Een zonnig uiteinde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Een zonnig uiteinde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Een zonnig uiteinde

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

29 December 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Nou die witte kerst is hier goed gelukt en het dooid hier gelukkig niet weg.
De kaartjes zijn denk ik niet zo heel lang ondeweg geweest, maar ik heb zer wat laat verstuurd.

Maar ondertussen zit ik na wat omzwerven dus toch op een eiland en ik zal even bij het begin beginnen.

Ik h ad dus een boot naar Ko Mak geboekt. Het was een katamaran en die was net een week daarvoor in dienst genom en. Ik was bijna de enigste aan boort en na een mooie vaartocht kwam ik aan en werd naar het guesthouse gebracht. Ik had echt een heel oude houten hut. Op zich wel leuk, maar het probleem was dat er alleen maar stelletjes waren en bijna geen alleen reizenden. Verder was daar pas vanaf 4 uur strand en ik had mijn zinnen echt op Ko Wai gezet.

Ik had gehoord dat er elke dag een slowboot via Ko Wai naar Ko Chang gaat. Dus die heb ik de volgende dag genomen. Ook hier had ik al snel een hut. Op het eerste oog leek het eiland helemaal perfect, maar s'avonds kwam ik er achter dat dat toch niet zo was. Het bleek namelijk dat van de 37 hutjes die ze daar verhuurden maar 8 hadden verhuurd. Toen het de volgende dag ook nog begon te stormen en het strand op het noord oosten bleek te zitten heb ik beslotenm om weer terug naar Ko Mak te gaan.

Dus de volgende dag 2e kerstdag zat ik weer op de boot terug naar Ko Mak. Hier aan gekomen heb ik weer mijn intrek genomen bij Ijland Huts, maar ik had nu een slechte kamer. Het bed stond namelijk erg scheef en om de zoveel tijd moesten ik weer naar mijn kussen terug kruipen.
De dag eerna heb ik beslotenom naar Monkey Eiland te gaan. Dat leek namelijk heel gezellig En dat was het ook wel, maar daar is weer de hele dag lawaai.

Resultaat: Morgen ga ik toch weer verhuizen en ga ik een kamer met 2 anderen delen. Ik ga samen met hun oud nieuw vieren en vanaf hier gaan we ook samen naar Bangkok terug. Eetje gaat dat naar het zuiden van Thailand de ander gaat naar India en ik ga naar huis. Dat laatste den k ik liever nog even niet over na.

Ko Mqak is best wel een leuk eiland. Maar ik viond het niet echt een backpackers eiland. Het is wel heel mooi en de zee is ook erg blauw en de stranden zijn hier ook wel echt wit. Zet daar nog een palmboom bij en dan komt het echt wel dichtbij perfekt.

Nou ik ga er weer vandoor en zal nog even proberen als er weer foto's bij dit bericht komen.
Als dat niet lukt doe ik dat in Nederland wel

Groetjes Erik

Ps iedereen alvast gelukkig nieuw jaar

  • 29 December 2011 - 09:31

    D-reizen Hoogeveen:

    Leuk om je verslagen te lezen!
    Wij wensen jou een hele fijne jaarwisseling en alvast een goede terugreis !

  • 29 December 2011 - 10:09

    Chantal:

    Wat een hutten en Ko-plaatsen heb je weer bezocht, leuk hoor! Geniet nog van de jaarwisseling en de laatste week! En de witte kerst in Nederland is beperkt gebleven tot een witte lucht vol wolken..

    Groetjes!

  • 29 December 2011 - 10:51

    Pa,ma En Oma:

    Wat heb je alweer veel gereisd of gevaren.Fijn dat je mensen bij je hebt om oud en nieuw te vieren.Een fijne jaarwisseling toegewenst.Tot het volgende jaar.
    Groetjes pa,ma en oma.

  • 29 December 2011 - 10:51

    Pa,ma En Oma:

    Wat heb je alweer veel gereisd of gevaren.Fijn dat je mensen bij je hebt om oud en nieuw te vieren.Een fijne jaarwisseling toegewenst.Tot het volgende jaar.
    Groetjes pa,ma en oma.

  • 29 December 2011 - 11:45

    Sophia Reinders:

    Wat zal dat een grappig gezicht zijn geweest. Dat je steeds terug naar je kussen moest kruipen.
    Voor jou natuurlijk vervelend. Wens je een fijn uiteinde. Gelukkig vier je dat niet alleen. Wij gaan nieuwjaarsdag naar oma. Denk dat we jou op oma's verjaardag weer spreken? Dan horen we alle verhalen wel. Groetjes, sophia

  • 29 December 2011 - 13:12

    Piet.:

    erik bedant voor het uit gebreid verslag boeiend hoor,bij deze een
    goeie jaarwisseling gewenst en een
    behouden terug reis,het is hier zacht
    en geregeld nat afijn je kent het wel.
    groetjes piet.

  • 29 December 2011 - 13:14

    Martin En Hanneke:

    Hoi Erik,

    Het lijkt er op dat je het juiste plekje nog niet hebt kunnen vinden. Hopelijk heb je toch een gezellige jaarwisseling met die 2 anderen.

    Op dit moment zit ik zelf ziek op de bank. eerste kerstdag waren Hetty en Arthur ziek maar ze voelden zich goed genoeg om te komen. dat was natuurlijk heel gezellig maar vervolgens werd mama, toen papa, toen ferdinand en uiteindelijk ook ik flink ziek. Allemaal hebben we een flinke buikgriep te pakken. Hopen dat we allemaal oudjaarsdag weer beter zijn. Dus in dit geval mag je mss wel blij zijn dat je zo ver weg zit, kunnen we je ook niet aansteken ;)

    Verder gaat hier alles goed.
    Bedankt voor je kaartje nog! En een fijne jaarwisseling.

    Groetjes Martin en Hanneke

  • 29 December 2011 - 17:18

    Janneke:

    Wat een verhalen, je schrijft ook leuk!
    Jij ook alvast een goede jaarwisseling en denk nog maar niet aan de terugreis.

    Veel plezier nog!
    groetjes, Janneke

  • 29 December 2011 - 21:14

    Erik:

    Hey Erik,

    Ik wens jou ook een mooie oudjaarsavond en nog mooier 2012!

  • 30 December 2011 - 09:41

    Alfred St:

    Hey Erik,

    Jammer dat het allemaal tegen viel. Heb je wel gebruik gemaakt van je snorkel set? Ik heb tot op dit moment nog geen spijt dat ik thuis ben. Het is nog steeds waardeloos.
    Geniet nog van de laatste dagen daaro. Oja ook hier is het morgen bijna 30 graden 13 wel te verstaan.
    Song Sem

  • 31 December 2011 - 08:40

    De Molle :

    leuke verhalen elke keer, maar vanuit NL ook een gelukkig nieuwjaar gewenst en geniet nog van de laatste dagen

    groeten Mol

  • 31 December 2011 - 17:26

    Hetty:

    Hallo!
    Wat een heen en weer gereis! En dat noemt men dan vakantie! ;-)
    Een hele gezellige jaarwisseling gewenst en natuurlijk nog goede laatste dagen in Thailand!
    Tot 6/7 januari!
    Groetjes, Hetty en de family

  • 01 Januari 2012 - 17:37

    Helga:

    Ik wens je een heel gelukkig 2012 toe.Ik zie je hopelijk gauw weer.
    alvast een goede terugreis.
    Groetjes.

  • 02 Januari 2012 - 22:54

    Ferdinand:

    hee erik,
    kan nog net even een brichtje sturen. Zie netdat ik maarliefst de eerste ben die je in dit nieuwe jaar een gelukkig nieuw jaar mag wensen (dus..bij deze dan maar) Ook wil ik je alvast een goede terug reis wensen.
    O,ja de sneeuw hier blijft ook mooi op dezelfde plek liggen (mooi laten liggen zou ik zeggen)
    groeten ferdinand

  • 02 Januari 2012 - 22:57

    Ferdinand:

    had ik geloof ik toch niet helemaal goed gezien da,k de eerste was.

    nog meer groeten ferdinand

  • 03 Januari 2012 - 21:41

    Anneke:

    Hoi Erik,
    Op de valreep nog even een berichtje.
    Ik heb net je verslag weer met veel plezier gelezen.
    Ook een heel goede terugreis wensen natuurlijk.
    Fijn, om je vlg. week weer te ontmoeten.
    Groeten van Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 52904

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: