Weer thuis - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van erik koekoek - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

22 Januari 2012 | Nederland, Hoogeveen

Hallo Allemaal,

Hier dan toch eindelijk het laatste bericht. Het heeft even geduurd, maar daar komt het dan.

Ik zat dus nog op Ko Mak en na de verhuizing. Naar een veel te duur en luxe huisje ( het was van steen, zaten ramen in en een airco, verder een douche met warm water en een wc) Hebben we een dagje gerelaxed. Waren we natuurlijk ook wel aan toe na zo'n verhuizing.
Het was hier eindelijk rustig en ik heb dan ook genoten van de zonsondergang s'avonds.

De dag erna hebben we een uitje gehad met de duikschool. We zijn gaan snorkelen, wat erg mooi was. Ik had nog een onderwater camera gehuurd en heb het gepresteerd om daar ook een paar foto's mee te maken. Het valt echt tegen om vissen op de foto te krijgen. Op de eerste plek waar we gingen snorkelen zat jammer genoeg ook niet veel vis. Het was bij de blue lagoon. Maar het was wel even lekker om aan het snorkelen te wennen. Daarna zijn we verder gevaren en onderweg hebben we onze lunch op gegeten. Het was rijst. (Dat hebben we hier wel vaker.) We hadden al het eten niet op gekregen en onze gids nam het mee de zee in. Daar ging hij de vissen voeren en dat was wel super mooi. We zwommen echt door hele scholen vissen heen. En je kon ze ook gewoon aan raken.
Het grote nadeel hier is jamergenoeg wel dat al het koraal de laatste jaren dood is gegaan. Dit komt doordat er meer scheepvaart en toerisme is en door het opwarmen van de zee. Het water is hier nu namelijk 29 graden zei de gids.
Verder hebben we een super mooie dag gehad en samen met een compleet verbrande rug kwamen we aan het eind van de middag terug op het eiland.

Op oudjaarsdag hebben we niet veel gedaan. s'Avonds hadden we het een stuk drukker. Het oud en nieuw feest hebben we bij een restaurant gevierd. Ze hadden hier een lopend buffet op het strand, wat erg gezellig was. Met wat cocktails erbij werd het natuurlijk nog gezelliger en op het strand naast het eet gedeelte was nog een man met vuur aan het slingeren. Hij steekt dan touwen aan en gaat daarmee dansen op de muziek. Erg knap om dat allemaal te zien. Verder hadden ze ook van heel grote letters 'Happy New Year 2012' gemaakt. Dezelfde man stak dat om middernacht al vuurspuwend aan. Dat was dus wel spektakel.Vervolgens werd er nog wat vuurwerk afgeschoten en toen was het ineens voorbij.
Terug bij ons huisje besloten Emma en ik om toch nog maar een nieuwjaarsduik te maken. Dat zag ik hier namelijk wel zitten.

Nieuwjaarsdag hebben we wat gezwommen boekje gelezen en niks gedaan. Wel vonden Emma en Minna heel wat geld in de zee. Ruim 2000 bath(50 euro). Geen idee waar het weg kwam, maar het kwam ons wel uit. Emma was namelijk 2 januari jarig. Op die dag hebben we 2 kano's gehuurd en zijn we naar een eiland gepeddeld. Het was heerlijk om weer wat te doen. Maar toen we op het eiland waren begon het steeds harder te waaien. En omdat Emma en Minna bijzonder fraai aan waren gekomen( Met boot en al over de kop) begonnen ze zich wat zorgen te maken over de terug weg. Vooral het opstappen. Dus besloten we om weer terug te gaan.
s'Avonds zijn we met zn 3en uit eten gegaan in Garden restaurant. De 2000 bath zouden we even op gaan maken. Nou dat is niet helemaal gelukt. Bij 1000 bath zaten we overvol en er kon echt niks meer bij. Dus hebben we besloten dat we de rest van het geld maar aan de kamerhuur op gingen maken.

3 Januari hebben we het eiland weer verlaten. Na een stormachtige nacht bleken de boten de volgende dag toch wel te gaan. Gelukkig maar, want anders begon zich een probleem te creeren. De mensen van de speedboot, waar we mee naar het vaste land terug gingen, verontschuldigden zich voor de langere rit dan normaal. De boot deed er nu 50 minuten over om de 68 km af te leggen en dat was bijna 5 minuten langer dan normaal.
Nou ja wij zaten er niet mee want we moesten toch 2,5 uur wachten op de bus.

Die bus werd dan ook wel weer een verhaal op zich. Het was namelijk een vip bus. Super de luxe zag hij eruit, maar na een half uurtje rijden deed zich een probleempje voor. De airco werkte niet meer.
Gelukkig hadden we een creatieve chauffeur, die met een touwtje en een blokje hout heel wat kan. De nooddeur achterin de bus werd daarmee open gezet en ook de deur naast de chauffeur ging met hout en touw een beetje open. De rest van de deuren werden gewoon helemaal open gezet en daar gingen we weer. Het waaide heerlijk in de bus en van mij mocht hij de 5 uur naar Bangkok rustig zo door rijden.
Maar dat gebeurde niet. We moesten naar een uur allemaal de bus uit bij een benzinepomp. Daar hebben we bijna een uur op de bus uit Bangkok gewacht. Die mensen dus ook allemaal de bus uit. Niemand in die bus geloofde dat en ze bleven eerst mooi zitten.En toen ze zagen dat hun tassen uit werden de bus werden gehaald kwamen ze begon het tot ze door te dringen dat ze er toch echt uit moesten. Uiteindelijk stonden ze toch naast de bus en konden zij met onze bus verder en wij met hun bus.
En in deze bus deed de airco het wel, nou ja er kwam een hoop lawaai vanaf, maar koude lucht?
Ook de chauffeur was niet erg gezellig. Agressief kwam eerder in de buurt. Als je hem wat vroeg snauwde hij je af en als je iets verkeerds deed kon je ook een mep verwachten als hij erbij kon. Verder had hij het jammer genoeg niet erg druk en duurde de rit naar Bangkok in plaats van 5 uur ruim 11 uur. In Bangkok stopte hij midden in een bocht midden op de straat( vlakbij Kao San Road) en werden we de bus uit gezet. Toen de chauffeur weg reed,reed hij de mensen ( met name een taxi chauffeur) zo van de benen, met de uit zwenkende achterkant van de bus.
Maar ja uiteindelijk waren we er en met een taxi zijn we naar het hotel gegaan.
Zo kwam het dus dat we pas om half 12 s'nachts in het hotel een het diner zaten.Gelukkig hadden we een goedkoop en luxe hotel dichtbij het vliegveld gevonden.
We lagen iets na middernacht op bed en na een korte nacht slapen werden we al weer gewekt door de wekker van Emma.

Ze moest om half 5 vertrekken.Ze vertrok met het vliegtuig naar zuid Thailand. Om 8 uur ben ik uit bed gegaan en heb eerst is een paar baantjes in het zwembad van het hotel gezwommen. Daarna ontbeten en samen met Minna nog even op een lokale markt rond gelopen. verder nog even een paar t- shirts gekocht en toen ben ook ik naar het vliegveld vertrokken. Minna zou s'avonds naar India vertrekken dus die bleef nog even bij het hotel.

Ik ben met de taxi naar de luchthaven gegaan en na een half uur was ik er al. Na het inchecken ben ik bijna direkt door de douane gegaan en heb daar is even rustig wat rondgelopen. In de gate kwam ik erachter dat mijn vlucht vertraging had en 2 uur later dan gepland vertrokken we dan toch naar Dubai.
Dat is ongeveer 6 uur vliegen. In Dubai hoefde ik toen nog maar 10 uur te wachten op de vlucht naar Dusseldorf. Maar dat werden nogal lange uren, omdat ik mijn ogen haast niet meer open kon houden en ik ook niet durfde te slapen.
Uiteindelijk ben ik wat duitse mensen tegen gekomen en daar heb ik samen even mee in de kroeg gezeten.
En eindelijk ging dan mijn vlucht naar Dusseldorf. 7 Uur later lande ik daar na een goede vlucht. Mijn ouders en broer stonden me daar op te wachten en na een kop koffie met gebak zijn we terug naar huis gereden.
Om 5 uur s'middags was ik eindelijk thuis en na een bakje patat en nog even wat familie bij langs bellen lag ik om 7 uur op bed. Eindelijk slapen. Ik was ongeveer 40 uur op geweest en weet nu dat dat voor mij wel zo ongeveer het maximum is.

Het eerste weekend kon ik nog slecht wennen, maar inmiddels is het toch echt wel tot me door gedrongen dat deze reis weer af gelopen is.

Het was weer super mooi om te doen en de reacties waren ook weer geweldig om te lezen.

Nou ik ga nu is even met de foto's bezig, Wie ze nog een keertje wil komen kijken, moet me maar een keer bellen

Groetjes Erik

  • 22 Januari 2012 - 15:49

    Bastian & Carolien:

    Welkom thuis dan toch nog maar.

    groetjes Bastian, Carolien & kids

  • 22 Januari 2012 - 18:02

    De Groentjes:

    Hoi Erik, toch even een berichtje van ons. Je weet inmiddels waarom we de vorige keer niet hebben gereageerd. We willlen het toch even goed afsluiten. Het lezen van je berichten vonden we weer erg leuk. Ook hebben we genoten van alle foto's die je gemaakt hebt. Maar zijn ook weer blij dat je veilig in ons winderig kikkerlandje bent. We maken wel een keer een afspraak om de fofo's te komen bekijken. Groetjes van de Groentjes uit Dedemsvaart.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 889
Totaal aantal bezoekers 52874

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: