Prettige Feestdagen - Reisverslag uit Trat, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Prettige Feestdagen - Reisverslag uit Trat, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Prettige Feestdagen

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

23 December 2011 | Thailand, Trat

Hallo allemaal,

Eerst maar even beginnen met iedereen prettige feestdagen te wensen en ik hoop voor jullie dat het een witte kerst word.

Verder blijven de reacties natuurlijk leuk en heb ik geloof ik goed begrepen dat het de volgende familiedag wel erg rustig word?
Nou misschien moet ik dan maar niet gaan koken.

Nadat we de tempels s'middags en met zonsondergang weer hadden bekeken hadden we echt helemaal genoeg gezien en zijn we een dag later naar een zwembad gegaan. Erg lekker om is even wat te zwemmen met dat warme weer. Een leuke bijkomstigheid kwam er ook nog een schoolklas voor zwemles. Dat was onverwacht en we stonden er ook wel van te kijken dat ze zwemles kregen.
Na een uur hadden we het wel weer gezien en zijn we de rest van de dag lekker gaan relaxen. Daar waren we natuurlijk ook wel heel erg aan toe.
En met het uitzicht van de volgende dag was het ook wel slim.

We hadden namelijk 2 reisdagen voor de boeg staan en die zijn altijd wel pittig. De eerste dag zijn we eerst met de bus naar Pitsanulek gegaan en vandaar met de trein naar Lopburi.
Die treinrit was echt wel weer lekker. Treinreizen zijn tochy echt beter dan bus reizen. Onderweg kwamen we door gigantische rijstvelden en ook veel suiker riet.

In Lopburi hebben we overnacht. Het is de apenstad van Thailand. En we weten nu ook waarom. De apen zitten hier namelijk overal. Ik ben er niet zo heel erg weg van, maar het was wel even bijzonder om te zien. Ook zijn we nog bij de rivier gaan kijken. Hier was een aantal werken geleden alles nog overstroomt. We kwamen bij een huisje en de vrouw die daar woonde legde ons alles in het Thais uit. Gelukkig gebruikte ze haar handen en voeten ook. Zo kwamen we er achter wat er was gebeurd. Het water was in 4 stappen omhoog gekomen. Namelijk 30,30, 20 en 70 centimer per keer. Uiteindelijk stond het in haar huis bijna 2 meter hoog. Naast haar huis zijn 3 huizen weg gespoelt en bij haar was alles ook weg of kapot. Zelfs haar brommer was weg gespoeld. We waren erg onder de indruk en het was wel goed om het evn te zien.

De volgende dag zijn we weer verder gereisd en zijn we met de bus via Bangkok en Chantaburi naar Trat gegaan. Het was een hele rit, die eigenlijk best lekker vlot verliep. In Trat hadden we snel een Guesthouse gevonden en hebben we weer eens lekker op de markt gegeten.

Ik was van plan om vanaf hier naar het eiland Ko Wai te gaan Dus het kleine Ko Cham vlakbij Birma gaat niet door.
Ko Wai weet ik ook nog niet zeker. Dit omdat het hier wat waait en de boot uit de vaart is genomen. De boten van Ko Mak gaan wel en daar ga ik straks naar toe. Misschien ga ik dan vanaf daar ook nog wel weer door naar Ko Wai. Het isd eigenlijk mijn bedoeling om de rest van mijn vakantie op de eilanden te blijven. Vandaar ook m ijn vroege bericht. Ik weet namelijk niet of er internet op de eilanden is.

Nou iedereen goede feestdagen en ik zie jullie foto's daarover wel als ik er weer ben.

Groeten Erik

  • 23 December 2011 - 06:55

    Sophia Reindes:

    Jij ook prettige feestdagen. En nog bedankt voor het kaartje. Leuk.
    Een witte kerst zit er voor ons niet in. Helaas. De kinderen zouden dat wel graag willen. Die hebben vanaf vanmiddag vakantie!
    Nog veel plezier daar!

  • 23 December 2011 - 10:32

    De Groentjes:

    Leuke kaart, hij is lang onderweg geweest. Je had hem op 8 december geschreven en we kregen hem op dindsdag 20 december. Kun je zien dat zelfs je kaarten een wereldreis moeten maken om bij ons te komen. Het blijft bijzonder wat je allemaal meemaakt.
    Vanuit Dedemsvaart wensen wij jou ook hele fijne dagen, hoewel, ik denk dat ze daar niet zoveel aan kerst en oud en nieuw zullen doen. Maar wij wel hoor, we knallen het nieuwe jaar gezellig in. Dit doen we bij ons thuis in Dedemsvaart, met Sophia, Henri en de kids. Erik tot de volgende keer maar weer.

  • 23 December 2011 - 13:15

    Roel Uit Schut:

    Hoi Eric,
    Misschien lees je het nog voordat je de eilanden onveilig maakt. Wij wensen jullie ook een fijn kerstfeest (hebben ze daar wel kerst?) en een interessante jaarwisseling. Tabé

  • 23 December 2011 - 20:05

    Peter:

    Eindelijk ook hier vakantie! Ik kan me voorstellen dat jij er, net als ik en velen met mij hier in NL, aan toe bent na alle ervaringen en indrukken, dus geniet er vooral van. Ook natuurlijk vanaf de Hulststraat goede feestdagen gewenst voor zover die op de eilanden gevierd worden en alvast een gelukkig nieuwjaar, het begint er langzaamaan op te lijken dat ik het oude jaar hier met een paar vrienden uit ga zitten en daarna zal ik ook zo'n btje weer afscheid moeten gaan nemen van dit plekje. Jammer, maar stiekem ook wel weer lekker om onder moeders vleugels terug te kruipen...

  • 23 December 2011 - 20:06

    Marzena:

    Erik,

    Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

  • 24 December 2011 - 21:42

    Joke Van Dalen:

    Leuk om te lezen!
    Ook goede feesrdagen gewenst!
    En nog een fijne tijd daar!

    Groetjes, Joke

  • 25 December 2011 - 17:13

    Helga:

    Ik wens jou ook prettige kerstdagen toe en alvast een heel gelukkig 2012.
    Ik heb nu een week vakantie heerlijk was er ook wel even aan toe.Het is hier helaas geen witte kerst maar het is in ieder geval wel droog en daar ben ik blij om.
    Ik wens je nog heel veel plezier toe de laatste weken dat je daar bent en dan zie ik je hopelijk gauw weer terug.

    Groetjes.
    Helga en de rest van de Vosjes.

  • 26 December 2011 - 18:11

    Ferdinand:

    Hee erik, t,was al even geleden dat ik de site bezocht maar ben inmiddels weer helemaal op de hoogte.Mooie verhalen en foto,s. Ook de video(zippen)is mooi om te zien en met het geluid goed hard klinkt het erg spectaculair.Wat betreft de beesies keek ik er niet al te rijkhalsend zoals de dame op de foto naar uit , doe mij maar wat groters. Trouwens wel een verstandige volgorde, eerst aan de opium en dan aan de beesies. nog bedankt voor het kaartje en goed uiteinde toegewenst. de groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 52883

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: