De tijd vliegt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

15 Januari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Hier dan mijn eerste bericht vanaf vakantie. Ik begin maar direct bij het begin.

Peter kwam me dinsdag om half 10 ophalen en we zijn lekker snel naar schiphol gereden. Hier kon ik direkt inchecken en heb ik een plek met extra beenruimte in het vliegtuig gekregen. Daarna nog even een kop koffie gedronken en toen ben ik door de douane gegaan.
Het vliegtuig had een half uur vertraging, maar daar kon ik niet echt mee zitten. Wel mooi was dat ik hem zag landen en naar de gate zag taxien. Wat een enorm apparaat. Het was een A 380. Na een goede vlucht netjes aangekomen in Dubai, hier moest ik 4 uur wachten op de vervolgvlucht naar Kuala Lumpur. Ook hier heb ik gevraagd om een plek met extra beenruimte en nu ook weer gekregen. Deze vlucht werd met een boeing 777 gedaan en we kwamen een kwartier te vroeg aan. Snel door de douane en de tas opgehaald en toen nog naar het kantoor van Air asia gegaan. Hier heb ik de vlucht naar de filipijnen gecancled en een vlucht naar Chiang Mai geboekt.

Daarna heb ik de trein ( KLIA) genomen richting guesthouse. Ik hoefde maar 6 minuten en vanaf het station werd ik opgehaald door de eigenaar van Moon Eleven. Terwijl ze me naar het guesthouse bracht legde ze me uit waar het restaurant zat en de zeven eleven. ( Supermarkt) In het guesthouse aangekomen bleek het een schot in de roos. Het was wel op een dormroom, maar als je de enigste gast bent is dat ook weer niet erg.

Vanaf deze plek kon ik zo een heuveltje oplopen met een mooi uitzicht van de zonsondergang. Super. Natuurlijk heb ik dat gedaan en op de heuvel kwam ik aan de praat met een maleisier. Hij vertelde dat we vanaf deze plek ook de beide vleigvelden zagen liggen. Links klia ( Kuala Lumpur International Airport) en rechts KLIA2 dit is het vleigeveld voor de budget maatschappijen.
Terug biuj het guesthouse kwam er een politieauto langs met een mededeliung, waar ik natuurlijk niks van kon verstaan. Ik heb het nagevraagd en het bleek dat er een gevaarlijke mug in de buurt was, waardoor iemand al ernstig ziek was geworden. Dat probleem gaan ze straks oplossen door de hele wijk even onder de rook te zetten.
Na navraag bij de politie bleek dit te kloppen, maar ik kon wel rustig naar het restaurant lopen om daar te gaan eten. Als ik het op had was de rook ook wel weer weg. Dus heb ik dat maar gedaan.
Het eten was heerlijk en daarna snel terug gegaan en heerlijk geslapen.

De dag erna ben ik weer terug gebracht naar het station en ben ik naar klia 2 gegaan voor mijn vlucht naar Chiang Mai. Na een vlucht van 3,5 uur kwam ik 2,5 uur later aan. Hier duurde het erg lang voor ik het visum had. Heb er ongeveer anderhalf uur op gewacht, maar toen had ik hem dan ook. Snel de tas opgehaald en naar het oude centrum gegaan. Hier heb ik een kamer bij TK Guesthouse gekregen. Een super kamer, mat badkamer en warme douche en aan de achterkant ook nog een klein balkonnentje.

s'Avonds ben ik op zoek gegaan naar de night market en na wat omzwerfingen heb ik die gevonden. Nu is de vakantie toch echt begonnen hoor, heerlijk Pad Thai gegeten en wat met Thaise mensen zitten praten. Na nog wat op de markt rond te hebben gekeken ben ik terug gelopen naar mijn guesthouse . Hier waren ook nog 2 nederlandse jongens waar ik nog even wat mee heb gedronken. Ze vertelden me dat er vanavond een of ander festival is. Hier gaan we vanavond met zijn 3en heen.

Vandaag heb ik eerst lekker uitgeslapen en bven toen de stad ingegaan. Ik had iets gelezen over een jungle temple en die heb ik bezocht. Niet heel bijzonder, maar wel een lekker rustig plekje. Chiang Mai staat namelijk ook wel bekend om alle tempels, maar die heb ik nu wel weer genoeg gezien.

Nou ik stop er maar weer is mee, zoals jullie lezen de tijd vliegt hier en heb nu al het gevoel dat 3 weken wel erg kort is.

Groetjes Erik

  • 15 Januari 2016 - 10:28

    Pa En Ma:

    Hoi,

    Wat heb je alweer veel gedaan,een heel gezellige markt en wel heel veel lekkere ijsjes .
    Bijzonder dat je op 1 plaats 2 vliegvelden ziet.en een mooie zonsondergang.
    Erik veel plezier geniet van het lekkere weer, wij gaan het hier doen met sneeuw vanmorgen en het wekend een beetje vorst.

    Gr. pa en ma

  • 15 Januari 2016 - 11:58

    Hanneke:

    Jij vermaakt je alweer prima zo te lezen. Leuk hoor! Veel plezier nog. Groetjes Martin en Hanneke

  • 15 Januari 2016 - 19:52

    Erik:

    Mooi verhaal Erik! Geniet van je vakantie! hebben ze touwend die gevaarlijke mug nog weten te vangen? ;-)

  • 16 Januari 2016 - 07:39

    Sander:

    Veel plezier en groeten vanuit Laos!

  • 16 Januari 2016 - 22:01

    Ineke:

    Ja, Erik, is die mug nu gevangen?!
    Veel plezier, hè. Geniet ervan!
    Groetjes Michel en Ineke

  • 19 Januari 2016 - 12:20

    Gea:

    Klinkt allemaal erg goed lieve schat.
    Vergeet niet vooral te genieten van de kleine dingen die je tegemoet gaat.
    In Nederland is het toch maar koud en nat dus daar mis je helemaal niets aan.
    Groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 52784

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: