Beestjes - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Beestjes - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Beestjes

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

18 December 2011 | Thailand, Sukhothai

Hallo Allemaal,

We hebben hier weer een leuke week achter de rug. Waar in we al weer heel wat hebben gedaan.

Jammergenoeg is het vorige keer niet gelukt om er foto's bij te zetten. Dit doe ik dan wel als ik thuis ben.
Ik denk dat het komt doordat de geheugenkaart vol is en er dus veel foto's opstaan.

Deze week hebben we geen lange reizen gemaakt en ik begin ook maar direkt bij het begin.

We waren dus in Chiang Rai. Vanaf hier we wat uitjes gemaakt. Onderandere een dag naar The Golden Triangle. Hier is het 3 landenpunt van Thailand, Laos en Myanmar( Birma).Dat was echt een dingetje van mooi hoor. Het is meer het idee dat je er geweest bent, maar verder vond ik er weinig aan. Wat wel een stuk mooier en interresanter was was The Hal of Opium. Dit was een museum over de opium geschiedenis van de golden triangle. Het was een heel mooi museum die met een lange gang door de berg heen ging en vanaf daar begon het met filmpjes en verhalen over het verleden van deze regio. Die staat er namelijk nog steeds bekend om dat er gigantische opium handel had.
Eenmaal weer terug in Chiang Rai zijn we op de night market gaan eten. En dat werd een hele belevenis. We stonde de eetstalletjes is wat te bekijken en besloten dat ons voorafje Bambooworm, Pupa worm en 2 soorten Sprinkhanen werden. De eerste bijna met de neus dicht geknepen op gegeten, maar ze bleken nog lekker te zijn ook. Het hele portie was dan ook snel op. Daarna nog wat ander eten erbij gehaald. Uiteindelijk kwamen we bij het toetje. Wat de beste man het voor naam gaf weten we niet, maar lekker was het niet echt. Later bleek het een kakkerlak te zijn. (We hadden al zo'n vermoeden). Maar ja we hebben nu wel eindelijk die insekten is geprobeerd.

De dag erna zijn hebben we een brommertje gehuurd en hebben we een village met longnecks bezocht. Dat was wel een beetje met gemengde gevoelens. We hadden echt het idee dat we in een dierentuin aan het aapjes kijken waren.Aan de andere kant was het wel leuk om het een keer te zien. Het gedeelte waar de longnecks zaten waren eigenlijk alleen maar winkeltjes En in de rest van de village was geen longneck meer te bekennen.
Na het bezoek zijn we door gebromd en onderweg kwamen we de leukste dingen tegen. Onderandere: Een boer die zijn land aan het ploegen was en een groep mensen die bonen aan het planten waren. Toen kwamen we nog op een veld van een ananas boer terecht. Weet ik ook eindelijk hoe die groeien. Terug op de grote weg stonden er allemaal stalletjes met ananas en hebben we er even eentje geprobeerd. Daarna zagen we nog mensen knoflook planten en een man deed voor hoe hij met een kattapult ging jagen. Het landschap waarin we dit zagen was ook super en dat maakte het allemaal wel compleet. Toen we tegen een uur of 3?( Gokje) er weer waren had ik het wel weer gehad met het brommertje.
We hadden onderweg ook nog nieuws gezien en zagen daar dat er in Loei nachtvorst was geweets. Wij hadden bedacht om richting Loei te gaan de volgende dag, maar naar dat bericht hebben we direkt onze reis aan gepast.

Nadat we de tassen hadden gepakt zijn we naar het busstation gelopen en vanaf daar zijn we met een bus naar Lampang genomen. De rit duurde ongeveer 5 uur en daar aan gekomen hadden we snel een Guesthouse gevonden. We bleven hier maar 1 nacht en hebben snel wat dingen bekeken. Onderandere de Wat Pongsanuk Tai. Die staat op de unesco lijst. Hij was wel mooi, alleen zaten er wel honden die gevaarlijk gromden. Ik had al niet zulke goeie verhalen over de honden in deze plaats gehoord, dus we hebben even een stukje om gelopen. Daarna zijn we naar de Baan Sao Nak gelopen. Dit is een teak house op 116 palen. Toen we er aan kwamen waren ze het net aan het sluiten. Maar we hadden zo wie zo geen zin om er in te gaan.

Na een niet al te beste nacht slapen hebben we de bus weer op gezocht. Dit keer zijn we er mee naar Sukhothai gegaan. Old Sukhothai wel te verstaan. Hier is het Historical Park. Sukhothai is namelijk heeel lang geleden de hoofdstad van Siam geweest. Dit was dus nog voor dat dit land Thailand heette. Er zijn hier heel wat ruines die we nu is even aan het bekijken zijn. Er zijn echt super mooie ruines bij en ik ga straks ook zeker weer even heen te kijken. Als het kan nog even een mooie zonsondergang foto maken. Gisteren heb ik het buitenste deel van de stad bekeken en vandaag een deel van het centrum.Het andere deel ga ik na 15 uur wel afmaken.

Het is hier nu ongeveer 13.30uur en te warm om er op uit te gaan. Ja dat lezen jullie goed. We zijn de goede kant op gereisd en de lange broek heb ik nu hoop ik definitief in de tas gedaan.
Verder blijven we hier morgen ook nog, omdt het wel een lekker rustig plekje is.

Nou dat was het eerst wel weer en ik ga nu nog even met de foto's stoeien

  • 18 December 2011 - 08:48

    Sophia Reinders:

    Wat een lef zeg! die insekten eten.
    brrr Vooral die kakkerlak ziet er vies uit. Maarre, petje af hoor! Je hebt het toch maar mooi gedaan.
    Mooie foto´s ook weer. Die miste ik de vorige keer een beetje :-P
    Ene, een beetje vrieskou kan je toch zeker geen kwaad? Het heeft hier vannacht ook weer gevroren. Een echte nederlander kan daar toch wel tegen? Grapje, nog veel plezier!

  • 18 December 2011 - 10:29

    Helga:

    Ik vond dat reuze knap van je insecten eten brrr.Maar dat doe je niet zo gauw weer denk ik he Ha Ha.
    Je hebt er in ieder geval mooi lekker warm weer erbij heerlijk hier heeft het vanacht gevroren niet zo veel maar goed de winter wil hier nog niet komen ik denk dat we een groene kerst krijgen dit jaar.
    Jammer genoeg was ik weer niet de eerste die een reactie kon plaatsen want mijn nichtje was mij voor maar Groentjes ik doe mijn best ik zal eens de eerste zijn ik hou het in de gaten.Hi Hi.

    Groetjes.

  • 18 December 2011 - 13:04

    Gert Jan:

    Ik zeg: Erik kookt voor ons op de volgende familiedag...

  • 18 December 2011 - 13:34

    Albert Ut Schut:

    Hallo Erik.Weer heel wat gezien en gegeten je kent het liedje wel he weet je wat ik zie als ik gedronken heb alle maal beestjes maar het is een leuke ervaring als dat gedaan hebt ik hoop dat je nog meer vreemde ontdekking doet groeten ut schut

  • 18 December 2011 - 13:52

    De Groentjes:

    Gatsidarie, dat wil je toch niet eten.
    Alleen al het idee, ik zou echt moeten verhongeren om die te eten. Dus zoon Gert Jan, dat koken van Erik tijdens een familiedag zie ik niet zitten. Dan neem ik wel een oud hollandse ovenschotel voor de gewone mens.
    Groetjes en tot de volgende keer.

    ps. Helga gewoon blijven doorgaan. Je weet de laasten zullen de eersten zijn.

  • 18 December 2011 - 14:22

    Marcel:

    Schitterend verhaal (behalve die insecten eten) en prachtige foto's (behalve die van die insecten), maar wel dapper om daar je tanden in te zetten.
    Veel plezier nog, hartelijke groet.

  • 18 December 2011 - 17:14

    Marieke En Yke:

    Hai Erik, eindelijk ben je net zo stoer als Mariek; oh wat vond ik die insekten vies...! Die wormen, nouja dat ging nog...
    Ga je nog naar Koh Phangan??? We zijn heel erg benieuwd..
    Benieuwd naar je nieuwe avonturen..
    groet en veel plezier

  • 19 December 2011 - 12:06

    Roel Uit Schut:

    Gewoon die beestjes een beetje kruiden en dan goed kauwen. Doe je Alfred ook even de groeten! Alvast prettige Kerstdagen en een spannend 2012!

  • 19 December 2011 - 17:30

    Pa En Ma:

    Ik had al tegen Bettine gezegd dat het waarschijnlijk alleen voor de foto was maar je hebt ze dus echt gegeten dapper hoor.Hoorde van Hanneke dat jullie nu ook nog een weekje vakantie gaan houden.goed idee kom je lekker uitgerust terug.Het is bijna kerst.
    Pa en ik willen jullie ook een fiine kerst toewensen en en hopen voor jullie ook een goed uit einde en een nieuw begin van het jaar
    Groetjes pa en ma

  • 21 December 2011 - 10:36

    Oma:

    Als ik die viese dieren moet eten kom ik niet of dan neem ik mijn tafeltje dekje mee.Erik heel fijne kerstdagen gewenst.En een gelukkig nieuwjaar.Hartelijke groeten van oma.

  • 21 December 2011 - 20:37

    Michel En Ineke:

    ***************************************
    Bedankt voor het kaartje. Goede feestdagen daar. Wij zijn al helemaal in de kerststemming. Kerst muziek aan op de radio. Een grote kerstkalkoen besteld. Op ons fototoestel kun je via het menu de foto's verkleinen van 10 Megapixel naar 3,2 Megapixel. Zo passen er zo weer 1000 of 2000 meer foto's op de chip. Misschien lukt jou dat ook. Doe voorzichtig daar he. En neem maar een lekker bakje geroosterde krekels mee voor ons.
    ****************************************


  • 21 December 2011 - 20:40

    Bob De Bouwer:

    Hoi Erik,

    Ik heb toch liever een echt Hollands balletje mayo hoor, dan die beesies.
    Nog bedankt voor het kaartje uit Laos en geniet er nog maar van de laatste weken daaro.
    Fijne kerstdagen, groetjes Robert

  • 22 December 2011 - 15:32

    Bastian & Carolien:

    Hey Erik

    Heb net even je laatste twee berichtjes gelezen. Moest nog even wat inhalen zag ik wel. Maar weer mooie verhalen hoor. Geweldig. Vind het toch lef van je hebben om al dat eten te proberen. Maar eigenlijk moet je dat ook wel doen he als je daar bent.
    Ik hoop dat je het mooie weer blijft houden. Veel plezier nog

    groetjes Bastian, Carolien & kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 52863

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: