De reis is begonnen - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van erik koekoek - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van erik koekoek - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: Erik koekoek

Blijf op de hoogte en volg erik

07 November 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo Allemaal,

Wat al weer een boel reacties, Natuurlijk leuk om even te lezen. Ik zal er jammergenoeg niet altijd op kunnen reageren.

Ik begin maar direkt bij het begin.
Om 3 uur kwam mijn vader me donderdag 3 november ophalen om me naar Duuseldorf te brengen. De weg erna toe was makkelijk te vinden en we waren er mooi op tijd. Vanaf daar ben ik naar Dubai gevlogen het was een reis van 6 uur. In dubai ben ik samen met Danielle(ontmoet op dusseldorf) De stad gaan verkennen,nadat ik mijn tas bij het hotel had gedropt.

Dubai is een aparte stad. Het was vandaag vrijdag, dus heel veel dingen waren s'morgens nog gesdoten. Zo ook de metro.
Wer hebben eerst in het oude gedeelte rond gezworven. De Souk (markt)of deira bezocht en toen met een abra de creek overgestoken. Daaar nog wat rondgekeken in de wijk Bastakia.Erg mooi, alleen jammer dat de winkels nog dicht waren. Daarna naar de heritage en diving villages gelopen. Dit was net nieuw gebouwd terwijl wij dachten dat het oud was.Jammer.

Vervolgens zijn we naar wat omzwervingen met een taxi naar de Burj Khalifa gegaan. Dit is de hoogste toren ter wereld. Hij meet 828 meter.Ik probeerde nog een kaartje voor het uistzichtpunt te kopen, maar dat kon de volgende dag pas.
Daarna wat gegeten en toen eindelijk met de metro naar Burjl Arab gegaan. Dit is dan weer het hoogste hotel ter wereld 321m in de vorm van een zeil van een zeilboot.
Het ligt op een kunstmatig eiland 280 meter van het vaste land.
Daarna weer terug gegaan naar Burj Khalifa. Waar danielle nu naar boven gaat. Ik heb even wat rondgeken in de Dubai Mall.Hier was ook een gigantische waterval. Zal een foto op de site zetten.
Om 19 uur begonnen buiten de Dancing Fountains. Super mooi om te zien.
Hierna zijn we weg gegaan, Danielle vertrok naar de luchthaven en ik naar het hotel. Bekaf kwam ik daar aan en heb fantastisch goed geslapen.

De volgende dag direkt met de Metro naar De Burj Khalifa. Want vandaag ga ik naar het ' At the top' observation deck. Het is het hoogste uitkijk punt ter wereld. Om half tien ging ik naar boven en met een lift( de snelsten gaan hier 65km/u) werden we naar de 124e verdieping gebracht. anaf hier had je een heel mooi uitzicht. Je kon met wat moeite het palmboomvormige eiland en de in aanleg zijnde wereld zien. Allemaal door nederlandse baggeraars gemaakt. Verder zag je klein venetie en nog veeeeeeel meer.
Na ruim een uur weer naar beneden gegaan en toen met de metro naar The Palm of Jumeira gegaan. Hier was weer een aparte metro om je naar de kop te brengen. Hiet staat een enorm hotel Atlanta. Daar wat rondgelopen , maar je kon er verder weinig van de palnmboom in zee zien. (kon wel, maar was te duur) Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar The Dubai Mall en heb daar nog even snel een Souvenir(tafelbelletje) gekocht en ben toen nadat ik mijn tas had op gehaald naar de luchthaven gegaan. Vanaf hier ben ik naar Bangkok gevlogen.

Na een goede vlucht kwam ik in Bangkok aan waar ik na een ontbijt direkt een nieuwe vlucht naar Chiang Mai heb geboekt. Om 13uur kwam ik daar aan en ben ik met twee amrikaanse meiden naar Julie Guesthouse gegaan.
s'Avonds nog naar de sunday market geweest en om half negen lag deze jongen op bed.

Vandaag heb ik een relaxe dag en aan het verhaal te zien ben ik daar ook echt aan toe.

Meestal zijn de verhalen ietsje korter, maar korter kon ik dit gewoon niet op schrijven.

Groetjes Erik
ps. Ik ga nu even proberen foto's te plaatsen

  • 07 November 2011 - 07:04

    Sophia Reinders:

    We hadden al van oma gehoord dat je aangekomen was. Mooi.
    Leuke foto´s. Dat zeewaardig schip lijkt me niet zo heel zeewaardig. :)
    Stiekem ben ik wel een heel klein beetje jaloers. Dubai leek mij ook wel eens heel mooi om te bekijken. Maar ja, ik ben een bangerik.:(.
    Nog veel reisplezier.

  • 07 November 2011 - 07:44

    Pa En Ma:

    Fijn dat je veilig bent aangekomen.En wat heb je al veel gezien in korte tijd.Mooie foto`s.Lijkt ons ook een wankel bootje. Maar je bent inmiddels al wat gewend
    Heel veel plezier daar en we kijken uit naar weer nieuwe berichten
    Groetjes pa en ma

  • 07 November 2011 - 08:17

    Annemiek:

    hey erik

    leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je inderdaad net wat je pa en ma schreven al veel hebt gezien in korte tijd!
    nou heel veel plezier daar en we lezen wel weer verder

  • 07 November 2011 - 11:19

    Marloes (d-reizen):

    Hoi Erik,

    We zijn blij dat de reis helemaal soepel is verlopen en je niet met je enkels in het water ergens bent gestrand! Mag ook in de krant dat het helemaal goed is gekomen een keer :).
    Heel veel plezier de komende tijd en we blijven je volgen!!!

    Groetjes Marloes

  • 07 November 2011 - 15:07

    Alfred St:

    hey erik,
    mooi om te lezen dat alles goed gaat.
    veel plezier.

  • 07 November 2011 - 15:31

    Peter:

    Hey,

    Goed gebruik gemaakt van de dagen in Dubai zo te horen. Zelf heb ik t wat minder goed gedaan, de eerste dagen in je huis. Vrijdag stond ik op (later die dag zou ik verhuizen naar de Hulststraat) en ik dacht direct: "Oh oh! Een gek gevoel in mn keel, een kriebel in mn neus..." En ja hoor, kben de eerste 2 dagen vooral ziek geweest.

    Trouwens: ben ik de enige die het opvalt dat je alleen vrouwelijke reisgenoten oppikt onderweg?

    Hoe dan ook: leuk om je verhalen weer te lezen, ik blijf het volgen.

    Groet,
    Peter

  • 07 November 2011 - 15:57

    Bastian & Carolien:

    Hey Erik

    Leuk om zo snel al wat te lezen. Mooi dat je goed overgekomen bent. Je hebt zo al heel wat gezien in die paar dagen. En het zal ook niet eens waar zijn dat je alweer een tafelbelletje gevonden hebt. haha. Ik zal nog even de foto's bekijken. Veel reisplezier nog en we kijken uit naar het volgende bericht.

    groetjes Bastian, Carolien & kids

  • 07 November 2011 - 16:12

    De Groentjes:

    Hoi erik,
    Ik had niet gedacht dat Dubai zo'n wereld stad was. Airco in de bushokjes, enz. Het lijkt een stad met veel kapitaal, en wat een prachtig hotel. Zijn die panelen die aan de kanten zitten, zonnepanelen? Maar de mooiste foto vind ik toch de waterval, met de zogenaamde duikende mannen.

    En wat die dames betreft, Peter is alleen maar jaloers.

  • 07 November 2011 - 20:17

    De Borggrevertjes:

    Hallo Erik!

    We staan te klapperen met onze oren of moeten we zeggen: knipperen met onze ogen als we lezen, wat je allemaal al weer hebt gezien en gedaan!
    Gelukkig is de reis ook goed verlopen!
    Genieten, hè!

    Groetjes van ons viertjes

  • 07 November 2011 - 20:19

    De Molle :

    Hoi vakantieman,
    Leuk om weer een berichtje van je te lezen. En dat je alweer mooie dingen hebt bezocht. wens je een leuke tijd

  • 07 November 2011 - 20:58

    Marcel:

    Hoi Erik,
    Ik vind het weer bijzonder leuk je via internet te volgen. Staat Mae Hong Son en de langnekvrouwen ook op je programma? (Kan ik je aanraden!)
    Goede reis gewenst, hartelijke groet, Marcel

  • 07 November 2011 - 21:58

    Martin En Hanneke:

    Hoi Erik,

    Erg fijn om te horen dat de heenreis goed is verlopen. Je hebt zo te horen al weer veel leuke dingen gedaan in de eerste paar dagen en leuk dat je ook samen met andere reizigers dingen doet. Veel plezier daar en let er een beetje op dat je vakantie hebt he :P daar hoort een beetje ontspannen en niks doen ook bij. ;)

    Groetjes Martin en Hanneke

  • 08 November 2011 - 18:14

    Chantal:

    Hey Erik!

    Tjonge, wat een activiteit daaro! Zo te lezen (en van wat ik heb gehoord) is Dubai verslaafd aan 'de hoogste/grootste/etc. ter wereld'-records te sparen. Veel plezier!~

    Chantal

  • 09 November 2011 - 11:02

    Oma:

    Hallo Erik

    Hier is oma,ik heb al heel wat foto`s van jou gezien,ze waren heel mooi.
    Met mij gaat alles goed,zondag gaan wij naar Harfsen,voor de doopdienst van Meike.
    Pas goed op je zelf en de hartelijke groeten van oma

  • 09 November 2011 - 16:42

    Evelien,Jessy,Joani:

    Hey Erik,
    Goed om te lezen dat je een goede reis hebt gehad!
    Indrukwekkende foto's van dat hoge gebouw!

    Nog een hele fijne reis en we volgen je zo nu en dan.

    Groetjes van je onder buren

  • 09 November 2011 - 16:48

    Helga:

    Ik ben blij dat je goed overgekomen bent.Wat heb je al een boel beleefd zeg? En al een paar meiden ontmoet zo zo toe maar Ha Ha.Ik wens je verder heel veel plezier en zie nu al uit naar je verdere avonturen die je zult beleven.

  • 09 November 2011 - 18:54

    Willem En Aletta B:

    Hallo Erik,
    Even een berichtje uit Beilen.
    We volgen je de komende weken met spanning en zien de nieuwe foto's met belangstelling tegemoet.
    Veel reisplezier nog !!

  • 09 November 2011 - 20:15

    Jan Belle:

    heeeey!

    leuk om te lezen dat het goed gaat met je :)
    en dat je het goed naar je zin hebt!

    groetjes Jan,Marja,Denise,Melvin

  • 09 November 2011 - 22:10

    Hilco:

    gaat goed volgens mij heb het heel erg druk ben het niet vergeten ik hou het in de gaten veel plezier en goede reis gr hilco

  • 09 November 2011 - 22:18

    Anneke:

    Fijn, dat je het zo naar je zin hebt.
    Je bent net een pelgrim, je bent onderweg en dat komt op vertrouwen aan!
    Dan openen zich ook voor jou de mooiste vergezichten.
    Groeten ook van de Alpha`s.
    Het ga je goed en ik lees je reisverslag met veel plezier.

  • 11 November 2011 - 15:12

    Marzena:

    Hé Erik,

    Mooie foto's!! Prachtig die waterval in de Dubai Mall. Veel plezier en het gaat je goed.

    Groetjes,
    Marzena

  • 11 November 2011 - 18:54

    Michel En Ineke:

    Groeten van ons. Hoop dat je veel leuke dingen gaat zien nog en mee maken. We blijven je volgen. Leuk om te lezen.

  • 17 November 2011 - 14:29

    Alfred,sandra,thomas:

    Hoi Erik,
    Zoals je ziet is de aanmelding toch nog goed gekomen, Je hebt dus al heel wat gezien mooi dat je zonder problemen bent aangekomen.Wij zitten inmiddels in Brasil,Na de eerste dagen regen gehad te hebben is het hier nu eindelijk mooi weer met veel zon.We gaan straks voor een weekje naar het strand dan is mooi weer wel lekker.Thomas vond het vliegen ook mooi.Hij vermaakt zich hier prima.Als ik tijd heb zal ik je reis verslag weer verder gaan lezen.
    Groeten Alfred,Sandra,Thomas vanuit het mooie Brasil

  • 26 November 2011 - 11:13

    Sabina:

    Hey Erik,

    Gaaf hoor dat je weer aan het reizen bent en erg leuk om zo te lezen wat je allemaal meemaakt.

    Groetjes
    Sabina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 52891

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: