nog steeds in Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van erik koekoek - WaarBenJij.nu nog steeds in Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van erik koekoek - WaarBenJij.nu

nog steeds in Sihanoukville

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg erik

12 Januari 2009 | Cambodja, Preah Seihanouk

Hallo allemaal,

Al weer lekker veel reacties, die ik altijd weer met veel plezier lees. Het is daaruit ook wel duidelijk dat het erg koud is in Nederland. Gelukkig zit ik dus hier. Nou ja ijs is ook wel erg mooi natuurlijk.

Hier is verder niks bijzonders gebeurd. Ik ben dus Vrijdag 2 december met Anouk naar Koh Rong Samlom gegaan. Dit is het eiland waar ik het over had. We moesten om half 8 bij een hotel zijn en vandaar uit brachten ze ons naar de boot. Er zat een aardige groep op de boot. Het was nogal een wilde tocht naar het eiland, want het waaide nogal hard. Er was eentje die wat zeeziek was. Ik vond het wel mooi dat de boot flink heen en weer ging. Hij vaarde alleen wel om, omdat de golven anders wel te hoog waren en nu kon hij in de 'beschutting'van een paar eilanden varen.
Na ruim 3 uur waren we bij het eiland,maar we konden niet aanleggen bij de pier. De golven waren te hoog, na een poosje wachten kwam er een longtail boot en daar moesten we op overstappen. Daarna naar het eiland. Hier werd een nieuw gasthuis gebouwd en daar zouden wij met mee helpen.Het is een erg mooi eiland en het gast huis staat bij een village. Dat is geloof ik ook de enigste village van het eiland.
De organisatie die dat bouwt is hier begonnen met natuur bescherming. Ze hebben onderandere al geregeld dat er op een andere manier gevist moet worden. Eerst deden ze dat vooral met dinamiet. Dat brengt natuurlijk veel schade met zich mee.

De eerste en tweede dag werden vooral aan duiken besteed. Op de 2e dag had ik mijn eerste duik al te pakken. Best wel eng zo de eerste keer onder water. Het was wel erg mooi. Het is gewoon een totaal nieuwe wereld.
De boot ging de tweede dag al weer terug naar het vaste land en zou een paar dagen weg blijven. Het werden er uiteindelijk 6.

De dagen erna hebben we wat gewerkt. We hebben de stroom in de bungalows aangelegd. Voor zover dat wou,want na 2 bungalows was het materiaal op en we hebben latten voor de naden van de toiletten gemaakt. Dit ook tot het materiaal op was.

Onder tussen kreeg ik les van Simon met het duiken. Het ging best wel goed, alleen was het lastig dat er geen boot was.
Martin heeft me de theorie gegeven,omdat hij uit nederland komt(iets makkelijker dus). Uiteindelijk ben ik daar voor geslaagd. Ik had 7 fout terwijl 12 toe waren gestaan.Ik moest nog een paar skils (oefeningen)doen, maar er kwam een onderzoek opdracht en Martin en Simon moesten daar heen.

We zijn eerst nog op het eiland gebleven smen met Chantal en Kate(ook van de organisatie). s'Avonds zouden we nog even naar de bar van de vietnamese vrouw, maar die wou niet dat we daar kwamen, want er was wat aan de hand.
Ze zei dat we maar 2 flesjes wiskey Cambodja mee moesten nemen en dan zou ze wel met ons mee gaan naar het resaurant van ons gasthuis. Daar kwamen nog 2 vrouwen van de village mee. Deze vrouwen kookten elke dag het eten en hadden zelfs een keer kleren voor me uit gewassen. En '1 arm kwam ook mee. Deze man doet de tuin bij het gasthuis. Ik heb geen idee wat zijn echte naam is, maar iedereen noemt hem 1 arm (omdat hij maar 1 arm heeft natuurlijk).
Ze ware erg ongerust want er zou s'nachts wat gebeuren. We konden er niet achter komen wat, maar ze wilden dat we al het materiaal in de keuken legden en dat we daar ook zouden gaan slapen. 1 Arm zou ook blijven. Nou ja uiteindelijk naar mijn hangmat gegaan(ja we slapen hier in een hangmat) en proberen te slapen.
Ik heb die nacht net als de anderen slecht geslapen. Dit kwam ook wel een beetje omdat het s'nachts was gaan stormen en mijn hangmat natuurlijk mooi mee zwaaide en het was verschrikkelijk koud.T emperatuur was onder de 20 graden denk ik.Dus freezing cold noemen ze dat hier. (Ehm nou ja bij nl vergeleken valt dat dus wel mee)Verder is er de rest van de nacht niks gebeurd. Dus wat er nou was weten we nog steeds niet.

De volgend dag gingen Chantal en Kate weer terug naar het vaste land. Wij mochten wel blijven, maar we hadden niet zo'n behoefte om alleen op het eiland te blijven. Helemaal niet naar afgelopen nacht.

Zaterdag dus weer terug gegaan naar het vaste land. De boot doet er normaal 2 uur over, maar omdat het echt slecht weer was deed hij er 3 uur over. Daarna nog met zijn vieren naar een indiaas restaurant geweest om te eten en toen samen met Anouk een kamer gezocht.Die was snel gevonden en we hadden een kamer met een warme douche( echt luxe) . De volgende dag is Anouk naar Phnom Penh vertrokken. Chantal probeerde voor mij te regelen dat ik mijn duikcursus bij ecosea kon afmaken, maar dat kon niet omdat de papieren van wat ik gedaan had er niet waren. Ze heeft nog geprobeerd om dat te regelen,maar dat is mislukt. We hebben overlegd dat ze ze naar mijn huis stuurd als ze er zijn, zodat ik het daar af kan maken.
Ik baal daar wel heel erg van, maar ben wel blij dat ik dus morgen ook uit Sihanoukville weg kan.
Ik heb direkt een bus naar Phnom Penh geboekt en zit morgen als het goed is om 8 uur in de bus.

Nou dat was het eerst wel weer.Volgende keer zal ik wel weer een eind verder zijn getrokken hoop ik.

Groeten Erik.

ps: Er staan nu ook foto's bij het vorige bericht

  • 12 Januari 2009 - 12:02

    Pa En Ma:

    Hallo.

    Nou je hebt alweer heel wat meegemaakt.
    Jammer dat je het duiken niet helemaal hebt afgemaakt.
    Best eng als je niet weet wat er kan gebeuren s nachts.
    Mooie foto's trouwens.
    Nou veel plezier met het verder reizen.

    groetjes pa en ma.

  • 12 Januari 2009 - 14:03

    Annemiek:

    hoi erik

    nou heb je verhaal even gelezen hoor, leuk allemaal en wat een eng gedoe op die boot ja... zat even samen met mama naar dat filmpje te kijken, nou jij liever als ik!
    en heb me even aangemeld zodat ik een mail krijg als je een nieuw verhaal erop hebt staan!
    succes morgen met verder reizen

    groetjes annemiek en de rest

  • 12 Januari 2009 - 14:26

    Groentjes:

    dag Erik,
    wat dacht je, ik lees maar geen berichtjes van de groentjes uit dedemsvaar. nou dat klopt, mijn computer staat soms dagen uit, ja ja hoe bestaat het en bertus reageerd niet zo snel op iets, dus vandaar eindelijk een reactie van ons.
    we hebben het gisteren reuze naar ons zin gehad bij je ouders thuis. we hebben zelfs geschaatst, nee geen benen gebroken.
    leuk al die foto's en filmpjes, vooral als we eens zien met wat voor mensen je optrekt.
    veel reisplezier verder.
    groetjes van de groentjes uit dedemsvaart

  • 12 Januari 2009 - 16:22

    Sophia:

    Tjonge, je beleeft weer van alles. Wat lijkt me dat eng als mensen bang zijn voor iets en je niet willen vertellen voor wat. Moet wel zeggen dat je lef hebt hoor! Ik was zo snel mogelijk met het vliegtuig weer vertrokken naar nederland:( Tot de volgende keer maar weer.

    Groetjes, sophia

  • 12 Januari 2009 - 16:42

    Jessy En Evelien:

    Hey Erik!
    Hehe..Eindelijk hebben we een keer op je site gekeken!
    Zoals ik lees heb je het wel naar je zin!

    Geniet er nog van en Successss!
    Groetjes Jessy En Evelien

  • 12 Januari 2009 - 19:18

    Sander:

    Leuk om weer eens wat te lezen. Veel plezier nog daar!

    Groeten vanuit Brabant.

  • 13 Januari 2009 - 20:58

    Ferdinand:

    He Erik,
    Ik hoor het al weer m,n berichtje van de vorige keer heeft je weinig goeds gedaan,je vertikt het gewoon om vakantie te vieren,nu zelfs al aan het werk???????? Nou ja laat die handjes en zwemvliezen maar flink wapperen,uitrusten kan later wel.Geweldige fotos trouwens ga zo door. Catch y,later mate(ja zo zou je nu ongeveer wel praten of niet?)
    groeten ferdinand

  • 14 Januari 2009 - 11:57

    Oma :

    Hallo Erik.

    Hier is oma met een klein berichtje.
    Ik heb al heel wat foto's en berichten van jou gelezen.
    Ze zijn prachtig.
    Ik heb ook nog een heel goed bericht over mijn arm.
    Ben gisteren voor controle geweest hij is helemaal weer genezen.
    Wij zijn erg blij.
    Verder alles goed.
    Tot ziens nog veel plezier.

    Je oma.

  • 15 Januari 2009 - 09:33

    Ineke:

    Hoi Erik,

    Nou, je maakt weer heel wat mee. En ook spannende dingen dit keer. Fijn dat je weer op het vaste land bent. Wel jammer van die duikcursus! Het schaatsweer is weer voorbij. De dooi zet nu weer door. Wel jammer, want het was echt prachtig weer. De bomen waren soms mooi wit. En dan al die mensne op het ijs. Ik heb zelf ook nog geschaatst. Eerst op gewone lage noren, later op noren met een harde schoen. Dat laatste ging super, maar dat was ook meteen de laatste dag dat we konden schaatsen.

    Oh ja, ik vind het erg leuk dat je zelf soms ook op de foto staat en de mensen waar je mee omgaat. De videofilmpjes zijn ook erg leuk.

    Nog heel veel plezier.

    Groetjes,
    Ineke

  • 15 Januari 2009 - 18:13

    Marcel:

    Grapjas, freezing cold, laat me weten als ik je een sjaal en handschoenen moet sturen, of misschien oorwarmers. Nou ja, hier is de ijspret ook al weer over, de schaatsen zijn voor de komende 2 decennia weer opgeborgen. Veel plezier op je verdere reis, we zijn erg blij met je verhalen, foto's en filmpjes, het is zo echt meebeleven.
    Groet, Marcel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

erik

Hallo allemaal, Ik ga weer backpacken in azie

Actief sinds 10 Sept. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 52884

Voorgaande reizen:

02 Januari 2024 - 01 Maart 2024

Vietnam

03 Januari 2018 - 03 Februari 2018

Australie

12 Januari 2016 - 05 Februari 2016

Een vliegticket naar Kuala Lumpur

11 Januari 2014 - 10 Februari 2014

Indonesie

03 November 2011 - 05 Januari 2012

Dubai, Thailand en Laos

01 December 2008 - 26 Februari 2009

Maleisie, Thailand, Laos, Cambodja

Landen bezocht: