Loi Krathong - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Loi Krathong - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Loi Krathong

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

13 November 2011 | Thailand, Chiang Rai

Hallo Iedereen,

Nou ik dacht dat ik druk was geweest, maar jullie kunnen er ook zeker wat van. Wat al weer veel reacties en ook leuk om ze te lezen hoor.

Mijn reis is inderdaad in 1 keer goed verlopen marloes, maar ik heb wel heel veel water vanuit het vliegtuig gezien. En we vlogen echt boven land.

Ik ben na mijn relaxe dag een dagje met Dominique de Chiang Mai in gegaan. Eerst naar een gigantische markt (3 verdiepingen. Hier heb ik even een blouse gekocht en we hebben er iets gegeten. Het eten op de markt en straat smaakt natuurlijk weer erg lekker en ik snack er weer heel wat aan af.
Na de markt hebben we tempels bekeken. Ze zien er ook hier mooi uit en voor de rest van de vakantie heb ik er nu weer genoeg te zien.

s' Avonds ontmoeten we nog wat fransen die allemaal engels konden. Heel gezellig gehad en erg laat op bed gekomen.

De dagen erna heb ik niet zo heel veel gedaan. Dit kwam omdat er vanaf donderdag een festival zou zijn. Wel ben ik nog een halve dag naar Doi Suthep geweest. Hier stond een enorme tempel en je had er een mooi uitzicht over Chiang Mai.

Donderdag was het dan eindelijk zover. Ik ging samen met Martijn en Lonneke (die ik een paar dagen geleden heb ontmoet) naar het festival. Het heet Loi Krathong en de bevolking bedankt hier de watergoden voor het water dat ze weer hebben gekregen.Het was echt heel apart om te zien. Ze lieten allemaal luchtballonnetjes op( zie foto) Ze staken eronder iets aan( geen idee wat) en na een tijdje steeg het door de warme lucht op.Soms knoopten ze er ook nog vuurwerk onder. Verder zetten ze ook bootjes van lotus bloemen in de rivier. Hier zitten brandende kaarsjes en wierook stokjes in. Ook is er nog een parade en natuurlijk is er ook een markt bij, waar ik ook weer lekker vanaf snack. Al met al zeker de moeite waard om een paar dagen extra voor te blijven.

Vrijdag zijn we met z'n 3en naar Chiang Rai af gereisd. Na een rit van 3 uur in de bus en nog een met een taxi naar een ander busstation waren we in Chiang Rai. We zijn naar het akha river house (guesthouse) gegaan. Hier heb ik een kamer voor 150 bath en een ongekent goede service.s, Avonds was ook hier het festival nog en zijn we weer wezen kijken. Hier zag je het hele ritueel wat eraan vooraf gaat voor de bootjes het water in gaan. Na het festival zijn weer terug gegaan naar het guesthouse waar iemand een kampvuur voor ons maakte, want het was hier wel erg koud. We zaten al met sokken, schoenen, lange broek en een dikke trui aan en warm had ik het nog niet. Zo ineens zagen we eenj termometer hangen en je raad nooit wat die aan gaf. Het was maar 20 graden en we hadden echt het gevoel dat we verkleumden. De dag erna vertrokken Lonneke en Martijn naar laos en heb ik een brommertje gehuurd.Ik ben het land zomaar
ingereden. Zonder kaart is dat wel lastig, dus ik heb maar niet te vaak af geslagen. En ik ben dezelfde weg terug gekomen als dat ik heen ging. Aan het einde van de middag ben ik nog even snel naar
Wat Rong Khun gegaan (Wat= tempel) The White Wat. Hij was echt helemaal wit en echt super mooi om te zien.

Vandaag niet veel gedaan en morgen vertrek ik naar Huay Xai in Laos en waarschijnlijk heb ik dan een week geen internet. Vandaar vandaag al een berichtje.

Groetjes Erik

  • 13 November 2011 - 14:12

    Sophia Reinders:

    Jeetje, geluksvogel! Jij noemt 20 graden...koud??
    Hier vriest het s'nachts alweer een beetje. :P En die ouwe man met de baard is inmiddels ook weer gearriveerd. Trouwens, heten die luchtballonnetjes waar jij het over hebt, hier niet geluksballonnetjes? Ze zien er geloof ik wel hetzelfde uit.
    Mooie foto's weer. Je ziet en beleeft weer genoeg. Tot de volgende keer.

  • 13 November 2011 - 15:08

    Erik:

    Ziet er goed uit Erik! Kan me voorstellen dat je er inderdaad van geniet. En wat een temperatuur! Hier op zondagmiddag net boven het vriespunt haha.

  • 13 November 2011 - 17:59

    Pa En Ma:

    Wat een leuk gezicht al die lichtjes.En wat een mooie tempels.Je had ook alweer nieuwe mensen ontmoet las ik.En wat die 20 graden betreft,wij hebben hier alweer staan krabben,dus geniet er maar van .Let je een beetje op met het eten? Veel reis plezier naar Laos.We zijn benieuwd naar de volgende nieuwsbrief.groeten pa en ma.


  • 13 November 2011 - 18:15

    Ferdinand:

    Hee erik dus je was er al (jaja beetje laat) mooi dat alles goed is gegaan en je droog bent over gekomen en geland.
    Niet te veel over die hoge temperaturen zitten neuzelen terwijl wij bijna vernikkelen he` want dat krijg je dan volgend jaar weer terug.
    Begreep ik dat nou goed, dankten die mensen de goden voor het gevallen water?? of dat het was gestopt met vallen??
    Veel plezier de komende de tijd en maak je niet te druk, dat doe ik dan wel
    groeten ferdinand

  • 13 November 2011 - 21:23

    Christa:

    Dag Erik,

    Leuk om al al je belevenissen te lezen. fascinerend wat je allemaal doet en meemaakt op je reis.
    Ik hoop dat je het zo naar je zin blijft houden.
    Groeten, Christa (groeigroep)

  • 14 November 2011 - 08:35

    Peter:

    "Meestal zijn de verhalen ietsje korter, maar korter kon ik dit gewoon niet op schrijven." Dit zei je onderaan je vorige bericht...

    Maar ik ben erg blij dat je ons uitgebreid op de hoogte houdt. Leuk om te lezen en mooi ook dat je steeds een heel stel foto's erbij zet. Wat betreft het water, had ik dezelfde vraag als Ferdinand. En ik dacht dat je geen brommertje kon huren in die landen ivm verzekering!?? Hoe dan ook, het klinkt allemaal weer goed en ik zal mn best doen niet al te jaloers op je te zijn als ik binnenkort weer een keer mn ruiten sta te krabben.

    Groet,
    Peter

    PS: als huismeester vermaak ik me prima. Veel visite. Veel genieten. Langzaamaan weer bezig met school en afgezien van wat keelschrapen en heel af en toe neussnuiten is mn verkoudheid bijna voorbij.

  • 14 November 2011 - 21:28

    Ilona:

    Nou ik zie je hebt al heel wat meegemaakt!Ik denk dat je nu niet echt veel heimwee hebt.
    Je maakt hele mooie belevenissen mee zie ik!

    Geniet ervan en ik zal nog wel eens een keer weer komen kijken op je site.
    Veel plezier!

    Groetjes Ilona


  • 15 November 2011 - 20:08

    Pjedeman:

    prettig om jou reisverslag te lezen een
    kleine reactie van piet uit het noorden ,geniet van de warmte hoor
    het is brr behoorlijk fris maar wel
    droog,leuke fotos met veel kleur daar
    in,erik het gaat je goed,pas goed op
    je zelf groetjes doei

  • 16 November 2011 - 10:28

    Alfred St:

    Hey Erik leuk om je versalgen te lezen.
    Ik weet over mijn reisplannen nog niks krijg vandaag weer een onderzoek.
    Ik mail je zodra ik meer weet.
    Geniet ervan en hopelijk tot in Azie.

  • 16 November 2011 - 16:41

    Helga:

    Zo te lezen geniet je er flink van.
    Mooi he.Die markt die je bezocht hebt wat een leuke spulletjes hebben ze daar zo te zien daar had ik ook wel even willen neuzen echt iets voor mij .Koud zeg je man ik heb een paar dagen moeten ruiten krabben zo koud is het hier Ha Ha,
    Geniet er flink van de komende tijd want voor je het weet ben je weer thuis want de dagen gaan voor jou wel snel denk ik of valt dat nog wel mee? Groetjes vanuit een koud drenthe brr.

  • 16 November 2011 - 20:33

    Frits En Marianne:

    Wat een belevenissen, Erik.
    Leuk verslag en mooie foto's !
    Groeten van Frits en Marianne

  • 19 November 2011 - 22:31

    Ineke:

    Hoi Erik,
    Eindelijk (al) je berichtjes gelezen en dus nu weer helemaal bij. Ik kan er niks aan doen, wil het ook eigenlijk niet, maar ben stiekem best jaloers op je. Zo leuk om in dat cultuurtje rond te lopen!
    Wat jammer dat je net op vrijdag in Dubai was. Je moet ook overal aan denken, hè (dat het dan ‘zondag’ is voor hen). Maar je hebt best veel gedaan in Dubai, zeg! Mooi die foto’s erbij! En maar goed ook met al die termen in je nieuwsbrief waar ik eerst niets van begreep. Ik had eigenlijk alleen maar luxe dingen verwacht in Dubai… (niet van die kleine, gammele bootjes bijvoorbeeld).
    Vond je het niet indrukwekkend om al dat water te zien van die overstromingen. Lijkt me wel naar. Wat een prachtige natuur in Chiang Rai. Gingen ze danken voor het water?? Was dit jaar toch wel een beetje te veel van het goede lijkt mij.
    Het berichtje hierboven is trouwens van Michels ouders (of wist je dat al??)
    Hé, nog heel veel plezier!! Ook van Michel!

    Groetjes Ineke

  • 23 November 2011 - 22:56

    Anneke:

    Hoi Erik, heb je verslag gelezen en er van genoten!!! Wat een bofferd ben je toch om zoveel moois te mogen zien.
    Ga lekker door met genieten , dan kunnen wij weer genieten van je mooie foto`s.
    Groet van ons, Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 52884

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: