Terug in Maleisie - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van erik koekoek - WaarBenJij.nu Terug in Maleisie - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Terug in Maleisie

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

18 Februari 2009 | Maleisië, Malakka

Hallo allemaal,

Het waren weer veel reacties en iedereen bedankt voor het beterschap wensen en de mensen die nog ziek zijn ook beterschap natuurlijk. Ik geloof ik ook weer zo ongeveer beter ben. Dit keer de medicijnen zeker wel goed in genomen. Het vervelend is hier dat je er geen bij sluiter bij krijgt, dus kun je het ook niet na lezen.Natuurlijk wel jammer dat ferdinand mij geen beterschap kon wensen, blijft wel je broer he?

Die film van de Killingfields had ik nog nooit van gehoord, dus lijkt me wel een 'mooi' om een keer te kijken.

Verder nog even een berichtje aan de kraker van mijn huis, als hij tenminste mee leest en de computer daar niet heeft verkocht.
Nog een dikke week en dan zul je er toch weer uit moeten, anders moet ik je er nog eigenhandig uit zetten ook.
Ik hoop dat het zo werkt Ferdinand?
En als het goed is is jou vraag al beantwoord Arthur? Ik zie nu al naar pakjes avond uit. Ik had hem ook gemist he in december

Maar ik was dus in Kanchanaburi gebleven en daar ben ik een paar dagen gebleven.
Het was wel een interresant dorp.
Hier ligt namelijk de brug over de river Kwai. Deze brug en de spoorlijn van Thailand naar Birma is in de 2e wereldoorlog aan gelegd.
De Jappanners hadden dat bedacht en lieten het door heel veel krijgs gevangenen uit voeren. Ook werden er veel lokale mensen gedwongen om daar te werken. Ik had de film wel is gezien, maar had nooit zo begrepen dat er ook een heel veel Nederlandsche krijgsgevangen bij waren. maar er bleken toch 17.000 Nederlandse krijgsgevangen tussen te zitten. In totaal zijn er 3000 van omgekomen. Ook waren er veel britse en australische gevangen. Hier weet ik de aantallen zo niet van. Maar ik weet wel dat er ongeveer 90.000 lokale mensen om zijn gekomen bij de aanleg van het spoor.
Er was ook een oorlogsbegraafplaats en daar lagen onder andere 1700 nederlanders begraven.
Alles bij elkaar ben je toch wel even van slag, omdat je het niet wist. Het heeft ook veel meer indruk achtergelaten dan de killingfields.

Na een paar dagen daar ben ik terug gegaan naar Bankgkok. Vooral omdat de medicijnen op begonnen te raken en ik nog niet helemaal beter was.
Dus weer naar het ziekenhuis een vervolg recept op gehaald.

En toen heb ik mijn reisplan toch weer een beetje aan gepast.Ik was van plan om langzaam nar het zuiden af te zakken, maar dat is niet helemaal zo gegaan.
Het is namelijk niet verschrikkelijk duur om van Bangkok naar Kuala Lumpur(Maleisie) te vliegen met Air asia. Dus s'morgens naar het vliegveld gegaan en een ticket gekocht. Ik had het ticket om 8.30 uur en om 9:30 was de vlucht. Dus snel naar de douane en de goeie gate. Die ging al bijna dicht toen ik er was, maar ik had het gehaald.
Om 9:30 vertrok het vliegtuig en 2 uur later kwam hij om 12:30 aan in Kuala Lumpur.

Daar ben ik met de Klia(trein) en skytrain naar china town gegaan. Hier had ik snel een Guesthouse gevonden en heb ik s'middags nog wat rond gelopen (chinatown walk). De volgende morgen ben ik met een bus naar de Batu Caves gegaan. Dit is een hindu tempel grot. Het staat vooral bekend om de trappen naar boven.De trap heeft namelijk 272 treden. Erg mooi om te zien, maar dan heb ik het alleen over de trap. De rest had ik zo bekeken, dus de bus maar weer terug naar KL genomen. Hier heb ik de Little India Walk nog gelopen. Kl is toch wel iets mooier dan ik eerst dacht. Best wel veel historische gebouwen.Ook heb ik de central market nog is even bekeken. Die beginnen aardig favoriet bij mij te worden, vooral omdat daar airco is en het buiten verschrikelijk warm is.

Inmiddels ben ik weer naar melakka verhuisd. Het is hier ook erg warm, maar koeler dan in Kuala Lumpur, omdat je hier wind hebt en bewolking.Ik denk dat het zo'n 30-35 graden is en de zon staat echt recht boven je zodat je bijna geen schaduw van gebouwen hebt. Dat betekent dus 3-5 liter water per dag drinken. Tegen 1 uur even een kokosnoot leeg drinken en eten. en s'middags iets binnen gaan doen, omdat hier het meeste wel met airco wordt gekoeld.
Verder vertel ik geloof ik nog niet veel over Melakka, omdat ik daar misschien wel blijf tot volgende week donderdag.
Het bevalt me hier wel en heb 2 australiers ontmoet die hier ook zo lang blijven. Verder is er best veel te doen en is het lekker dicht bij Kuala Lumpur.

Nou ik zal er weer mee stoppen, want het is inmiddels al weer een heel verhaal geloof ik.

Groeten Erik

  • 18 Februari 2009 - 08:26

    Kraker:

    De boodschap is overgekomen, ik heb deze week al mijn eerste koffer spullen weer terugverhuist naar de Veenlandweg. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat er inmiddels planken voor je ramen zijn getimmerd en de elektriciteit is afgesloten!? :S

    Tot gauw!

  • 18 Februari 2009 - 09:26

    Groentjes:

    Even een boodschap voor jou, maar ook voor de kraker, wij willen met alle plezier voor ME komen spelen om jou/kraker uit huis te zetten. Erik je belt maar. Groetjes de Groentjes

  • 18 Februari 2009 - 11:14

    Bastian& Carolien:

    Weer mooie verhalen zeg.En mooie foto's erbij. Maar goed dat de andere medicijnen wel goed hielpen.
    In ieder geval alvast een goede terugreis. Duurt nog een dikke week, maar toch.
    Geniet nog maar van die laatste week en tot in Nederland maar weer.

    Groetjes Bastian, Carolien en Mark

  • 18 Februari 2009 - 14:25

    Albert:

    Fijn dar het weer wat beter gaat geniet maar van wat je ziet wij zitten hier wel in de kou je mails te lezen maar dat is niet erg wij zijn er aan gewent

  • 18 Februari 2009 - 15:16

    Bertine En Roel :

    Fijn dat het weer beter gaat.
    Geniet er nog even van want voor je het weet is de vakantie voorbij.
    Maak je maar niet druk over die kraker,hem kennende kiest wel eieren voor zijn geld.en die planken haal je zo voor de ramen weg.Groeten uit Noordscheschut

  • 18 Februari 2009 - 16:06

    De Molle :

    Hoi leuk dat het weer beter gaat en dat je goed weer daar hebt en nog veel leuke dingen daar ziet. Hier is het nog steeds wat rond het vries punt dus nog niet zo warm. Wat betreft die kraker in de Hulststraat, denk dat je wel veel bouwvakkers in de familie of vrienden kring hebt die dat klusje wel kunnen opknappen. En voor de kou hoef je toch ook niet zo bang te zijn want volgens mij had die kraker ook nog wel wat oplagen over van die boeken. Die kunnen ook wel warmte afgeven :).
    Nou veel plezier nog
    Groeten de molle

  • 18 Februari 2009 - 16:43

    Annemiek:

    hey erik

    dus nog even en dan kun je weer terug naar nederland!!
    en ziek geweest dus zo te lezen.. das niet zo mooi!
    zo te lezen heb je al weer mooi wat rond zitten reizen en leuke foto's weer natuurlijk!

    nog een plezierig weekje daar.

    groetjes annemiek

  • 18 Februari 2009 - 16:56

    Thuisfront:

    WAT DIE KRAKER BETREFT,HIJ HEEFT TOCH MAAR MOOI JE HUISJE OP ORDE GEHOUDEN EN VOLGENS MIJ LEVEN DE VISJES OOK NOG.
    Wat die koffer betreft naar de Veenlandweg?
    Waarschijnlijk gaat die terug.
    En wel in jouw wasmand.
    Nou Erik nog veel plezier daar.

    Groetjes ma.

  • 18 Februari 2009 - 16:57

    Sophia:

    :) Denk dat de kraker maar eens op zoek moet gaan naar een eigen kraakpand! Of hij moet jou zo snel mogelijk weer weg zien te krijgen naar een andere vakantiebestemming.
    Geniet nog maar even. Heb gehoord dat je volgende week vrijdag weer op schiphol land. Groetjes, van ons 4tjes.

  • 22 Februari 2009 - 11:54

    Kraker:

    Zo langzamerhand begin ik er redelijk van overtuigd te raken dat ik maar beter vrijwillig het veld kan ruimen vrijdag. Een beetje kraker wordt van de MP nog niet echt heel bang natuurlijk, maar in combinatie met ooms, tantes, bouwvakkers.......

  • 23 Februari 2009 - 08:26

    Ineke:

    Haha dacht jij een bijsluiter in het Thais te kunnen lezen?? Zo snel zul je de taal wel niet opgepikt hebben. Dus zo'n bijsluiter had ook geen zin gehad.

    Je hebt al weer heel wat gezien lees ik. Zelfs nog een stukje India en China meegepikt. 't Kan niet op, hè? Geniet nog maar lekker van de warmte en de laatste dagen daar. Het zal snel genoeg weer wennen zijn hier in Nederland.

    Ik heb bijna 'alles' bij elkaar voor vrijdag. Je truien heb ik al in huis. Je schoenen zijn zo'n beetje halverwege, die liggen bij Hanneke als het goed is. Dus die moet ik nog even ophalen. En dan kan mijn 'nachtelijke' rit beginnen. Tot vrijdag!

    Groetjes,
    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 52887

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: