Terug in huis - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van erik koekoek - WaarBenJij.nu Terug in huis - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Terug in huis

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

08 Maart 2009 | Nederland, Hoogeveen

Hallo allemaal,

Na al weer ruim een week terug toch nog even een laatste berichtje.

Donderdag zat ik dus in het guesthouse te wachten. Na een ontbijt en nog wat rondgelopen ben ik daar maar weer gaan zitten.
Ik vertelde de eigenaar dat dit de vervelendste dag van de vakantie is, omdat ik dan weer het vliegtuig in moet. En daar heb ik het gewoon niet op. Oh zegt hij heb je al gehoord dan dat er gisteren een vliegtuig neer is gestort in Amsterdam? Wacht maar even ik zal de krant wel even ophalen. Nou daar lag het vliegtuig in 3 stukken. Ik zei dus dat hij dat beter niet had kunnen vertellen, maar daar was het nu te laat voor.
Het zweet brak me toen dus echt aan alle kanten uit.

Om 12 uur begon de terug reis. Ik ging met de bus terug naar Kuala Lumpur International Airport.
Na 2 uur kwam de bus daar aan. En mijn vliegtuig zou om 23.25 uur vertrekken. Dus ik had nog mooi een paar uur om op het vliegveld rond te kijken.
Eerst heb ik daar het kantoor van Maleisien Airlines opgezocht om te proberen een plek met extra been ruimte te regelen. Maar dat moest ik bij KLM regelen. Dat bleek niet mogelijk te zijn. Maar ze boden daar wel aan dat ik er al met de computer in kon checken. Dan hoefde ik niet de hele dag op mijn bagage te letten.
Dat heb ik maar gedaan en zo was ik dus snel van de grote tassen af.
Toen ben ik nog maar wat gaan ronkijken en om 9 uur ben ik door de douane gegaan.
Vervolgens werd ik met de KLIA(trein van de luchthaven) naar de goeie gate gebracht.

Het vliegtuig vertrok op tijd en naar ruim 12 uur vliegen kwam ik op schiphol aan. Om 5.30 uur was ik daar en toen begon het wachten op de bagage. Na ruim een uur bleek dat mijn bagage er niet bij zat. En van nog 26 anderen miste er ook bagage. Papiertje in gevuld en toen maar naar de uitgang gelopen. Ze zouden me de bagage na brengen als het was gevonden. Bij de uitgang stond Ineke te wachten en we hebben eerst maar een kop koffie gedronken met een broodje.
Daarna naar Noordscheschut gereden, waar mamma de koffie ook klaar had.
Het is ook wel weer lekker om iedereen weer te zien. En na een paar uur ben ik naar huis gegaan, omdat ik mijn telefoon aan de lading moest zetten. Schiphol bleek me al een smsje te hebben gestuurd dat mijn bagage was gevonden en de zelfde dag tussen 13.30 en 23.30uur gebracht zou worden.
Aan de ene kant was ik wel blij, maar aan de andere kant baalde ik er wel wat van, want dan kon ik dus niet naar bed.
Uiteindelijk was de pakket dienst er om 18 uur. Dus toch nog op tijd en om 7 uur lag ik op bed. Ik had er een dag van zo´n 42 uur op zitten, dus kon wel wat slaap gebruiken.

Inmiddels is er al weer een week om en gaat het leven zijn gewone gangetje al weer en lijkt de vakantie al weer een heel eind weg.
Gisteren is de familie langs geweest. Jammer genoeg was Ineke ziek. We hebben eerst noodles met stokjes gegeten en toen foto´s gekeken. Was erg gezellig.

Dat betekent dus ook dat het er nu echt weer op zit.
Dus ik wil iedereen bedanken voor alle reacties. Is erg leuk om elke keer weer te lezen. En voor de genen die de foto´s een keer willen zien? Kom gerust een keer langs. Je kunt beter wel even van te voren belle.

Groeten Erik

ps. Gelukkig is de kraker uit zichzelf weer vertrokken en hij heeft alle planken weer voor de ramen weg gehaald.

  • 08 Maart 2009 - 15:44

    Groentjes:

    Zo je bent weer heelhuids thuis, zo te zien en te horen. Fijn dat het allemaal goed is verlopen. Het etentje bij je thuis ziet er erg gezellig uit. Het eten met stokjes verliep zeker niet direct goed. Heb jij even mooi de kans gehad om ze de ogen uit te steken, met je stokjes eten.
    Dank je wel voor je reisverslag, en wie weet tot een volgende reis maar weer???
    groetjes, voor de laatste keer via internet, van de groentjes uit Dedemsvaart

  • 08 Maart 2009 - 16:43

    GJ:

    Welkom terug!

  • 08 Maart 2009 - 17:08

    Sander:

    Van mij dan ook een laatste groet via deze site. Leuk om af en toe te lezen hoe he reis ging!

  • 08 Maart 2009 - 17:57

    Sophia:

    Ah! Ik zat er al op te wachten. Wanneer komt er een laatste verslagje.
    Fijn dat je weer veilig in nederland bent.
    Ik heb genoten van je verhalen en foto's.
    Groetjes, sophia, henri, lisa& brian

  • 09 Maart 2009 - 13:26

    Albert (de Katterug):

    Het lijkt wel als je maar 3 weken weg bent geweest maar ja alles gaat snel kom maar eens een keer koffie drinken in het huisje bij de brug op nr 8 groetjes

  • 10 Maart 2009 - 14:13

    Ineke:

    Gelukkig is er internet. Kan ik toch nog even meegenieten van het noodles eten. Leuke foto's hoor!
    Ik knap gelukkig alweer op.

    Groetjes,
    Ineke

  • 02 September 2009 - 15:31

    Alfred Stoefzand:

    he erik,
    en al in nepal aangekomen? of afgevallen haha.
    ga trouwens 11 dec weer richting bangkok deze keer waarschijnlijk alleen. gr en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 52867

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: