Terug in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu Terug in Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van erik koekoek - WaarBenJij.nu

Terug in Thailand

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

11 Februari 2009 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal,

Mooi is dat 1 keer geen foto's en dan al boze reacties? Ik kon er toch ook niks aan doen dat die computer niet deed wat hij moest doen?

Nou het lijkt er op dat ik me iets beter ga voelen, maar zal maar niet meer op de feiten vooruit gaan lopen.
Bertine en Roel hebben natuurlijk gelijk dat het er bij hoord, maar liever niet zo lang. Ben daarom terug gegaan naar Bangkok en ben daar naar het ziekenhuis gegaan. Maar ik zal even bij het begin gaan beginnen.

Ik was dus in Vientiane aan gekomen. De hoofdstad van Laos komt niet erg over als een grote stad, maar meer als een dorp. Het leuke was dat ik er alleen aan kwam en snel een hotel had gevonden. s'Avonds ben ik naar de Ban Anou Night Market gegaan. Ik dacht dat daar ook een markt was, maar dat bleek niet zo te zijn. Het waren alleen maar kraampjes met eten. Een soort afhaal chinees dus. Je kon er lekker eten en daar heb ik direkt al weer een hele groep mensen ontmoet. Ik zat er binnen 10 minuten namelijk gezellig met een Poolse, Zwitserse, Italiaan, Zuid Koreaan en een Japppaner te eten. Leuk is dat altijd weer. Je denkt dat je alleen bent en dan ontmoet je zo veel mensen op een markt.

De volgende dag heb ik de stad maar is bekeken. Er is niet erg veel te doen, maar toch een paar dingen die de moeite wel waard zijn.
Eerst heb ik de Patuxai bekeken en beklommen Patuu betekend Arch en xai betekent Triumph. En het leek er ook nog op. Het was net Parijs met een echte cancalisea (of zoiets). Je had een mooi uitzicht over de stad. Daarna nog naar de Pha That Luang geweest. Dit is een gouden Stupa, die ook erg mooi was. Verder ben ik er gewoon een paar dagen gebleven en naar het international hospital geweest, omdat ik de medicijnen op had en me nog steeds ziek voelde.

Een paar dagen later ben ik naar Vang Vieng gegaan. Het is erg touristich en staat bekend om het tuben. Ik was dat de volgende dag ook van plan, maar voelde me weer zo misselijk dat ik een rechtstreekse bus naar Bangkok heb genomen.
Die bus deed er 17 uur over en zo was ik zondag morgen dus weer in Bangkok.
Daar heb ik eerst een hotel gezocht en toen ben ik naar het Hospital gegaan. Ze schreven dezelfde medicijnen voor, maar hier moest ik ze anders in nemen. Ook moet ik een week in Bangkok blijven.

s'Middags voelde ik me iets beter en ben ik toch met de bus naar de Taling Chan Floating Market gegaan. Hier kon je lekker eten( Ja honger heb ik elke keer wel, gek he?)
Verder was het niet erg bijzonder.

Gisteren ben ik naar een andere floating market geweest. Damnoensadouk Floating Market. Het was georganiseerd en voor een halve dag. Het was op zich wel mooi, maar wel echt alleen voor de touristen. Hier heb ik ook souvenirtjes voor mijn broers, zussen en pa en ma gekocht.
Ik dacht dat ik alles had en toen bleek dat ik het beste peerd van stal vergeten was. Sorry Arthur. Dus snel weer een winkeltje in en toch nog wat gekregen. Het is een nuttig iets en ik vind het wel leuk. Verder vertel ik natuurlijk niks. De foto volgt later wel een keer.

Vanmorgen ben ik toch tegen dokters advies in door gereisd naar Kanchanaburi. Dit ligt 3 uur met de trein van Bangkok.
Hier blijf ik een paar dagen en dan ga ik denk ik naar het zuiden.

Groeten Erik

  • 11 Februari 2009 - 06:39

    Gert Jan:

    Zit je in Thailand: zie je de Arc de Triomph... Ook zonde van die lange reis ;-)

    Heel veel plezier, beterschap en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

  • 11 Februari 2009 - 07:06

    Sander:

    Beterschap en veel plezier!

  • 11 Februari 2009 - 07:20

    Marcel:

    Van harte beterschap! Met name je bezoek aan de killing fields vond ik indrukwekkend. Ken je de film? Heb ik op DVD als je die zou willen zien. Veel plezier nog in Thailand.
    Groet, Marcel

  • 11 Februari 2009 - 08:57

    Groentjes:

    Gelukkig wel weer foto's :). Als ik al die etende mensen zie, is mij het eten al over, wat is het daar vol. Maar die drijvende winkeltjes met allerlei prullen lijken mij dan weer heel erg leuk. Als dit in Nederland zou zijn gingen Sophia en ik vast een dagje winkelen. Wat jammer dat je steeds misselijk blijft. Toch goed dat je je reis hierdoor niet laat verpesten. Denk je wel goed aan je gezondheid, vast wel, je bent al een grote jongen zullen we maar zeggen. Wat leer je op deze reis toch een leuke kleurrijke mensen kennen. In Nederland zou je er misschien niet eens contact mee maken, maar alleen op reis in het buitenland kom je toch sneller in contact met anders denkende en uitziende mensen.
    Erik, beterschap en tot een volgende keer.
    De Groentjes

  • 11 Februari 2009 - 10:58

    Sophia:

    Alweer een berichtje van je! Nog steeds ziek? Bij mij duurde het ook al dikke 2 weken voordat het over was. De ene dag, dacht je, ben er weer! En de volgende dag was het weer mis. Hoop voor jou dat je nu gauw beter bent. Je bent tenslotte op vakantie. Wat duurt, en dan kom je alweer bijna terug! Wat gaat dat snel.
    Veel plezier nog!

  • 11 Februari 2009 - 12:53

    Peter:

    Yes! Cadeautjes!!!

  • 11 Februari 2009 - 13:39

    Albert:

    Hallo Erik doe het maar rustig aan en loop niet te lang zo rond ben geen arts maaaaaaar je weet maar nooit.Het zijn weer mooie fotos nog veel plezier de groeten ut Schut

  • 11 Februari 2009 - 15:38

    Hetty:

    Cadeautjes?? Wanneer kwam je ook al weer terug?!!

    Wat balen, zeg, dat je je nog steeds niet lekker voelt!
    Wel heel goed, dat je je niet laat weerhouden om toch vanalles te gaan bekijken, maar let wel een beetje op jezelf! En weer teruggaan naar het ziekenhuis, hoor, je weet nooit wat je kan oplopen in zo'n ander land!Cadeautjes zijn leuk, maar we hebben liever jou weer gezond terug!

    Wij zijn inmiddels verhuisd naar Harfsen en wonen nu dus "op 't dorp". Wie had dat gedacht,maar ik moet zeggen: het voelt hier goed! De omgeving is erg mooi en een paar mooie steden (Deventer, Zutphen,Lochem) in de buurt! Als je terug bent, moet je maar gauw eens langskomen, want ik denk, dat jij het hier ook wel kunt waarderen. De verhuizing is ook heel goed verlopen. Tja, wat wil je met een vrachtwagen van 10 meter?!Daarmee was zelfs Hetty's inboedel wel te verhuizen!

    Heel veel plezier nog, beterschap en houd jezelf een beetje in de gaten!

    Groetjes, Hetty

  • 11 Februari 2009 - 15:49

    Roel :

    Hi globetrotter,
    Prachtig al die foto's en verhalen.
    Zo maak je nog eens iets mee. Wat is tuben? Geen enkel idee. Dus de ene dag ziek en de andere dag zozo. Eigenlijk ook geen wonder als je de medicijnen anders inneemt. Je moet altijd goed de bijsluiter lezen. Dan komt alles wel weer goed.
    Prachtig ook zo'n floating market. Ik zag nog van die mooie emmers.
    Kun je mij eens een stuk of tien meenemen? Doe die boot ook maar. Bindt hem maar aan de trein vast. Het is hier rustig zoals altijd.
    Niks te beleven maar zat te doen.
    De tuin is een chaos. Dus werk aan de winkel. Het eten staat weer op tafel. Lekker, witlof met ham en kaas, aardappels met rundvlees van de Riegdijk. Kwaliteit dus.
    Wordt je echt niet ziek van. Toetje na en dan kan ik er weer een hele tijd tegenaan. In de krant staat ook niets bijzonders. Kortom verder helemaal geen nieuws. Tot de volgende keer. Doe ze allemaal de groeten van ons.

  • 14 Februari 2009 - 16:36

    Helga:

    Wat vervelend zeg dat je nog steeds ziek bent,maar ja ik was de afgelopen paar dagen ool al ziek.Doe rustig aan en geniet de komende paar weken nog maar flink.Wel een beetje op jezelf letten hoor de dokters waarschuwen niet voor niets.Groetjes.

  • 15 Februari 2009 - 16:11

    Ferdinand:

    Hee Broeder
    Ik zal maar niet net als iedereen beginnen over dat je je niet zo lekker voelt en ook geen adviezen geven wat wel en niet te eten (kikkerbilletjes?)want als iedereen het er maar steeds over heeft word het er ook niet beter van. Zodoende kan ik je dus ook geen beterschap wensen wat ik anders natuurlijk wel gedaan had.De gedachte om eerder huiswaarts te keren zet maar uit je hoofd,vergeet niet dat het hier winter is en het is al maaaaaanden tering koud.O,ja je huis word nog bewoond door een kraker die er nog niet uit wil,dus blijf nou nog maar even en stuur nog maar wat leuke berichten en foto,s dat gaat je lang niet misselijk af.
    de groeten maar weer,ferdinand

  • 16 Februari 2009 - 17:07

    Arthur:

    Tja, hoe kun je jouw favoriete zwager nu vergeten!! Maar ga er vanuit dat het kado GROOT genoeg is om het goed te maken... :)
    Hoor dat je vrijdag de 27ste terugkomt, organiseer je dan ook een ware pakjesavond?
    Geniet nog even van de laatste dagen en tot in Nederland! Groet, Arthur.

    P.S. wat is een Stupa?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 52877

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: