties. Natuurlijk was ik iedereen vergeten een gelukkig nieuwjaar te wensen, want daar waren wij al lang niet meer mee bezig. Mamma bedankt iedereen voor de felicitaties.
En nu snel naar het verslag. Ga er maar goed voor zitten, want het was een drukke week.

Zondag waren we al weer vroeg op pad en zijn we naar Heatfield gereden. Hier hebben we eerst de woning waar Ferdinand heeft gewoond bekeken en toen zijn we via het Stirling Linear park naar Stirling gewandeld. Een heel mooi wandelpad door de natuur. Bij een vijver midden in het park stonden we even te kijken naar watervogels toen er ineens 2 kangoeroes achter ons stonden. Dus die zijn gezien. Daarna doorgewandeld naar Stirling en ondertussen van de vogels( veel parkietachtigen) genoten. In Stirling hebben we de plaats goed bekeken en daarna terug gewandeld naar Heatfield. Onderweg zagen we nog wat heelkunde kaketoes. Daarna nog wat bouwen waar Ferdinand aan heeft gewerkt bekeken en toen naar Mount Lofty gegaan. Dit is een uitzichtpunt, maar het uitzicht viel tegen. Daarna weer naar huis gegaan en heerlijk gegeten.

Maandag zijn we al weer vroeg op pad gegaan en we gingen eerst naar de Wispering wall. Dit is een stuwdam. Ferdinand liep naar de andere kant en mam en ik bleven aan de aankomst kant. Aan de onderkant van de stuw konden we ket gemak tegen elkaar praten. Nog even over het meer uitgekeken en toen zagen we ineens schildpadden zwemmen.
Vervolgens zijn we door gereden naar de Barroso vallei. Toen we daar waren hebben we mamma eerst een lunch cadeau gedaan bij Harvest Kitchen. Een leuk restaurant met uitzicht over de wijngaarden. Daarna rond gereden door de vallei en bij Chatteu Tanunda en Seppeltfields winery. Hier wilden we een rondleiding doen, maar we waren helaas te laat. Ondertussen kwamen we ook nog het Seppelt family mausoleum tegen en hier was ook een prachtig uitzicht. Na alles bekeken te hebben zijn we via mengler Hill look out naar Angaston gereden en hier hebben we koffie met pie gegeten. We zijn via de heuvels terug gereden. En rond een uur of 6 waren we weer thuis.

Dinsdag zijn we eerst naar Nourlunga Jetty gegaan. Dit is een leuk strand en vanaf de Jetty kan je mooi snorkelen. Maar het waaide te hard en we besloten snel weer door te rijden. Via de MC Lare valey (waar we weer een toer probeerden te krijgen en weer te laat waren, maar nu 1 voor vrijdag hebben geboekt ) naar Windy Point gereden. Dit was een heel mooi uitzichtpunt over de omgeving van Adelaide. Vanaf daar zijn we naar Belair national park gegaan en hebben we een rondwandeling van 1,5 uur gemaakt. Het was een mooie wandeling maar niet heel spectaculair. Maar ruim halverwege zag mamma ineens een koala in de boom. Wat een rare beesten zijn dat. Maar wel heel mooi om te zien. Ferdinand klapte een keer in de handen en toen kwam de kop heel langzaam omhoog en keek hij ons verdwaasd aan. Na een paar minuten ging hij weer verder slapen. Op het laatste stuk kwamen we er nog 2 tegen.
Na het park nog even door gereden naar Mount Lofty en nu was het uitzicht wel beter, maar nog wel wat hijig. Weer terug in het appartement lekker gegeten en een rustige avond van gemaakt.

Woensdag morgen lekker rustig opgestaan en toen naar Port Adelaide gegaan. Dit is Het havengebied van Adelaide en hier hebben we een rondvaart inclusief lunch gemaakt. Onderweg zagen we de haven en kwamen we dolfijnen tegen. Ook zaten hier pelikanen.
Na de rondvaart nog wat rondgelopen en zijn we Garden Island gegaan. Hier nog rondgekeken en over de Jetty ( aanlegsteiger) gewandeld. Vervolgens zijn we naar Rudi en Andrea gegaan. Dit zijn kennissen van Ferdinand en hier hebben we s’middags koffie gedronken. Het was erg gezellig en leuk om mensen te ontmoeten die Ferdinand hier heeft leren kennen. Uiteindelijk weer terug gereden naar ons appartement en 2 plekken bekeken waar Ferdinand ook heeft gewoond. s’ Avonds zijn mamma en ik nog lekker naar het strand geweest om de zonsondergang te kijken. Heerlijk dat we op een paar minuten van het strand zitten.

Donderdag zijn we Victor Harber gegaan. Dit is een plaats aan de Great Australian Bight wat weer in de zuidelijke oceaan ligt. De toeristische attractie is de paardentram die over de Jetty naar Granite Island gaat. Wij hebben het gewoon gewandeld, maar het is we een heel leuke tram. Het eiland zijn we in ruim een uur rond gewandeld en het heeft meerdere mooie uitzicht punten. Helaas waren de pinguïns en zeehonden er vandaag niet, dus die hebben we niet gezien. Vervolgens zijn we naar Strathalbyn gereden en vandaar weer door de heuvels terug naar ons huis.

Vandaag vrijdag hebben we een rustige dag en zijn we om 9 uur naar de wijngaard gereden. Hier hebben we een rondleiding gehad van 2 uur. Het was erg leuk en interessant om te horen allemaal. Hierna weer naar huis gereden voor een vrije middag. Ferdinand had af gesproken met een oud collega/ vriend van hem en mamma en ik zaten heerlijk op het balkon. Eindelijk tijd on hier wat op de site te zetten. Halverwege de middag kwamen Ferdinand en Rossi nog even koffie drinken en zo was deze middag ook ineens weer om.

Maar voor nu ben ik eindelijk klaar met typen. Ik hoop maar dat het niet veel te lang is geworden. Maar als je het hebt gelezen zoals wij ons hier voelen, is het geen verslag van maar 1 week maar had het net zo goed een maand kunnen zijn.

Maar nu stop ik er mee

Groeten Erik

• 12 Januari 2018 - 08:57

De Groentjes Uit Dedemsvaart :

Wat zien jullie veel en wat een belevenissen. Wij weten een klein beetje hoe jullie je zullen voelen. Victor Harbour, de tram, de lange brug, het eiland. Gelukkig hebben wij toen wel pinguïns gezien. ;-)
    We weten nog dat je iedere keer weer verbaasd bent bij wat je ziet en meemaakt. Wij komen hier weer helemaal in het Australische gevoel door je verslag. We wachten weer met spanning op jullie volgende belevenissen

• 12 Januari 2018 - 10:11

Marzena:

Hai allemaal, wat leuk om te lezen wat jullie allemaal te zien krijgen. Blijf ons op de hoogte houden.
    Groetjes aan jouw mama en Ferdinand.

• 12 Januari 2018 - 10:13

Annemiek:

Hoi Hoi,
    Wat leuk om weer te lezen van alles wat jullie daar meemaken!
    En zo te lezen zien jullie mooie dingen en komen jullie wel wat dieren tegen die je hier niet zomaar tegen komt

• 12 Januari 2018 - 16:07

Yvonne:

Wauw wat een belevenissen weer. Lekker van genieten.

• 12 Januari 2018 - 21:30

Hilda:

Je schrijft leuk, Erik. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Wat een andere wereld! En wat mooi dat jullie er heen reizen om Ferdinands wereld daar te leren kennen. Wat voor werk doet hij?
    Groeten daar! Hilda ter Steege

• 12 Januari 2018 - 23:02

Ineke:

Tjonge, jullie doen inderdaad wel héél veel. Leuk, hoor! Ben heel benieuwd naar alle foto’s straks. Lijkt me bijzonder om al die plaatsen te zien waar Ferdinand heeft gewoond en gewerkt en ook nog wat van zijn kennissen te ontmoeten.

• 13 Januari 2018 - 08:19

Hanneke:

Zo jullie hebben een drukke planning zo te zien. Al ontzettend veel gedaan in 1 week tijd. Leuk hoor! Heel veel plezier nog en goede reis naar albany dinsdag.

• 13 Januari 2018 - 21:02

De Metselaartjes:

Wat hebben jullie al veel gezien.Goed eten hoor anders worden jullie veel te mager.Groeten van ons uit H.veld

• 14 Januari 2018 - 10:40

Helga:

Wat hebben jullie al veel leuke plekken gezien en al veel meegemaakt. Prachtige mooie foto's ook.
    kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen en mooie foto's. Groetjes en doe ook de groetjes natuurlijk aan je moeder en Ferdinand. Heel veel plezier de komende weken.