En we zijn weg!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erik koekoek - WaarBenJij.nu En we zijn weg!! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van erik koekoek - WaarBenJij.nu

En we zijn weg!!

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

06 Januari 2018 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal,

Het is toch wel weer leuk hoor deze site. Als ik de reacties lees en de laatste tijd thuis ook nog even oude verslagen heb gelezen, dus daar gaan we weer.

Ik begin maar bin het begin.

Woensdag om 12:00 uur kwam Peter mij thuis ophalen en zijn we naar noordscheschut gegaan. Hier nog even koffie gedronken en de laatste dingen geregeld. Om half 1 bracht pappa ons naar Schiphol. We werden thuis door Peter uitgezwaaid en toen waren we dan toch echt onderweg.

Op Schiphol aangekomen hebben we eerst ingecheckt, we waren mooi op tijd, maar kregen dit keer geen plek met extra beenruimte.
Na nog even wat gezeten te hebben is pappa naar huis gegaan en zijn mamma en ik door de douane gegaan en naar de gate.
De eerste vlucht naar Istanboel ging om 18.15 uur, maar was een uur vertraagd, dus tijd voor koffie. Eindelijk war en we onderweg en we hadden toch een mooie plek. We zaten naast elkaar aan het raam en gangpad, dus het viel nog mee. Na 3,5 uur kwamen we aan in Istanboel. Hier hadden we nog maar 1,5 uur de tijd om over te stappen. Dit is makkelijk gelukt, maar wat is Istanboel een drukke, chaotische luchthaven.

Bij het boarden werden we in een bus gezet en onze vlucht naar Kuala Lumpur vertrok keurig op tijd. Dit keer zaten we weer aan het raam, maar wel boven de vleugel. Weer waren er aan de raamkant maar 2 rijen stoelen, zodat ik weer lekker aan het gangpad. Na 10, 5 uur vliegen kwamen we aan in kuala Lumpur en bij het uitstappen kregen we een nieuwe instapkaart voor de volgende vlucht naar Perth. Ophef vliegveld moesten we met de luchthaven trein naar de volgende gate. Ook hier waren we weer ruim op tijd.
Na ruim een uur zagen we onze tassen in het vliegtuig geladen worden en stapten we op de vlucht naar Perth. Ook deze vlucht kwam na 5,45 uur ruim op tijd aan in Perth.

Hier werd het even spannend vonden we, want we moesten door de douane en schijnbaar zijn de regels veranderd. Zo mag je nog maar 25 gram shag mee nemen in plaats van 50. Dit netjes op het kaartje bij entree van het land aangeheven en de schoenen er ook maar bij opgezet. Eerst de tassem opgehaald en toen naar de douane. De douaniers deden er gelukkig totaal niet moeilijk over en zo kwamen we dus eindelijk aan in Australië.

Helemaal trots hebben we eerst de luchthaven is bekeken, maar doordat we er midden in de nacht waren was bijna alles dicht. Buiten ook mooi rondgekeken en wat was het weer hier al lekker. Ook hier zagen we onze eerste kangoeroe, al een stuk sneller dan we hadden verwacht. Maar na een aantal uren wachten konden we eindelijk inchecken op onze laatste vlucht naar Adelaide. En na ruim 5 uur wachten vertrok dan eindelijk onze laatste vlucht naar Adelaide.

Om 11:10 zijn we in Adelaide aangekomen en hier wachten Ferdinand ons op. Geweldig om hem weer te zien en heel apart dat dat dit keer in Australië is. We hebben eerst koffie gedronken en zijn toen met de shuttle bus naar het verhuurbedrijf van de auto gebracht. Hier kregen we in plaats van een Toyota yaris een Toyota corolla . Deze is toch echt een stuk groter, dus dat is helemaal super.

Vervolgens naar ons gehuurde appartement van air bnb gegaan. Dit ligt in Grange. Ons appartement is 3 hoog en vanaf het balkon hebben we uitzicht op St Vincent Gulff. Eerst het appartement bekeken.
Rond een uur of 3 smidsags hebben we bij een strandtent wat gegeten op het terras. Heerlijk buiten op het terras en met uitzicht op zee. Daarna nog even naar de supermarkt geweest en toen lekker aan het relaxen bij het appartement. Rond half 9 s avonds naar de zonsondergang gekeken en de Grange Jetty op en neer gelopen. Hier staan mensen te vissen en zijn mensen met manden naar krabben aan het vangen. En dit lukte ze wel aardig. Uiteindelijk lagen we allemaal mooi op tijd op bed.

Vanmorgen waren we er allemaal al weer vroeg uit en na het ontbijt zijn we direct op pad gegaan. Ferdinand gaat ons hier van alles laten zien, waar hij de 4 jaar die hij hier gewoon heeft mee te maken heeft gehad. En omdat het vandaag lekker warm gaat worden [ 40 graden] waren we dus vroeg weg.

Eerst zijn we naar Hallet Gove. Het was een pad door een mooi gebied langs de kust en na een 20 minuten lopen was er een trap naar beneden. Hier waren we lekker in de schaduw en zagen we een stukje van de mooie kust van Australië. De uitslagen waren hier heel mooi zichtbaar en via wat klimmen over rotsblokken zijn we weer terug naar de auto gegaan. Na in totaal ongeveer een uur lopen, klimmen en klauteren waren we weer op het strandje bij de auto. Het begon al flink warm te worden en daarom zijn we eerst naar een 2e hands winkel gegaan waar Ferdinand wel regelmatig kwam toen hij hier woonde. Daarna naar Nourlungh gegaan. Dit is een grote shoppingmall waar ze airco hebben. Hier hebben we nog wat laatste dingen gekocht zoals telefoonkaart en andere dingen die we denken nodig te zijn en bij de footcourt lekker Chinees gegeten. Daarna naar de supermarkt en slijterij geweest en uiteindelijk weer om half 6 in ons appartement terug gekomen. We hadden de heette dag dus goed overleefd .

Nou dat was het eerst. We voelen ons lekker fit en hopen de komende dagen nog heel veel meer te gaan zien hier.

Groeten Erik

• 06 Januari 2018 - 11:05

Albert Hartgers:

Hallo. Fijn te horen dat alles goed is verlopen.O ja Gelukkig Nieuwjaar allemaal geniet er van en zie het volgende mail wel weer Gr.Albert ui Schut

• 06 Januari 2018 - 11:06

Sophia Reinders:

Leuk, dat je toch weer een verslag bij gaat houden.
    Wat een reis hebben jullie gehad zeg. Pfff en je dan toch nog
    Fit voelen. Ik ga jullie weer volgen en ben benieuwd naar de foto’s.

Groetjes, sophia

• 06 Januari 2018 - 11:54

De Groentjes Uit Dedemsvaart:

Jippie, verslag! We lezen ALLES.
    Een goede reis en een goed begin van het bezoek heb je al, dat belooft wat. Veel plezier met z'n drieën daar.

• 06 Januari 2018 - 12:42

Eric Mol :

Hey hoi, mooi dat jullie zijn aangekomen, en dat de reis tot nu goed is verlopen. Leuk om alweer een verslag van je te lezen. Ziet er al weer mooi uit. Nou geniet er van en veel plezier daar. Groeten de molle

• 06 Januari 2018 - 14:06

Laura:

Mooi verslag! Ik blijf het volgen, veel plezier!!

• 06 Januari 2018 - 14:10

Ilona:

Leuk dat je verslag maakt steeds.. we gaan het zeker volgen vanaf hier ..heel veel plezier daar de komende tijd

• 06 Januari 2018 - 15:51

Helga Vos:

Hoi, als eerste de beste wensen voor 2018. Leuk dat we weer al jullie belevenissen kunnen gaan lezen.
    Fijn dat jullie zo fit zijn na alles wat jullie nu al beleefd hebben.
    Heel veel plezier. Groetjes de Vosjes.

• 06 Januari 2018 - 16:30

Joke Van Dalen:

Leuk verslag! Veel plezier met elkaar! Groeten aan je moeder en je broer.
    Groetjes, Joke

• 06 Januari 2018 - 19:08

Erik :

Mooi dat jullie goed aangekomen zijn. Veel pleZier daar!

• 07 Januari 2018 - 10:01

Carolien Van Der Veen:

Mooi verslag weer! Leuk om te lezen. Veel plezier

• 07 Januari 2018 - 14:04

Marzena:

Hoi, wat een leuk verslag!! Veel plezier met Ferdynand en jouw Moeder.

Groetjes,
    Marzena

• 08 Januari 2018 - 09:24

Roelof:

Hallo Hennie, Ferdinand en Eric,

Hennie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Dat had je tien jaar geleden niet kunnen bedenken om zo, ver van Noordscheschut, je verjaardag te vieren. Een mooie dag (of is de dag (8-1) al bijna om?) toegewenst met elkaar.
    Het verslag gelezen !!
    Gr. mede namens Jopie

• 08 Januari 2018 - 11:46

Hanny Zwiggelaar:

leuk om zo te lezen hoe jullie gereisd hebben en wat jullie nu beleven , feliciteer je moeder even namens ons en jullie ook gefeliciteerd met haar verjaardag , en nog veel plezier , groet Hanny

• 08 Januari 2018 - 19:38

Ineke:

Hè, wat flauw, ik dacht dat jullie een échte kangoeroe hadden gezien. Leuk om alles zo uitgebreid te lezen. Nog veel plezier.

• 08 Januari 2018 - 20:17

Niesje:

Hoi Erik, Ferdinand Hennie. Fijn dat alles zo goed gaat.Hennie nog gefeliciteerd met je verjaardag.Heel veel genieten.van elkaar en de kangaroes.We volgen jullie.

• 08 Januari 2018 - 21:04

Hetty:

Hallo! Ik dacht, dat we via What's App jullie eerste deel van de reis al helemaal hadden meegemaakt, maar toch lees ik hier weer nieuwe dingen. Toch wel erg leuk, dat je hier weer verslag doet, Erik! We genieten vanuit Den Ham met jullie mee!

• 10 Januari 2018 - 10:39

Alfred:

Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen.
    Nu genieten van dat mooie land.