Alweer de laatste dag - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van erik koekoek - WaarBenJij.nu Alweer de laatste dag - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Alweer de laatste dag

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

25 Februari 2009 | Maleisië, Malakka

Hallo allemaal,

Nou zo te horen gaat die kraker toch uit zichzelf het hazepad kiezen. In ieder geval bedankt voor alle aangeboden hulp alvast. En waarom had je eigenlijk planken voor de ramen getimmerd? Bang dat ze vies werden?

Nou zoals gezegd ben ik de hele week in Melaka gebleven en ik moet zeggen dat ik me er best heb vermaakt.
Melaka is namelijk een historisch stadje met portugese en nederlandse coloniale architectuur. Het is namelijk een hele poos in handen van Nederland geweest voordat het naar de Engelsen ging.
Ik had hier dus mooi wat te kijken. Verder hebben ze hier ook een enorme shoppinghal. Hij is 1,5 millioen vierkante feet. 1 feet is geloof ik 0,3 meter. Dus dan hebben jullie mooi wat te rekenen nu. De hal is helemaal airco gekoeld wat dus vooral de eerste dagen wel lekker was. s'Middags vluchtte ik daar maar heen of ging op inernet. Het was hier geloof ik wel over de 35 graden. De laatste 3 dagen is het weer wat minder. Iedere dag wel regen. Met het voordeel dat het echt een stuk is af gekoeld. Ik denk dat het nu ongeveer 30 graden is of misschien nog wel net iets er onder.
Voelt gewoon koel aan, dus dat word nog wat overmorgen.

Verder ben ik nog naar Taman Mini Maleisie/ Asie geweest. De man van het hotel zei dat dat wel de moeite waard was, dus maar heen gegaan. Het waren 13 oorspronkelijke huizen. Van elke provincie 1. Verder werden er traditionele dansen gepresenteerd.

Verder heb ik eigenlijk niet veel meer uit gespookt. Ik heb nog een boottocht gemaakt en ben vandaag in een toren van 100 meter hoog geweest. Zo'n toren als in een attractiepark. Je had een mooi uitzicht over Melakka, maar was eigenlijk overprijsd. Het koste wel 20 ringet voor 7 minuten. Maar ja toch maar gedaan.

Morgen gaat mijn terug weg beginnen. Ik zie er al een beetje naar uit, buiten het vliegtuig om dan.
Zoals jullie al konden lezen komt Ineke me op halen. wat een moet hoor om midden in de nacht iemand op te gaan halen.
Maar ik ben er wel blij mee.

Nou dat was het dan, zal nog even foto's op de site proberen te zetten. Weet niet zeker of dat hier wel wil. Anders doe ik dat vrijdag nog wel even.

Groeten Erik

  • 25 Februari 2009 - 08:46

    Sophia:

    Zo, dus het zit er alweer bijna op. Ik heb altijd met plezier je verhalen gelezen en je foto's bekeken. Dus, dat wordt nu wel een beetje afkicken voor ons. :) Goede reis terug!

  • 25 Februari 2009 - 08:51

    Groentjes:

    He wat egoistisch van Sophia: "afkicken voor ons". Ik heb het veel meer met jou te doen, straks weer in de kou.
    Alvast een goeie thuisreis gewenst en tot ziens.

  • 25 Februari 2009 - 09:16

    Gert Jan:

    Zo, je kunt wel zien welk gezin er het meest verslaafd is aan het computeren :-p

    Goede reis en ik ben benieuwd naar de rest van de foto's!

  • 25 Februari 2009 - 10:09

    Oma:

    Hallo.
    Hier is oma weer.
    Ik ben blij dat je vrijdag terug komt.
    Ik hoop dat je een hele goeie vlucht hebt.
    Nou Erik tot ziens.
    In de Gagelstraat nummero 8.Je oma.

  • 25 Februari 2009 - 10:22

    Marcel:

    Goede reis en tot ziens in een (regenachtig) Hoogeveen.

  • 25 Februari 2009 - 11:42

    Pa En Ma:

    Dat word nog even happen naar adem als je uit het vliegtuig stapt.
    Maar Ineke is er dan om je op te wachten met een lekkere dikke trui en schoenen.
    Wij wensen je een goeie vlucht.
    En tot ziens in N.Schut.

  • 25 Februari 2009 - 15:14

    Bastian & Carolien:

    Goede terugreis toegewenst en tot gauw.

    Bastian, Carolien en Mark

  • 25 Februari 2009 - 19:43

    Arthur & Hetty:

    Een goede terugreis en tot gauw (7 maart)ziens!!

    Groetjes, Arthur & Hetty

  • 25 Februari 2009 - 20:54

    Ferdinand:

    Hee Erik,Alvast een goede reis toegewenst,tegen beter weten in hoop ik dat je hier weer een beetje kunt wennen .Sorry dat ik zoveel emoties losmaakte over de kraker.
    groeten ferdinand

  • 26 Februari 2009 - 12:14

    Hanneke:

    Hoi Erik,
    Een hele fijne terugreis gewenst en tot volgende week zaterdag ;)

    Liefs hanneke

  • 27 Februari 2009 - 13:40

    Helga:

    Nu ik dit berichtje naar je stuur ben je denk ik al weer thuis.
    Koud he in nederland?
    zal wel heel erg wennen zijn,maar goed ik heb genoten van je verhalen en foto's.Ik wens je veel plezier hier weer in Nederland.Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 52887

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: