Gili Air - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van erik koekoek - WaarBenJij.nu Gili Air - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Gili Air

Door: Erik Koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

01 Februari 2014 | Indonesië, Ubud

Hallo Allemaal,

Er is weer zo ongeveer een week om geloof ik. Ik kan me wel voorstellen dat er meer mensen deze kant op willen. Het is hier zeker mooi. En dat foto toestel dat zie ik thuis wel. Nu eerst maar wennen aan de nieuwe. Die is niet altijd even handig.


Ik was dus in Ubud waar ik de dagen erna een motorbike ( scooter) heb gehuurd. De verhuurder vroeg me of ik wel een international rijbewijs had, maar die had ik niet. Hij waarschuuwde me voor de politie, omdat die nog al eens toeristen aan houden en hoge boetes geven. Zijn tip was om vooral niks in het engels te zeggen en nederlands tegen de agenten te spreken. De agenten wisten dan meestal niet hoe ze er mee aan moeten en laten je wel weer gaan.

Zo en daar had ik dus een scooter en ben ik maar is richting Tegallang gereden. Ik ben helemaal binnendoor gereden en het was een super mooie route. Uiteindelijk kwam ik in Gianyar, waar ze super mooie rijst terrassen tegen de berg op hadden gemaakt. Heel mooi om te zien. Via een andere weg weer terug en daar een mooie plek gezien voor een zonsondergang, die ik die dag niet zou zien, want er kwam regen aan.

De dag erna er erg vroeg uit gegaan. Rond 4:30 om weer naar Gianyar te gaan om de zonsopkomst daar te bekijken. Het was wel redelijk mooi maar geen spektakel. Daarna naar het andere rijstveld voor de zonsondergang gegaan en daar is even wat rond gelopen. Toen ik het daar had bekeken ben ik naar Sukawat gegaan. Hier hebben ze een hele grote markt, waar ik misschien mijn bel kon vinden. Na een paar uur niks gevonden en maar weer terug gegaan. Ik was er op tijd weer en heb wat door Ubud geslentert. Het is wel een gezellig dorpje, alleen wel erg touristisch. Verder heb ik nog een vliegticket van Den Pasar naar Jakarta geboekt. Tegen 5 uur ben ik weer op mn scooter gestapt en heb bij het laatste rijstveld naar de zonsondergang gekeken. Die was echt super mooi. Zo mooi dat je het niet uit kan leggen.

De dag erna een flinke tocht gemaakt. Helemaal naar Gunung Abang ( een vulkaan op Bali). Het was weer een mooie tocht over allerlei binnenwegen en toen ik er was heb ik de berg proberen te beklimmen. Het was een erg stijl pad omhoog en het viel niet mee om naar boven te komen. Maar onderweg wel super mooie uit zichten over het gebied en het krater meer. Toen ik bijn a boven was werd het bewolkt en zag ik niks meer. Dus bijna 2 uur aan het klauteren geweest voor een uitzichtpunt zonder uitzicht.
Snel weer naar beneden gegaan en naar het meer gereden waar ik eerst maar is wat heb gegeten.Mooi met uitzicht op het meer en de vissers boeren. Daar wat rondgekeken en toen weer op mijn brommertje gestapt en rustig de terugweg in gezet. Onderweg nog een kwekerij bekeken. Ze kweekten er chili's, Tomaten en kool.
s'Avonds nog gezellig met martin, Domenigue en David uit eten geweest.

De dag erna zijn Martin en ik door gereisd naar Gili Air. We hadden het bij een travelagent geboekt en werden om 7 uur bij het hotel op gehaald. Die bracht ons naar de ferry naar Lombok. We waren er mooi op tijd en we hadden wel een mooi plekje aan boort. De tocht heeft ruim 5 uur geduurd en onderweg hebben we nog wat dolfijnen zien zwemmen.
Onze weg werd vervolgd met een minifan busje die een paar kilometer verder stopte en we moesten overstappen in een andere. Veel ouder en versleten bus natuurlijk. Die bracht ons naar een travelagent in Mataram en die zei dat hij even zou bellen of de boten nog wel gingen. Na een kwartier zei ik tegen de man dat we nu gaan vertrekken en dat ik naar het eiland wilde. De georganiseerde toeren zijn hier wel een heel gezeur hoor. Ze liegen hier vreselijk en proberen elke keer extra geld te vragen. Uiteindelijk vertrokken we naar Bangsal waar de boot naar Gili Air vertrekt.
Hier even wat gegeten en toen naar de boot gelopen. Dier wilde wel vertrekken maar dan moesten we alle 2 30000 rupia betalen. Ik heb de beste man eerst netjes gezegd dat hij naar mijn travelagent moet gaan om daar het geld te halen en niet bij mij. Hij bleef vol houden en nu werd ik echt kwaad op hem. Hij kwam namelijk tegen over me staan ente snauwen dat ik moest betalen. Ik heb de tassen op de grond gesmeten en toen werd de man opeens opmerkelijk rustig en zei dat we in konden stappen. En zo kwamen we na een lastige tocht toch op Gili Air aan. Na 12 uur in plaats van 6.

We hadden een hutje gehuurd en een dag later ben ik even wat rond wezen kijken. En vond ik een veel mooiere hut bij Lombok Indaah. Dus kamer gewisseld en nu zit ik heerlijk op een eiland, Blauwe zee, wit strand en zon als het niet regent. Je kan er in een uur om heen lopen en het is hier super relaxed.

Nou dat was het eerst wel weer en ik zet er deze keer geen foto's op, want internet is hier erg duur.

Groetjes erik

  • 01 Februari 2014 - 11:12

    Bastian &Carolien:

    Wauw zeg. Wat weer een belevingen zeg. Ook leuk dat je andere mensen weer tegenkomt waar je even mee kunt reizen! Heb ook nog even je vorig verhaal gelezen.
    Zeker balen van je fototoestel, maar groot gelijk dat het daar niet door laat verpesten. Werkt nieuwe een beetje goed? Maar je moet zo te horen wel goed voor je zelf opkomen. Anders ben je zo veel te veel geld kwijt.
    Erg legk om weer te lezen. Hopen dat je nog veel meer avonturen gaat beleven daar. Nog heel veel plezier!!!

  • 01 Februari 2014 - 14:25

    Arthur En Hetty:

    Hoi Erik!
    Wat heb je al weer veel gezien en gedaan! Ubud klinkt voor ons bekend! Staat dat ook niet bekend om de pottenbakkers of waren daar juist veel houtbewerkers? De rijstvelden en omgeving daar vonden wij ook prachtig! Ga je ook nog snorkelen vanaf het eiland waar je nu zit? Of is daar geen koraal?
    Heel veel plezier nog! Groetjes van ons en de kinderen

  • 03 Februari 2014 - 15:57

    Pa En Ma:

    Hoi Erik ,
    Het is geweldig wat je alweer hebt mee gemaakt en gezien.Het is allemaal leuk om te lezen en we hebben het natuurlijk weer opgezocht op het internet zo genieten wij pa en ik met jullie mee. De een verteld uit Australië dat de nectarines bij hem in de tuin staan om zo maar te plukken en de andere loopt door een akkers waar chili`s worden verbouwd leuk om te lezen.We wensen je nog een fijne week toe en als alles goed verloopt tot maandag.

  • 03 Februari 2014 - 22:32

    De Groentjes:

    Hallo Erik,
    Wat fijn om weer wat van je te lezen. Wat een lef heb jij zeg, was jij veel groter dan dat mannetje op de boot? Ik zie het al voor mij, jij die de rugzak op de grond gooit en eens rechtop gaat staan, fantastisch.
    Het was ook leuk om opeens op facebook jou naam te zien voorbij komen, op een pagina van de man waarmee je een rondrit hebt gemaakt. Zijn naam ben ik vergeten. Maar ik vond het vooral leuk dat deze jongeman mij bedankt voor iets dat niet voor hem bedoeld was. Ik wilde alleen maar even zeggen dat je een bofkont was, hahaha. Maar je hebt het nog steeds naar je zin, lees ik.
    Geniet er nog maar even lekker van.
    Groetjes van de groentjes uut Dedemsvaart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 52785

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: